«Ένα πολύ μικρό μέρος λειτουργικό των σταθμών παραδόθηκε το 2016 και πρόσθεσε ότι δεν ισχύει ότι το έργο ξεκίνησε ξανά το 2017. Μόνο σε δυο χώρες ή τρεις υπάρχει στο 100% το σύστημα ETCS και θα είμαστε η μόνη χώρα που θα τοποθετήσει το σύστημα αυτό στο 100% του άξονα. Αυτό θα αναβαθμίσει σημαντικά την ασφάλεια. Θα παραδοθεί το 100% έτοιμο προς χρήση στο τέλος Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Απομένουν δυο κομμάτια. Αυτός που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και είναι 333 χιλιόμετρα. Παράδοση σημαίνει ένα και μόνο πράγματα. Να είναι λειτουργικό το σύστημα».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος εκτελεί χρέη αρμόδιου για τις Μεταφορές, μιλώντας στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που ξεκίνησε τις εργασίες της στις 10:00 το πρωί με κεντρικό θέμα τη διερεύνηση των διαχρονικών παθογενειών του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας.
Για το τι λειτουργεί και τι όχι στη Λάρισα, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι άκουσε εξαιρετικά προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Η πραγματικότητα είναι μια και μόνη. Αυτή τη στιγμή στην Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης που μπορεί να κάνει αυτόματη χάραξη και ήταν υποχρεωμένος ο σταθμάρχης. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης.
Μίλησε για ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης όταν κάποιοι πηγαίνουν εκεί που γίνονται οικοδομικές εργασίες και εμφανίζουν ότι δήθεν αυτό είναι ότι υπάρχει σήμερα. Ακριβώς δίπλα είναι το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης της Λάρισας το οποίο λειτουργεί και εκείνη τη νύχτα όφειλε να λειτουργεί.
Κάλεσε τους συναδέλφους του να πάνε μαζί και να κάνουν αυτοψία και αν αποδειχθεί ότι λειτουργεί και λειτουργούσε εκείνο το βράδυ μου οφείλετε μια συγγνώμη.
Όπως είπε προκύπτει ότι έως 22.12 βραδινή έγιναν χαράξεις και έγινε δυστυχώς χειροκίνητη χάραξη και 1.39 το πρωί έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε απολύτως η αυτόματη χάραξη.
Για το προσωπικό είπε ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει στελέχωση για να αναπληρωθούν οι απώλειες λόγω συνταξιοδότησης. Προσλήφθηκαν 200 άτομα και βρίσκεται αυτή την στιγμή σε εξέλιξη η διαδικασία για την πρόσληψη 117 ατόμων και θα έρθει και άλλη προκήρυξη για 100 άτομα.
Εξέφρασε τα εξής ερωτήματα: Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων προβλέφθηκε σε ειδικό πακέτο της ΕΕ. Ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη όταν ανέλαβε η κυβέρνηση. Τέλος Ιανουαρίου ψηφίσαμε στην Βουλή έναν νέο φορέα αυτόν της διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Θα θέσει την βάση για να διερευνούμε καλύτερα. Η κοινοβουλευτική ομάδα που δεν τον ψήφισε ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ.
Θα αναβαθμιστεί αυτή την εβδομάδα με διάταξη σε κακούργημα η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού. Έχουμε τεράστιους βανδαλισμούς και τώρα που μιλάμε. Είναι τραγικό όχι μόνο η κλοπή από συμμορίες αλλά και η κλεπταποδοχή. Είναι θλιβερό. Η διάταξη που αφορούσε το κακούργημα της κλοπής υπήρχε. Καταργήθηκε τον Ιούνιο του 2019 με τον ποινικό του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο αν υπάρχει θάνατος μπορεί να υπάρξει καταδίκη για κακούργημα. Αυτό τώρα θα καταστεί συνολικά κακούργημα.
Διατείνεται ο κ. Σπίρτζης ότι ήταν έτοιμο και λειτουργικό μεγάλο ποσοστό 70% και εμείς λέμε 18%. Καταθέσαμε τα πρωτόκολλα. Το τελευταίο είναι 21/12/2016. Ερωτώ: υπάρχει πρωτόκολλο παραλαβής λειτουργικής σταθμού μετά από εκεί; Καλώ τον κ. Σπίρτζη να μας καταθέσει πρωτόκολλο λειτουργικής παραλαβής.
Επίσης είπε: σε 4,5 χρόνια έγιναν 24 προσλήψεις. Έχετε να πείτε κάτι γι’ αυτό; Και όταν διαπιστώσατε ότι ήταν κακή σύμβαση τι κάνατε; Και γιατί παρατείνατε 6 φορές; Το γεγονός ότι δεν υπήρχε ο αναγκαίος έλεγχος είναι ζήτημα παρακολούθησης της σύμβασης και όχι αυτής καθεαυτής. Το καλοκαίρι του 2018 σας έδωσε άδεια το Ελεγκτικό συνέδριο. Ένα χρόνο τι έγινε; Τι έγινε από το καλοκαίρι του 2018 έως το 2019;
Κλείνοντας είπε ότι είναι πρόθεση της κυβέρνησης να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος. Να μην απαξιωθεί στην συνείδηση των πολιτών. Θα ήθελα σύσσωμη η Βουλή να τοποθετηθεί ότι είμαστε υπέρ της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, είπε ακόμα. Όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.