Ο Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Γιάννης Μπουτάρης δήλωσαν αποφασισμένοι να συμπορευτούν κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών, διεκδικώντας παράλληλα την ανεξαρτητοποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι δύο άνδρες στην πρώτη συνάντησή τους μετά τις εκλογές, ανακοίνωσαν το διεκδικητικό πλαίσιό τους, το οποίο αφορά επτά πυλώνες, δηλώνοντας ότι την επόμενη πενταετία θα δουλέψουν από κοινού για την πόλη και την περιφέρεια. Διεμήνυσαν ότι θα διεκδικήσουν στην πράξη την οικονομική και θεσμική αυτοτέλεια της τοπικής αυτοδιοίκησης, λέγοντας ότι οι πολίτες με την ψήφο τους έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα ότι θέλουν ανεξάρτητη την αυτοδιοίκηση. Ως εκ τούτου, όπως είπαν, θα αξιοποιήσουν στο έπακρο την εντολή που τους έδωσαν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στις 25 Μαΐου σύμφωνα με το makthes.gr.
Οι κ.κ Τζιτζικώστας και Μπουτάρης επισήμαναν μετά το πέρας της συνάντησής τους ότι η συνεργασία τους σε όλα τα καυτά ζητήματα θα είναι αγαστή, όπως και στο παρελθόν, ενώ δεσμεύτηκαν να δουλέψουν από κοινού για το νέο ΕΣΠΑ, που ανοίγει σε λίγους μήνες.
Ειδικότερα σημείωσαν ότι στόχος τους είναι να καταφέρουν να ετοιμάσουν τις προτάσεις τους για έργα που θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και τα οποία θα βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών.
«Περιφέρεια – δήμος νέα συμμαχία, είναι ο τίτλος της συνάντησης με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη», δήλωσε ο περιφερειάρχης, θέλοντας να τονίσει τη συνέχιση και την ενδυνάμωση της συνεργασίας μεταξύ των δύο αυτοδιοικητικών φορέων για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Συμφωνία επτά σημείων
Περιφερειάρχης και δήμαρχος παρουσίασαν διεξοδικά τα επτά σημεία συμφωνίας και κοινής συνεργασίας, τα οποία αφορούν τα εξής:
1. Μετρό. Όπως ανακοίνωσε ο Απ. Τζιτζικώστας, θα γίνει σύσκεψη από κοινού με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για να τεθούν, όπως είπε, προ των ευθυνών τους. «Η ανοχή και των πολιτών και η δική μας τελείωσε. Αιτούμαστε τη μετακίνηση της διοίκησης του μετρό της Θεσσαλονίκης από την Αθήνα και την ‘Αττικό Μετρό Α.Ε.’ στη Θεσσαλονίκη και την ‘Εγνατία Οδός Α.Ε.”», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας και πρόσθεσε ότι περιφέρεια και δήμος διεκδικούν την αποζημίωση όλων των πληγέντων καταστηματαρχών από τα έργα του μετρό.
2. Παράκτια αστική συγκοινωνία. Οι δύο άνδρες δήλωσαν ότι πιλοτικά το εγχείρημα πέτυχε, ενώ ανέφεραν ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ολοκληρώνει τις μελέτες, προκειμένου να γίνει το επόμενο βήμα, που είναι η υλοποίηση του έργου.
3. Λιμάνι. Ζήτησαν να αποδοθεί στην τοπική κοινωνία, είτε όπως στη Γαλλία, που το έχει ο δήμος, είτε όπως στην Ισπανία, που το έχει η περιφέρεια, ή από κοινού. Διεκδικούν, όπως είπαν, μία βιώσιμη και αποδεκτή λύση. «Η κυβέρνηση άργησε και χάνουμε πολύτιμο χρόνο», σχολίασε ο κ. Τζιτζικώστας.
4. ΕΥΑΘ. Για την Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης είπαν «όχι» στην πώληση μετοχών και «ναι» στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή.
5. Κυβερνητικές αποφάσεις. Οι δύο άνδρες αναφέρθηκαν και σε σειρά αποφάσεων που λαμβάνονται σε κεντρικό επίπεδο, ζητώντας από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να σταματήσουν τους αιφνιδιασμούς στην αυτοδιοίκηση. «Λαμβάνουν αποφάσεις και ενημερωνόμαστε από τα ΜΜΕ. Επιβάλλεται η διαβούλευση με τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας, το δήμαρχο και τον περιφερειάρχη», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.
6. Τοπική αυτοδιοίκηση. Δήλωσαν ότι διεκδικούν την ανεξαρτητοποίηση της Τ.Α. στην πράξη, υποστηρίζοντας ότι το μήνυμα το έστειλαν στις εκλογές οι ίδιοι οι πολίτες. «Οι πολίτες με την ψήφο τους δήλωσαν ότι θέλουν ανεξάρτητη αυτοδιοίκηση. Θα διεκδικήσουμε την οικονομική και θεσμική αυτοτέλειά της», υπογράμμισαν.
7. Τουρισμός. Συμφώνησαν στην ενίσχυση και τη διεύρυνση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης με οικονομική ανεξαρτησία και αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, προκειμένου να καταστεί η πόλη προορισμός «city break».