Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά στην Ελλάδα υποχρεώθηκαν να βάλουν «μαχαίρι» στις καταναλωτικές δαπάνες, μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από έρευνα της εταιρείας Focus-Bari.
Το 59% των νοικοκυριών έχει περικόψει τις δαπάνες γιατί αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα (έναντι 49% το 2008) και το 41% των ερωτηθέντων «κόβει» προληπτικά τις αγορές που κρίνει ως περιττές.
Η έρευνα έγινε τηλεφωνικά σε δείγμα 900 γυναικών-νοικοκυρών στην Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το 75% των ερωτηθέντων απαντά πως προσέχει πολύ περισσότερο τις τιμές σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν και το 56% πως αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Μάλιστα, το 77% δηλώνει πως ευχαρίστως θα επέλεγε ανάμεσα σε διάφορες μάρκες, προκειμένου να κάνει οικονομία στην τσέπη του.
Το «μαχαίρι» στα έξοδα έφτασε το 34% στα τρόφιμα-ποτά το καλοκαίρι του 2010, έναντι 21% το 2008, ενώ διαμορφώθηκε στο 32% στα προϊόντα σούπερ-μάρκετ, σε σχέση με 25% πριν δύο χρόνια.