Όταν ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πρωτοήρθε στις ΗΠΑ από την Ελλάδα για να παίξει στο ΝΒΑ, ήρθε μόνος του. Η σωτηρία του για να διατηρεί επαφή με την οικογένεια, τους φίλους και τους αγαπημένους του πίσω στο σπίτι ήταν το WhatsApp. «Μου επέτρεψε να συνδεθώ μαζί τους και ήταν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου», λέει ο Greek Freak στο Fast Company.
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ο MVP του NBA All-Star Game του 2021 χρησιμοποίησε το φετινό παιχνίδι All-Star στο Κλίβελαντ για να ανακοινώσει το νέο του ρόλο ως παγκόσμιο πρόσωπο της πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων που ανήκει στην Meta (μητρική του Facebook), ως πρώτος εκπρόσωπος της επωνυμίας του WhatsApp παγκοσμίως. Η κίνηση έρχεται λιγότερο από ένα μήνα αφότου η WhatsApp ξεκίνησε την πρώτη της μεγάλη καμπάνια στις ΗΠΑ.
Πρόκειται για την πρώτη συμφωνία που συνάπτει το WhatsApp με μεγάλο σταρ και δη του αθλητισμού. Τα στελέχη του κολοσσού του messenging σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τον Αντετοκούνμπο σε περιεχόμενο, εκδηλώσεις και κοινωνικές δραστηριότητες – αρχής γενομένης με το τελευταίο All Star Game που διεξήχθη στο Κλίβελαντ. Το οικονομικό μέρος της συμφωνίας δεν έχει γίνει γνωστό.
«Εύκολο να πω το “ναι”»
Λόγω της ιστορίας του με το WhatsApp, ο σταρ των Milwaukee Bucks λέει ότι η νέα του συνεργασία με το brand ήταν μια εύκολη απόφαση. «Όταν ήρθε στο κατώφλι μου, δεν μπορούσα να πω όχι σε μια ευκαιρία όπως αυτή», λέει.
Για να ανακοινώσει τη συμφωνία, ο Αντετοκούνμπο έκανε την είσοδό του στο τούνελ του All-Star Game φορώντας ένα hoodie που σχεδιάστηκε από την Post Imperial, τη μάρκα μόδας που ιδρύθηκε από τον Νιγηριανό-Αμερικανό σχεδιαστή Niyi Okuboyejo, με τους αριθμούς 234, τον διεθνή κωδικό κλήσης για τη Νιγηρία, ένα νεύμα στις οικογενειακές ρίζες του σταρ του ΝΒΑ. «Μου αρέσει η ιδέα, σε αυτή τη μεγάλη σκηνή να εκπροσωπώ από πού προέρχεται η οικογένειά μου, τον πολιτισμό μου και τους ανθρώπους στη Νιγηρία», λέει ο Αντετοκούνμπο.
Ήταν η rookie χρονιά του Αντετοκούνμπο όταν η Meta, τότε Facebook, αγόρασε το WhatsApp το 2014 για 19 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Αντετοκούνμπο λέει ότι τον εξέπληξε πραγματικά το πόσο λίγοι από τους συμπαίκτες του τότε είχαν ακούσει καν για την εφαρμογή, η οποία κέρδισε τεράστια δημοτικότητα εκτός των ΗΠΑ για την εύκολη, φθηνή πρόσβασή της σε συστήματα κινητής τηλεφωνίας. Λέει ότι ήταν υπέροχο να το βλέπεις να μεγαλώνει εδώ και σκοπεύει να βοηθήσει να συνεχιστεί. Απλά θυμηθείτε ποιος ήταν εκεί πρώτος. «Οι άνθρωποι εδώ χρησιμοποιούν WhatsApp για μερικά χρόνια και πιστεύουν ότι είναι επαγγελματίες», λέει. «Τους λέω, “Όχι. Έχω το WhatsApp εδώ και εννέα χρόνια, φίλε”».
Το κριτήριο του Γιάννη για να συμφωνήσει στην συνεργασία με ένα brand
Ο Αντετοκούνμπο δεν υπογράφει απλώς οποιοδήποτε λογότυπο. Έχει μακροχρόνια συμφωνία με τη Nike και έχει συμφωνίες με τα ακουστικά JBL, για το Pixel 6 της Google ενώ έχει μερίδιο ιδιοκτησίας στο Ready Nutrition. Η διαδικασία αξιολόγησής του για συνεργασίες με επωνυμίες και τις επενδύσεις του μπορεί να συνοψιστούν σε δύο απλά κριτήρια: Του αρέσει πραγματικά το προϊόν; Και του αρέσει αρκετά ώστε να είναι διατεθειμένος να του δώσει το χρόνο του;
«Όταν έχω μια ευκαιρία για μια προώθηση, πρέπει να βεβαιωθώ ότι μου αρέσει πραγματικά να το κάνω και είναι λογικό. Ό,τι κάνω είναι αυθεντικό. Δεν προσπαθώ να προωθήσω οποιαδήποτε εταιρεία για να αρπάξω τα χρήματα», λέει ο Αντετοκούνμπο. «Ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός. Έχω την οικογένειά μου και χρειάζομαι χρόνο για να αφιερώσω για να είμαι εξαιρετικός σε αυτό που κάνω, που είναι το μπάσκετ. Όταν εμπλέκομαι σε μια εταιρική σχέση, πρέπει να είναι όσο πιο αυθεντική γίνεται, και τους ενημερώνω ότι δεν είμαι εδώ για να πω απλώς μερικές ανοησίες σε συνεντεύξεις ή οτιδήποτε άλλο. Πρέπει να είναι μια αυθεντική εφαρμογή. Οι οπαδοί μπορούν επίσης να καταλάβουν. Ξέρουν αν το κάνεις μόνο για τα χρήματα ή πιστεύεις πραγματικά αυτό που λες».
Τώρα λοιπόν που είναι ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες των σπορ στον πλανήτη, με μια νέα εταιρική σχέση μεγάλης μάρκας, τον ρωτάω αν κάποιος σταρ του αθλητισμού τον έπεισε ποτέ να αγοράσει κάτι.
«Ξέρεις τον Ροναλντίνιο; Συνήθιζε να διαφημίζει τα τσιπς Lays», λέει ο Αντετοκούνμπο. «Και με έκανε να λαχταρήσω μερικά τσιπς! Ήταν ένας από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο και ένας από τους πιο κουλ, στον τρόπο που παρουσίαζε τον εαυτό του. Ήταν σίγουρα ένας τύπος που με έκανε να θέλω να πάω να αγοράσω τσιπς».
Έτσι βλέπει αυτή τη νέα συνεργασία με το WhatsApp. Ξέρει ότι είναι πλέον συνδεδεμένος με το εμπορικό σήμα και το αντίστροφο. «Ναι, όταν σκέφτεσαι τον Γιάννη, σκέφτεσαι το WhatsApp», λέει. «Όταν σκέφτεσαι το WhatsApp, σκέφτεσαι τον Γιάννη».