Ψηλόλιγνος, ωραίος και ξανθός, ο Τέρενς Χιλ ήταν το ευπαρουσίαστο άλλο μισό του εύσωμου και άγριου Μπαντ Σπένσερ σε ένα από τα πιο καλτ καλλιτεχνικά ντουέτα του ευρωπαϊκού σινεμά. Παρά τη λαοφιλία που γνώρισε όμως ο Τέρενς Χιλ, ο άνθρωπος πίσω από τον σπιρτόζο ηθοποιό παραμένει εν πολλοίς άγνωστος, παρά το γεγονός ότι στην ακμή της καριέρας του ήταν ένας από τους πιο πλουσιοπάροχα αμειβόμενους ιταλούς σταρ! Ο Ιταλός με γερμανικές ρίζες Μάριο Τζιρότι, γέννημα-θρέμμα Βενετσιάνος, μεγάλωσε στη Δρέσδη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου και έμελλε να ανακαλυφθεί επιστρέφοντας παιδί ακόμα στη γενέτειρά του από τον κορυφαίο συμπατριώτη του σκηνοθέτη Ντίνο Ρίζι. Αφού πέρασε τη δεκαετία του 1950 παίζοντας περιστασιακά σε ιταλικές ταινίες για να πληρώνει τα σπουδαστικά δίδακτρα αλλά και την αγάπη του για τις μηχανές και αφού πέρασε τρία χρόνια στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Ρώμης, τα παράτησε τελικά όλα για να στραφεί στο σινεμά. Το όνομά του το άλλαξε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και λίγο αργότερα θα γεννιόταν το αξέχαστο ντουέτο της κλοτσοπατινάδας Μπαντ Σπένσερ-Τέρενς Χιλ! Κάπου 19 ταινίες μετά, πήγε στο Χόλιγουντ ψάχνοντας την υποκριτική του τύχη, αν και επιτυχία δεν θα είχε. Παρά ταύτα, τον κέρδισε η Αμερική και παρέμεινε στο Χόλιγουντ ως σκηνοθέτης και μετά ως παραγωγός, φροντίζοντας να μην ξεχάσει κανείς ποιος ήταν άλλοτε ο τρομερός ξανθός σίφουνας…
Πρώτα χρόνια
Τα χρήματα που πήρε για τον ρόλο του τον γλύκαναν, κι έτσι στράφηκε στο σινεμά για το προσωπικό του χαρτζιλίκι αλλά και για να χρηματοδοτεί το ισόβιο πάθος του με τις μοτοσικλέτες, αν και οι ταινίες της εποχής ήταν εμπορικές και φτηνές παραγωγές εγχώριας παραγωγής. Τελειώνοντας το σχολείο, θα βρεθεί στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης να σπουδάζει ιταλική φιλολογία.
Πρώτα μεγάλα βήματα στο σινεμά
Μπαντ Σπένσερ-Τέρενς Χιλ
Οι Κάρλο Πεντερσόλι και Μάριο Τζιρότι έμελλε να γίνουν παγκοσμίως γνωστοί με τα εξαμερικανισμένα ονόματά τους από την επόμενη κιόλας ταινία τους «Ace High or The Four Gunmen of Ave Maria»
Το 1970 θα έρθει η περίφημη «Τρινιτά» και τα υπόλοιπα είναι ιστορία για το ξεχωριστό δίδυμο της σφαλιάρας. Το remake του 1971 «Trinity is Still My Name» παραμένει ακόμα και σήμερα η πέμπτη πιο πολυπαιγμένη ιταλική ταινία όλων των εποχών!
Ο Τέρενς Χιλ έκανε και άλλες ταινίες αυτή την περίοδο χωρίς τον Μπαντ Σπένσερ, σε ρόλους πιο σοβαρούς, αν και δεν έμελλε να έχει καμιά επιτυχία χωρίς τον ογκόλιθο στο πλευρό του. Κοντά στα τέλη του 1971, ο Τέρενς μετακομίζει με την οικογένειά του στην Αμερική και αφού περάσει από την Καλιφόρνια εγκαθίσταται τελικά σε ένα ράντσο της Μασαχουσέτης.
Δεκαεφτά ταινίες αργότερα, ήρθε το τελευταίο «Troublemakers» του 1994, που έφερνε και πάλι κοντά το ντουέτο έπειτα από διάλειμμα 8 ετών και το «Miami Supercops».
Κατοπινά χρόνια
Το 1984 ο Τέρενς Χιλ θα κάνει το ντεμπούτο του ως σκηνοθέτης και αργότερα θα υπογράφει ταινίες ως παραγωγός, συνεργαζόμενος πια με τους δυο γιους του.
Από τότε έχει κάνει πολλά και διάφορα, τόσο στις ΗΠΑ όσο και την Ιταλία, άλλοτε ως κινηματογραφικός ή τηλεοπτικός ηθοποιός, άλλοτε ως σκηνοθέτης και άλλοτε πάλι ως παραγωγός.