Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλώντας σε δημοσιογράφους, δήλωσε πως είναι θετικός στο ενδεχόμενο ενός ντιμπέιτ με τους υποψηφίους για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, αρκεί να μπουν συγκεκριμένοι όροι.
Συγκεκριμένα, δήλωσε θετικός σε κάθε μορφή δημόσιου διαλόγου. Το σημαντικό, ωστόσο, για εκείνον είναι το format, το οποίο πρέπει να είναι άλλο από το συνηθισμένο δεδομένου και του γεγονότος ότι «δεν είμαστε αντίπαλοι». «Πρέπει να συζητάμε, να δούμε κάποιους όρους, να είναι ελεύθερη κουβέντα με θεματικές, καθώς απευθυνόμαστε και στην κοινωνία και στους ανθρώπους που θα ψηφίσουν, οι οποίοι θέλουν να ακούσουν τι λέμε για το μέλλον».
Επίσης, είπε ότι οι θεματικές στις οποίες ο ίδιος δίνει βάρος και για την υποψηφιότητα του, προσδοκώντας να εισαχθούν στη γενικότερη συζήτηση, είναι το αναπτυξιακό κράτος, το ζήτημα της επισφάλειας στην εργασία, ο φεμινισμός, η οικονομία της φροντίδας, η πράσινη μετάβαση, οι νέοι επιστήμονες, το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης. Τόνισε ότι όλα αυτά τα θέματα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σχετίζονται με την οικονομία και με μια άλλη αντίληψη για το τι σημαίνει «ασφάλεια», που μπορεί να συνδέεται με την πρόσβαση σε καλά σχολεία και πολιτιστικές δραστηριότητες τόσο στις γειτονιές της πρωτεύουσας όσο και της περιφέρειας.
Ερωτηθείς για τους όρους της διαδικασίας εκλογής, είπε πως θεωρεί ότι το πιο σωστό και το πιο δεοντολογικό -αφού έτσι προβλέπει το καταστατικό- είναι να ισχύσει η διαδικασία που έγινε και στην εκλογή του Αλέξη Τσίπρα. Όσον αφορά στην υποψηφιότητα του θεωρεί ότι έχει απήχηση και στο κόμμα αλλά και στην κοινωνία είτε λόγω του αριστερού προφίλ του είτε και λόγω του έργου του ως υπουργός Οικονομικών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι σημαντικές αλλαγές που απαιτούνται σε σειρά από ζητήματα δεν μπορούν να γίνουν χωρίς την Αριστερά και δεν μπορεί κι από μόνη της η Αριστερά, «γι’ αυτό πρέπει να κάνεις και συμμαχίες κοινωνικές και πολιτικές». Ωστόσο, υπογράμμισε ότι «αν δεν έχεις το στίγμα σου, δυσκολεύεσαι να κάνεις τέτοιες συμμαχίες». Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Τσακαλώτος επεξεργάζεται και το ενδεχόμενο πέρα από περιοδείες, να εντάξει στην καμπάνια του και θεματικές συζητήσεις.