Η διαφημιστική εταιρία που διαχειρίζεται την εικόνα του Βραζιλιάνου ποδοσφαιριστή της Μπαρτσελόνα, Neymar, κρύβεται πίσω από την κίνηση του Ντάνι Άλβες, να φάει την μπανάνα που του πέταξαν οι οπαδοί, μια κίνηση που έγινε πρωτοσέλιδο σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η κίνηση του Άλβες ξεσήκωσε κύμα αλληλεγγύης ενάντια στο ρατσισμό σε ολόκληρο τον κόσμο εντός και εκτός γηπέδων, με το σύνθημα «SomosTodosMacacos» (είμαστε όλοι μαϊμούδες) να γίνεται σλόγκαν από διασημότητες αλλά και πολιτικούς σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Στην Βραζιλία όμως, όπως αναφέρει η ιταλική αθλητική εφημερίδα «La Gazzetta dello Sport» ξεκίνησε μια αντίστροφη κίνηση υπό το σύνθημα «NaoSomosTodosOtarios» (Δεν είμαστε όλοι ηλίθιοι) που προσπαθεί να αποδείξει πως το όλο θέμα ήταν ένα διαφημιστικό κόλπο…
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, πίσω από από την αντιρατσιστική καμπάνια βρίσκεται η διαφημιστική εταιρία «Ludocca» και ο αντιπρόεδρός της Guga Ketzer, που αποκάλυψε πως η διαφημιστική καμπάνια με το σλόγκαν «SomosTodosMacacos» και την μπανάνα «ήταν ήδη έτοιμη εδώ και δυο εβδομάδες και απλά περιμέναμε την κατάλληλη στιγμή για να την δημοσιεύσουμε».
Αυτή η στιγμή ήρθε με την κίνηση του Άλβες να φάει τη μπανάνα που του πέταξαν από τις κερκίδες, που όπως φαίνεται ήταν προσχεδιασμένη όπως και η φωτογραφία του Neymar με τον γιο του να κρατάνε μια μπανάνα που είχε τραβηχτεί δυο εβδομάδες πριν το περιστατικό…
Η ιδέα να βρεθεί ο τρόπος να σταματήσει ο ρατσισμός και τα ανάλογα συνθήματα των γηπέδων, ξεκίνησε μετά το παιχνίδι της Μπαρτσελόνα εναντίον της Εσπανιόλ, όταν ο Neymar ερχόταν αντιμέτωπος με υβριστικά συνθήματα κάθε φορά που ακουμπούσε τη μπάλα, αναφέρει ο Ketzer και «ψάχναμε να βρούμε την κίνηση που θα είχε μεγαλύτερη αξία από χίλιες λέξεις».
Η αποκάλυψη που έγινε στην Βραζιλιάνικη εφημερίδα «Lance» προκάλεσε την οργή του διαδικτύου προς τον Neymar που κατηγορείται για οπορτουνισμό και για παιχνίδι με σκοπό να προκαλέσει τα αντιρατσιστικά αισθήματα του κόσμου.
«Το είχαμε κουβεντιάσει με τον Neymar» παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Ντάνι Άλβες που αναφέρει πως «είχαμε ήδη υποστεί ανάλογα ρατσιστικά περιστατικά και οι δύο και εκείνος υπέφερε περισσότερο. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που ωθεί τον κόσμο να συμπεριφέρεται τόσο άσχημα στα γήπεδα. Για εμάς τους δυο και όχι μόνο για εμάς, το ποδόσφαιρο θα έπρεπε να είναι πάνω από όλα ένα παιχνίδι».
Μετά το επεισόδιο με την μπανάνα στο Madrigal, όπως παραδέχτηκε ο Ketzer, «κρίθηκε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσουμε την καμπάνια ενάντια στον ρατσισμό από την διαφημιστική εταιρία μας».
Η εταιρία που είναι ιδιοκτησίας του επιχειρηματία και δημοσιογράφου, Luciano Huck, αμέσως έβγαλε στην αγορά τα μπλουζάκια που είχε ήδη έτοιμα με το σλόγκαν «Είμαστε όλοι μαϊμούδες» και μια μπανάνα να πωλείται προς 25 ευρώ το ένα…
«Πρόκειται απλά για ντροπή, κάποιος να εκμεταλλεύεται με σκοπό το κέρδος ακόμα και τέτοια περιστατικά» αναφέρει ο βραζιλιάνικος Τύπος.
Το γεγονός πως ο Neymar είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο κρίθηκε από την διαφημιστική εταιρία πως θα ήταν αρκετό για να αγκαλιαστεί από ολόκληρο τον κόσμο το αντιρατσιστικό μήνυμα και η κίνηση του Άλβες μας έδωσε το ιδανικό για να την ξεκινήσουμε, δήλωσε ο Ketzer…