Χωρίς μπάλα, ποδόσφαιρο δεν θα υπήρχε. Ούτε θέαμα, ούτε η κερδοφόρα βιομηχανία που έχει δημιουργηθεί. Αν δεν υπήρχε η μπάλα, δεν θα υπήρχαν και οι ακριβοπληρωμένοι αστέρες, οι «μάγοι» της μπάλας που ξεσηκώνουν τα πλήθη με τις εντυπωσιακές τους ενέργειες. Σύμφωνα με τους κανονισμούς του ποδοσφαίρου, η μπάλα πρέπει να έχει σφαιρικό σχήμα, να είναι κατασκευασμένη από δέρμα ή από άλλο εγκεκριμένο υλικό. Η περιφέρειά της δεν θα πρέπει να είναι πάνω από 70 εκατοστά και κάτω από 68 εκατοστά, ενώ το μέγιστο βάρος της πρέπει να είναι 450 γραμμάρια και το ελάχιστο 410 γραμμάρια. Από το 1970 και έπειτα, όλες οι διοργανώσεις του Μουντιάλ είχαν τη δική τους επίσημη μπάλα, την οποία κατασκευάζει η Adidas. Η πρώτη επίσημη μπάλα σε τελική φάση Παγκοσμίου Κυπέλλου εμφανίστηκε στο Μεξικό, στην πιο θεαματική διοργάνωση της ιστορίας κατά πολλούς. Η ονομασία της ήταν Telstar και είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 1968. Φέτος, στη Ρωσία, η Adidas αναβιώνει εκείνο το μοντέλο παρουσιάζοντας την εξελιγμένη εκδοχή του. Είναι η 13η μπάλα που παρουσιάζει η γερμανική εταιρεία στην ιστορία των Μουντιάλ. Αναλυτικά, η επίσημη μπάλα ανά διοργάνωση: Μεξικό 1970 – Telstar Γερμανία 1974 – Telstar Durlast Αργεντινή 1978 – Tango Ισπανία 1982 – Tango Espana Μεξικό 1986 – Azteca Ιταλία 1990 – Etrusco ΗΠΑ 1994 – Questra Γαλλία 1998 – Tricolore HAVELANGE JOHANSSON Ιαπωνία / Ν. Κορέα 2002 – Fevernova WM FUSSBALL Γερμανία 2006 – Teamgeist GERMANY SOCCER WORLD CUP GERMANY JAPAN Ν. Αφρική 2010 – Jabulani South Africa Soccer WCup Βραζιλία 2014 – Brazuca Brazuca Ρωσία 2018 – Telstar 18 Saudi Arabia's Mohammed Alsahlawi, foreground, jumps for the ball with Russia's Alexander Samedov during the group A match between Russia and Saudi Arabia which opens the 2018 soccer World Cup at the Luzhniki stadium in Moscow, Russia, Thursday, June 14, 2018. (AP Photo/Hassan Ammar) Δεύτερη σε πωλήσεις ήταν η Brazuca, που χρησιμοποιήθηκε στη Βραζιλία, με 14 εκατ. πωλήσεις, ενώ στην τρίτη θέση με 13 εκατ. πωλήσεις ήταν η αμφιλεγόμενη Jabulani (Ν. Αφρική). Τις λιγότερες πωλήσεις των τελευταίων ετών σημείωσε η Fevernova, που είδαμε στο Μουντιάλ που συνδιοργάνωσαν Ιαπωνία και Ν. Κορέα, με μόλις 6 εκατ. μονάδες. Αυτό που μένει να δούμε είναι η εμπορική πορεία που θα έχει η μπάλα της Adidas για τη διοργάνωση της Ρωσίας.