Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος αλλάζει. Από πολύ νωρίς το πρωί, περίπου 50 άτομα που απασχολούνται στη γραμμή Ομόνοια – Μοναστηράκι, συγκεντρώνονται και αρχίζουν την εργασία τους. Ωράριο δεν έχουν. Έχουν μόνο προθεσμία παράδοσης του έργου για να μην βγουν εκτός προγράμματος.
20 Δεκεμβρίου, όπως λένε οι υπεύθυνοι στον ΗΣΑΠ, το έργο θα είναι έτοιμο. Και όλοι οι σταθμοί θα παραδοθούν ασφαλείς πια στο κοινό. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι του έργου θέλουν να ελπίζουν ότι η απόσταση Κηφισιά – Πειραιάς θα μειωθεί στα 48 λεπτά από 51 που είναι σήμερα.
Και βέβαια, αναγνωρίζουν ότι λόγω του έργου ταλαιπωρείται ο κόσμος αλλά, όπως αναφέρουν, δεν ήθελαν κρατήσουν κλειστό τον ηλεκτρικό,παρά μόνο τα υπό κατασκευή κομμάτια, διότι σε αυτή την περίπτωση η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού θα ήταν μεγαλύτερη.
Κίνδυνος η μη επισκευή
«Για λόγους ασφαλείας κάνουμε τα έργα. Ο ηλεκτρικός δεν έχει επισκευαστεί ποτέ. Έπρεπε να γίνουν εργασίες για να μην υπάρχουν τραγικά περιστατικά» αναφέρουν τόσο ο τεχνικός διευθυντής του ΗΣΑΠ, Νίκος Αλεξαντωνάκης όσο και ο επιβλέπων του έργου, πολιτικός μηχανικός, Βασίλης Λιάπης.
(Στη φωτογραφία: ο διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ, Χαραλάμπος Αραμπατσάκος, μαζί με τον τεχνικό διευθυντή, Νίκο Αλεξαντωνάκη και τον πολιτικό μηχανικό, Βασίλη Λιάπη)
«Δεν θέλαμε να γίνει το έργο για επένδυση, αλλά για να μην βρεθεί στο σημείο να κινδυνεύσει κανένας», συνεχίζουν. Και εξηγούν ότι οι συντηρήσεις που έγιναν, δεν ήταν αρκετές. «Χρειαζόταν επιδιόρθωση ο ηλεκτρικός. Αφού σε κάποια σημεία τα ξύλα είχαν σαπίσει. 130 χρόνια δεν είχαν γίνει επισκευές. Και γι’ αυτό έπρεπε να κάνουμε κάτι». Αυτός είναι και ο λόγος που τα δρομολόγια έχουν μειωθεί. Γι’ αυτό και γίνονται καθυστερήσεις.
«Σε πολλά σημεία του ηλεκτρικού χρησιμοποιούμε μόνο μία γραμμή. Πρέπει λοιπόν οι οδηγοί να περιμένουν περίπου τρεισήμισι λεπτά για να περάσει το τρένο του αντίθετου ρεύματος και μετά να συνεχίσουν τον προορισμό τους. Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι αυτό; Πρέπει να είναι τελείως συντονισμένοι» προσθέτουν οι άνθρωποι του ΗΣΑΠ.
Ο νέος ηλεκτρικός
Η μαύρη κορδέλα που υπάρχει στο σταθμό της Ομόνοιας και οι δύο σεκιούριτι που βρίσκονται ακριβώς μπροστά από αυτήν, κάνουν σαφές στους περαστικούς ότι απαγορεύεται η είσοδος.
Περνούν μόνον οι μηχανικοί και οι υπάλληλοι που εργάζονται στο έργο. Κάποιοι βέβαια προτιμούν να πηγαίνουν μέσα από τα γραφεία της εταιρείας πιο γρήγορα στη σήραγγα μέσω του ασανσέρ που τους βγάζει απευθείας στον πρώτο ηλεκτρικό της Ομόνοιας, αυτόν που κατασκευάστηκε κοντά στο 1929. Αυτός ο χώρος πλέον χρησιμοποιείται για να παρκάρουν οι οδηγοί τις αμαξοστοιχίες. Από κει και πέρα, υπάρχουν οι άλλες σήραγγες.
Όπως θα δείτε από τις φωτογραφίες, οι γραμμές έχουν αφαιρεθεί. Τα ξύλα τα μαζεύει ειδικό μηχάνημα και μόλις καθαριστεί όλος ο χώρος, θα τοποθετηθούν νέα υλικά. Και ήδη φαίνεται, ότι έχουν χωριστεί οι δύο γραμμές για να περνάνε ταυτόχρονα τα τρένα.
Οι άνδρες του ΗΣΑΠ στον ηλεκτρικό της Ομόνοιας
Φωτογραφία από τον πρώτο ηλεκτρικό της Ομόνοιας που κατασκευάστηκε γύρω στο 1929
Δείτε τις φωτογραφίες με τους εργαζομένους του ΗΣΑΠ να πραγματοποιούν σήμερα έργα