Γλυκύτατη, χαριτωμένη και με καντάρια υποκριτικού ταλέντου, η «Καιτούλα» του ελληνικού κινηματογράφου ήταν μια αξιοπρεπής δευτερορολίστρια του πανιού και μεγάλη πρωταγωνίστρια της σκηνής! Παρά το γεγονός ότι το εμπορικό μας σινεμά της επιφύλαξε την τυποποίηση σε δεύτερους ρόλους, εκείνη κατάφερνε με τις αξέχαστες ερμηνείες και το προσωπικό της στίγμα να ξεχωρίζει, γινόμενη τελικά μια από τις πιο αγαπημένες του ελληνικού κοινού. Όταν πρωτοβγήκε κοριτσάκι ακόμα στο θέατρο ως εξαιρετικό ταλέντο, φαινόταν πως θα έκανε μεγάλη καριέρα. Και την έκανε, πάντα με τον δικό της τρόπο και το τσαγανό που μόνο οι πραγματικά ξεχωριστοί άνθρωποι διαθέτουν. Η δεσποινιδούλα του Θεάτρου Τέχνης μεγάλωσε και έγινε σταρ, αν και ήταν πάντα τόσο πρόσχαρη και προσιτή όσο και την εποχή που έκανε τα πρώτα δειλά βήματά της στη showbiz. Παρά την επιτυχία και την αναγνωρισιμότητά της, παρέμεινε ένας άνθρωπος απλός και γενναιόδωρος, ένα καλοσυνάτο κορίτσι όποια κι αν ήταν η ηλικία της. Σεμνή, λιτή και απέριττη, η Λαμπροπούλου ήταν παράδειγμα προς μίμηση στο ελληνικό θέατρο για το ήθος, τη σεμνότητα και τη διακριτικότητα με την οποία υποδεχόταν τη φήμη και το σταριλίκι. Έτσι υποδέχθηκε και το βαρύτιμο θεατρικό βραβείο «Κυβέλη» το 2004 για τη συνολική προσφορά της, απλά και όμορφα. Ναι μεν καμάρωνε, αλλά δεν στεκόταν εκεί. Όπως δεν στεκόταν και στις κακίες και τις μικρότητες του θεάματος, έχοντας πάντα έναν καλό λόγο για όλους: «Όλα ήταν υπέροχα, δεν έχω να θυμηθώ κάτι άσχημο», είπε σε συνέντευξή της για τη μακρά διαδρομή της σε πανί, σανίδι και γυαλί. Κυρία πραγματική στη ζωή και στο θέατρο, στο σινεμά ήταν άλλη ιστορία, γιατί την ώρα που έκανε την καλή και χαριτωμένη στην «Αλίκη στο Ναυτικό», ήταν εντελώς στριμμένη στη «Σωφερίνα»! Αυτές τις πινελιές έδινε η Λαμπροπούλου στο σινεμά και στις ταινίες με τη διαχρονική της συνεργάτιδα, Αλίκη Βουγιουκλάκη, με την οποία ταύτισε εξάλλου μεγάλο μέρος της σπουδαίας της καριέρας. Όσο για την Αλίκη, την επιστήθια φίλη της, δεν νοούσε να βγει στο σανίδι αν δεν μιλούσε πρώτα με την Καιτούλα της, όπως την αποκαλούσε. Την Καιτούλα των χαμηλών τόνων με την τόση σοφία ζωής! Πάντα κοκέτα, φινετσάτη και αριστοκρατική, παρέμεινε έτσι μέχρι τα βαθιά της γεράματα. «Ήταν πάντα πολύ περιποιημένη, πολύ ωραία ντυμένη. Καθωσπρέπει. Όπου κι αν πάτησε το πόδι της, στο θέατρο, στο σινεμά και στην τηλεόραση, τη λατρέψανε», είπε η Ροζίτα Σώκου στο βιβλίο-αφιέρωμα «Σαν παλιό σινεμά». Και πράγματι έτσι ήταν, καθώς η Λαμπροπούλου μάγευε τους ανθρώπους τόσο στις παραστάσεις όσο και την απτή καθημερινότητά της με την καλοσύνη και το μελιστάλαχτο του χαρακτήρα της…
Πρώτα χρόνια
Μακρά και σπουδαία καριέρα
Γύρισε καμιά σαρανταριά ταινίες, πάντα προσεκτικά επιλεγμένες, μιας και ανησυχούσε πάντα μήπως «καεί» υποκριτικά από την προχειροδουλειά του κινηματογράφου. Εκείνη ήταν ηθοποιός του θεάτρου, πάει και τέλειωσε! Κι έτσι παρά τις προτάσεις, έκανε μία, το πολύ δύο, ταινίες τον χρόνο, μέχρι το 1988 που σταμάτησε τους κινηματογραφικούς ρόλους. Η Φίνος Φιλμ μιλάει πάντως για 85 ταινίες που έχουν τη Λαμπροπούλου στους τίτλους τέλους τους…
Ξεχωρίζουν οι ρόλοι της στα φιλμ «Ο ζηλιαρόγατος» (1956), «Μανταλένα» (1960), «Η Αλίκη στο Ναυτικό» (1961), «Η σωφερίνα» (1964), «Η γυνή να φοβήται τον άντρα» (1956), «Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο» (1968), «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση» (1971), «Η Μαρία της σιωπής» (1973) κ.ά. Στο θέατρο συνέχιζε απρόσκοπτα τη σπουδαία της καριέρα και έπαιξε σε αναρίθμητες παραστάσεις, τόσο σε έργα του κλασικού όσο και του σύγχρονου ρεπερτορίου. Εμφανίστηκε επίσης στα ιστορικά έργα του συζύγου της Γιώργου Ρούσσου και έπαιξε ακόμα και μιούζικαλ δίπλα στην κολλητή της Αλίκη.
Η Καίτη Λαμπροπούλου διέτρεξε όλο το θεατρικό φάσμα και έγραψε μια πλούσια και συνεχή θεατρική καριέρα, συνεργαζόμενη με τους καλύτερους θιάσους της χώρας μας ως το 1999, όταν θα έκανε την τελευταία της εμφάνιση στο έργο «Η πριγκίπισσα του λαού» με τον θίασο της Σμαρούλας Γιούλη-Ντίνου Ηλιόπουλου. Στα 57 αυτά χρόνια της θεατρικής της καριέρας έπαιξε με σεβασμό και αξιοπρέπεια από Αριστοφάνη, Σαίξπηρ και Μολιέρο μέχρι Ξενόπουλο, Ουάιλντ, Ίψεν, Γκόγκολ, Μπρεχτ κ.ά. Εξίσου εκτεταμένη ήταν και η παρουσία της στην τηλεόραση, αρχίζοντας από το 1972 και την ΥΕΝΕΔ («Στησιχόρου ’73») και φτάνοντας μέχρι το 2000 και το Star («Άρωμα γυναίκας»). Στα 28 αυτά χρόνια έπαιξε σε καμιά εικοσαριά σειρές και σε πάμπολλες μεταδόσεις του τηλεοπτικού «Θεάτρου της Δευτέρας», κοσμώντας και το γυαλί…
Προσωπική ζωή