Ειδικά για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας η κυβέρνηση κατ΄ απαίτηση της τρόικας σχεδιάζει και σημαντικές αυξήσεις στα εισιτήρια που θα ανέβουν στα 1,20 ευρώ από τις αρχές Ιανουαρίου και σε δεύτερη δόση στο 1,50 ευρώ. Σύμφωνα με όσα είπε χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα 99,5 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χαρ. Τσιόκας, στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα η κυβέρνηση έχει θέσει «κόκκινη γραμμή» για τη διατήρηση των βασικών μισθών των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, αλλά είναι βέβαιον ότι θα περικοπούν σημαντικά, ως και 40%, οι δευτερεύουσες απολαβές και τα επιδόματα, Έτσι το επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις γα να μειωθούν οι απολαβές που παραβιάζουν τον μέσο όρο.
Στις συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα κανείς δεν παίρνει δευτερεύουσες απολαβές πάνω από 8%10%, ανέφερε ο κ. Τσιόκας και πρόσθεσε ότι δεν μπορεί σε μια περίοδο κρίσης σε μια ΔΕΚΟ να λαμβάνει κανείς 30%-70% του μισθού του ως δευτερεύουσες απολαβές.
Σύμφωνα με ΤΟ ΒΗΜΑ πάντως θα διατηρηθούν σε κοινωνικές κατακτήσεις όπως είναι ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα, το οικογενειακό επίδομα, το επίδομα επιστημονικότητας ή το επίδομα θέσης. «Το δημόσιο συμφέρον είναι να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ, τις αστικές συγκοινωνίες, να ανοίξουμε τα επαγγέλματα, να λειτουργήσει επιτέλους η οικονομία» επισήμανε ο κ. Τσιόκας, ενώ ερωτηθείς σχετικά με την τιμή του εισιτηρίου στις συγκοινωνίες δεν απέκλεισε να κυμανθεί μεταξύ 1,20 και 1,50 ευρώ ανάλογα με τον χρόνο χρήσης. Επίσης ο γενικός γραμματέας αναφερόμενος στις μετατάξεις 325 πιλότων της πρώην ΟΑ στην ΥΠΑ με μισθούς από 4.000 έως 11.000 ευρώ που προέβλεπε ο νόμος για την Ολυμπιακή, επισήμανε ότι υπάρχει νεότερη νομοθεσία για όλους τους έλληνες πολίτες και θα ενταχθούν σε αυτήν και αυτοί και δεν θα μπορούν να λάβουν πάνω από 3.500 ευρώ καθαρά.
Στο μεταξύ με δήλωσή του ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΓΣΕΕ και εκπρόσωπος των εργαζομένων των ΗΣΑΠ κατήγγειλε ότι «η κυβερνητική αναφορά περί ελλειμμάτων, τα κροκοδείλια δάκρυα για τον έλληνα φορολογούμενο και οι δήθεν υψηλοί μισθοί των εργαζομένων υποκρύπτουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τη μείωση των δρομολογίων, την ανάθεση εργασιών σε εργολάβους-αρπακτικά και την κατεδάφιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων».