Το Facebook τα τελευταία χρόνια γίνεται δύσχρηστο και πολλοί influencers στρέφονται σε άλλες πλατφόρμες των social media για να βγάλουν λεφτά. Ωστόσο, κάνουν λάθος και παραγκωνίζουν ένα «αληθινό χρυσωρυχείο», με υψηλές πιθανότητες κέρδους.
Έξι δημιουργοί περιεχομένου που ξεκίνησαν την ψηφιακή καριέρα τους στο TikTok μίλησαν στο Business Insider και είπαν περιπαικτικά ότι έσπασαν τον αλγόριθμο, αφού απογειώθηκαν τα κέρδη μετά τη συγκεκριμένη στροφή, τονίζοντας ότι υπάρχουν τέσσερις πηγές εσόδων.
Η πρώτη πηγή είναι η διαφήμιση στη ροή, δηλαδή σύντομες διαφημίσεις που εμφανίζονται μετά από ένα χρονικό διάστημα σε βίντεο και ζωντανές ροές. Έπειτα, υπάρχουν οι διαφημίσεις που εμφανίζονται μετά το τέλος ενός βίντεο ή story, ενώ ακολουθεί το μπόνους απόδοσης, μια συμφωνία που επιφέρει έως και 30.000 μηνιαίως, αν επιτευχθεί συγκεκριμένος αριθμός προβολών.
Τέλος, η τέταρτη πηγή εσόδων είναι οι δωρεές και συνδρομές από τους χρήστες του Facebook, οι οποίοι μπορούν να δώσουν από λίγα μέχρι και εκατοντάδες ευρώ ή δολάρια.
Πώς διαφέρει το Facebook από τους ανταγωνιστές του
Οι παραπάνω τέσσερις τρόποι για να κερδίσει κάποιος χρήματα στα social media, δεν αποτελούν καινοτομία του Facebook, αντιθέτως υπάρχουν εδώ και χρόνια σε άλλες πλατφόρμες, ενώ σε μερικές περιπτώσεις προσφέρουν και περισσότερες δυνατότητες.
Ωστόσο, το Facebook διαθέτει κάτι που δύσκολα μπορεί να βρει κάποιος αλλού. Η μέση ηλικία των χρηστών του είναι 28 – 55 ετών, δηλαδή μια ηλικιακή κατηγορία που μπορεί να βάλει το χέρι στη τσέπη, ώστε να υποστηρίξει τον influencer που παρακολουθεί ή να αγοράσει τα προϊόντα του. Ταυτόχρονα, μπορεί να πέφτει η δημοφιλία του στη Δύση, αλλά αναπτύσσεται ραγδαία σε ασιατικές και τρίτες χώρες, με τον κόσμο εκεί να αναζητά δυτικό περιεχόμενο.
«Το Facebook έχει πολύ πιο διαφορετικό κοινό από πολλές άλλες πλατφόρμες, είναι πολύ πιο διαδεδομένο παγκοσμίως. Είναι η κύρια πλατφόρμα σε πολλές άλλες χώρες, επομένως η απήχηση του περιεχομένου σας μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη», λέει χαρακτηριστικά ο δημιουργός περιεχομένου Wasil Daoud.
Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση του, αναφέροντας ότι από τον Ιανουάριο του μέχρι και τον Οκτώβριο κέρδισε 300 δολάρια στο TikTok, ενώ στο Facebook 9.380 δολάρια και μάλιστα απευθείας.
Το αρνητικό στοιχείο
Στο Business Insider μίλησαν οι influencers Morgann Book, That Tall Family, Cassandra Bankson, Logan Nathanson, Wasil Daoud και Queen Khamyra, με όλους να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι έβγαλαν πολλά λεφτά γρήγορα.
Όμως οι περισσότεροι δεν διαχειρίστηκαν μόνοι τους το περιεχόμενο, αντιθέτως το ανέθεσαν σε startups, όπως η Jellysmack και η Decked. Αυτές οι εταιρείες υποστηρίζουν τους δημιουργούς να επαναπροσδιορίσουν και να προσαρμόσουν το περιεχόμενο στις πλατφόρμες, με αντάλλαγμα ένα μέρος των κερδών τους.
Επίσης, επειδή λίγοι influencers ασχολούνται με το Facebook συγκριτικά με άλλες πλατφόρμες, είναι δύσκολο κάποιος να κλείσει συμφωνία με μεγάλη εταιρεία. Η εφαρμογή λοιπόν, προσφέρεται για εύκολο κέρδος, αλλά όχι για αστρονομικά ποσά ή και φήμη που μπορεί να προκύψει.
«Δεν είναι τόσο φιλικό προς τους δημιουργούς όταν πρόκειται για τις ομάδες υποστήριξής τους, σε σύγκριση με πλατφόρμες όπως το YouTube ή το TikTok και δεν μπορείτε πραγματικά να εξασφαλίσετε προσφορές επωνυμίας, οπότε πολλοί δημιουργοί απλώς απομακρύνονται», δήλωσε σχετικά ο CEO της Decked, Adorian Deck.
Οι influencers που δραστηριοποιούνται όμως στο Facebook, το χαρακτηρίζουν πλέον ως «αληθινό χρυσωρυχείο», τονίζοντας ότι έχει πολύ μεγάλο κοινό, το οποίο δεν έχει προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί κάποιος, εξαιτίας της αρνητικής φήμης που απέκτησε η πλατφόρμα με τα χρόνια.