Ο Γιάννης Πλακιωτάκης μίλησε στη Βουλή με αφορμή το ψήφισμα του νομοσχεδίου «Κύρωση Κώδικα Νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών» και τόνισε πως αναμένει σύντομα η ελληνική ακτοπλοΐα να εξαιρεθεί για επτά χρόνια από το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ .
Συγκεκριμένα, κατά την τοποθέτησή του, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι «σύντομα θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω καλά νέα», για την «εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας από το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το λεγόμενο ETS, για επτά χρόνια, από το 2024 μέχρι το 2031, ώστε η αναγκαία ενεργειακή μετάβασή της να μην επηρεάσει το επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών, αλλά κυρίως να μην επηρεάσει το κόστος του εισιτηρίου».
Επίσης, αναφερόμενος στο αίτημα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ, Γιάννη Βρούτση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πίσω Λιβάδι Πάρου – Χώρας Νάξου, η οποία θα εξυπηρετήσει και τους νεφροπαθείς της Πάρου και της Αντιπάρου, είπε ότι «θα εισαχθεί στο επόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων, που είναι για την ερχόμενη Δευτέρα 27 Ιουνίου και θα προβλέπει τη δρομολόγηση επιβατικού πλοίου, με πέντε δρομολόγια την εβδομάδα και για όλο τον χρόνο, από το Πίσω Λιβάδι της Πάρου (προς τη Νάξο)».
Απαντώντας στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό που είπε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου για το δρομολόγιο της Κασο-Καρπαθίας από τις 9 Ιουλίου και μετά, διότι δεν έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι «μέχρι τις 11 Ιουλίου υπάρχει πλάνο εγκεκριμένων δρομολογίων για Κάσο-Κάρπαθο», ενώ πρόσθεσε τα εξής: «Η απόφαση του ΣτΕ για τον διαγωνισμό της συγκεκριμένης γραμμής προς Κάρπαθο και Κάσο περιήλθε στο Υπουργείο στις 20 Μαΐου του 2022. Αμέσως απεστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου περιήλθε στο Υπουργείο πριν από τρεις μέρες. Έχουμε ήδη ενημερώσει τον ανάδοχο και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα υπογραφεί η σύμβαση, εφόσον προσκομιστούν και τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ο κανονισμός του ΣΑΣ θα περάσει εντός Ιουλίου».