Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Αλεξανδρούπολη με την ολοκλήρωση της διήμερης περιοδείας της στη Θράκη, προχώρησε σε σειρά εξαγγελιών για εκπαιδευτικά θέματα, ανακοινώνοντας παράλληλα τις προτεραιότητες του υπουργείου για τη φετινή χρονιά.
«Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει σκοπό της να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Και υπογραμμίζουμε αυτόν τον στόχο, που σε άλλες εποχές θα ήταν εύκολο να επιλυθεί, γιατί σήμερα η Ελλάδα αγωνίζεται να κρατήσει ανοιχτές τις εκπαιδευτικές υποδομές, που είναι υποδομές του κοινωνικού κράτους, ενώ αγωνίζεται να ξεφύγει από την ύφεση» τόνισε ο κ. Λοβέρδος.
Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων στην αρχή της νέας χρονιάς από την πλευρά των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση και άλλα θέματα, ο κ. Λοβέρδος, αφού σημείωσε ότι «η στάση των εκπαιδευτικών είναι πάρα πολύ εποικοδομητική» παρά τον «κατανοητό» αιχμηρό λόγο τους, εκτίμησε πως μέσα από τις διαδικασίες των διαλόγου των εκπαιδευτικών με το ΥΠΑΙΘ “ακόμη κι όταν υπάρχουν συγκρούσεις, τα σχολεία δεν θα θιγούν”.
«Το εκπαιδευτικό προσωπικό νοιάζεται για τα παιδιά. Και νομίζω ότι η αντιπαράθεσή μας δεν πρόκειται να οδηγήσει σε πρακτικές που θα παραμερίσουν τα παιδιά» σημείωσε ο κ. Λοβέρδος και πρόσθεσε:
«Δεν φοβόμαστε την κριτική, δε μας παραξενεύει η αιχμηρότητα του λόγου των συνδικαλιστικών φορέων, πιστεύουμε ότι είμαστε στο ίδιο μετερίζι, όσο κι αν με ορισμένους πολιτικά διαφωνούμε. Η αγάπη για τα παιδιά δε θα επιτρέψει αναστάτωση στα σχολεία».
Ο κ. Λοβέρδος ανακοίνωσε, επίσης, ότι την Τετάρτη ρυθμίζεται για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με σχέδιο νόμου, η αναγνώριση των υπηρεσιών «που παρασχέθηκαν στον χώρο της εκπαίδευσης από το 2012 μέχρι σήμερα».
«Έχουμε την Τετάρτη το σχέδιο νόμου στη Βουλή που ξεκλειδώνουμε τους πίνακες. Από εδώ και εμπρός πρέπει να θεωρείται στα δεδομένα ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία, αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε, όπως προβλεπόταν, διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι εξαγγελία» τόνισε ο υπουργός.
Την ίδια μέρα θα ψηφιστεί και η ρύθμιση που επιλύει τα ζητήματα των ιεροδιδασκάλων των δημοσίων σχολείων της Θράκης που, όπως είπε ο υπουργός, «θα είναι κανονικά στα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου».
Επίσης, κανονικά προβλέπεται ότι θα ανοίξουν και τα μειονοτικά σχολεία, ενισχυμένα με 60 νέους αναπληρωτές δασκάλους, απόφοιτους της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης. Για αυτή την κατηγορία εκπαιδευτικών, όπως ανακοίνωσε ο κ. Λοβέρδος, υπάρχει πρόβλεψη εξομοίωσης με τους δασκάλους, αποφοίτους των παιδαγωγικών ακαδημιών.
«Προχωράμε στις διαδικασίες για την εξομοίωση των ΕΠΑΘιτών με τους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Δεν είναι σχεδιασμός, δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση που θα συντελεστεί τώρα» δήλωσε ο υπουργός και ανακοίνωσε ότι από τον Οκτώβριο θα λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στη Μάνταινα Ξάνθης.
Σε ό,τι αφορά την Αλεξανδρούπολη ο κ. Λοβέρδος και ο υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος εξήγγειλαν ίδρυση μουσικού σχολείου.
«Σε έναν μήνα προχωράμε στην ίδρυση μουσικού σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Απομένει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και προχωράμε στην ίδρυση για το επόμενο διδακτικό έτος» τόνισε ο κ. Δερμεντζόπουλος.
Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση τους πέντε νομούς της Ανατολικής Μακεδονία και Θράκης , ο κ. Λοβέρδος σημείωσε ότι «τα κενά είναι λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα με την αναπλήρωση».
Σημείωσε, δε, πως στις 5 Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αναπλήρωσης.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, επίσης, στον προγραμματισμό για τις άμεσες βελτιώσεις των κτιριακών υποδομών της περιοχής (σε δύο περιπτώσεις στον Εχίνο για μικρές παρεμβάσεις στο ιεροσπουδαστήριο και στο νηπιαγωγείο) και ανακοίνωσε, παράλληλα, τη διοργάνωση διημερίδας του Εθνικού Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, στα τέλη Οκτωβρίου, με αντικείμενο τη νεανική καινοτομία και επιχειρηματικότητα, με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου, του ΤΕΙ και του Επιμελητηρίου.
Μιλώντας για τις εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλη τη χώρα, επανέλαβε ότι είναι ανάγκη να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από τον κανόνα προσλήψεων 1:10 και τόνισε ότι σε «απόλυτη συνεργασία» με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιδιώκεται να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
Υπογράμμισε, δε, πως εάν επιτευχθεί ο στόχος αυτός, μέσα στον Σεπτέμβριο, τότε στο τέλος του έτους, το αργότερο ως τον Φεβρουάριο, πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για 10.000 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών (φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών).
Σε ερώτηση για την ειδική αγωγή, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε: «Καταθέτουμε για την ειδική αγωγή το σχέδιο νόμου. Καταθέσαμε τροπολογία, σύμφωνα με την οποία ένα ποσοστό 5% θα προηγείται στις αναπληρώσεις και θα εφαρμοστεί από το 2015. Είμαστε σε άμεση επαφή με υπηρεσία και με συνδικαλιστικούς φορείς για να ικανοποιήσουμε».
Νωρίτερα σήμερα το πρωί, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με επικεφαλής τον κ. Λοβέρδο είχε συνάντηση στη Μουφτεία Κομοτηνής με τους μουφτήδες: Μέτσο Τζεμαλή της Κομοτηνής, Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου της Ξάνθης και Σερίφ Δαμάδογλου του Διδυμότειχου.
Οι σοφολογιότατοι υποδέχτηκαν θερμά την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και εξέφρασαν τη χαρά τους για την επίσκεψη της στη Μουφτεία και ο υπουργός, από την πλευρά του, τούς ενημέρωσε για τα αποτελέσματα των επαφών του στο νομό της Θράκης.
«Είμαστε εδώ για να εξασφαλίσουμε ότι, στις 11 Σεπτεμβρίου, όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το ποια θρησκεία ασπάζονται, να έχουν τον δάσκαλό τους αλλά και τα βιβλία στο σχολείο τους, να νιώθουν ότι τα αγαπάει η πατρίδα τους» δήλωσε ο κ. Λοβέρδος.
Στο δημαρχείο Αλεξανδρούπολης, αμέσως μετά, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συναντήθηκε με τις τοπικές αρχές- μεταξύ αυτών, ο απερχόμενος και ο νέος πρύτανης του Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας, οι οποίοι έθεσαν τα θέματα της εκπαίδευσης στην περιοχή.