Μετά την υπογραφή της σύμβασης έναρξης κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας χθες, υπογράφεται αύριο και η σύμβαση για τον Ε65, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 FM και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τον κ. Δημήτρη Τάκη και την κ. Χριστίνα Κοραή.
«Έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια τους τελευταίους 23 μήνες, έχουμε δουλέψει εντατικά για να ξεμπλοκάρουμε έργα που βρήκαμε ‘‘κολλημένα’’. Αύριο μάλιστα υπογράφεται και η σύμβαση για το βόρειο κομμάτι του Ε65, που πλησιάζει τα 442 εκ ευρώ», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Επισήμανε ότι ο Ε65 είναι ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία, που συνδέεται άμεσα και με την απολιγνιτοποίηση της περιοχής. Και υπενθύμισε ότι δόθηκε μεγάλη μάχη για να πάρει η χώρα τις τελικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη συμβολή του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Καραμανλής: Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό
Όσον αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι θα στηθούν μέσα στο καλοκαίρι τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες σε Κατεχάκη και Άλσος Βεΐκου, στα δύο άκρα δηλαδή της Γραμμής. Οι πρόδρομες εργασίες θα απαιτήσουν από 18 μέχρι 24 μήνες, καθώς πρόκειται για ένα πολυσύνθετο και δύσκολο έργο.
Η Γραμμή 4 του Μετρό, μήκους περίπου 13 χλμ., θα έχει 15 νέους σταθμούς, μεταξύ άλλων στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στα Εξάρχεια, στο Κολωνάκι, στον Ευαγγελισμό (όπου θα γίνει επέκταση του υπάρχοντος σταθμού), στην Πανεπιστημιούπολη, στου Ζωγράφου και στο Γουδή.
«Για εμάς δεν υπάρχουν άβατα – Ο σχεδιασμός σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων “έτρεχε” από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ»
Σχετικά με το ζήτημα του σταθμού των Εξαρχείων, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο σχεδιασμός αυτός «έτρεχε» από την προηγούμενη Κυβέρνηση. «Για εμάς δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως, δεν υπάρχουν άβατα», τόνισε επίσης και πρόσθεσε ότι: «Στο παρελθόν όσοι κάτοικοι είχαν αντιδράσει στο να περάσει το Μετρό από την περιοχή τους, έχουν μείνει χωρίς μετρό και χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο». Έφερε δε ως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αγία Παρασκευή, όπου υπήρχαν αντιδράσεις για την κατασκευή σταθμού Μετρό στην πλατεία με αποτέλεσμα σήμερα ένα από τα πιο μεγάλα προάστια της Αθήνας να μην εξυπηρετείται άμεσα από Μετρό.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι θα δημιουργηθεί μία παροδική αναστάτωση σε σημεία της πόλης από τα έργα του Μετρό, αλλά υπογράμμισε ότι οι μακροπρόθεσμες θετικές συνέπειες από ένα τόσο σημαντικό έργο αντισταθμίζουν την πρόσκαιρη ταλαιπωρία. Σημείωσε μάλιστα ότι στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό θα χρησιμοποιηθούν νέες μέθοδοι όπως το BIM, δηλαδή μία νέα πλατφόρμα που γίνεται ψηφιακή αποτύπωση του έργου πριν ξεκινήσει το σκάψιμο, καθώς και ότι στους περισσότερους σταθμούς δεν θα γίνει η κατασκευή από πάνω προς τα κάτω. Στόχος είναι να μειωθούν, όσο είναι δυνατόν, τα προβλήματα.