Σε ανταλλαγή ανακοινώσεων για το χρόνο υποβολής δηλώσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από τους μαθητές της Γ Λυκείου, προχώρησαν σήμερα το υπουργείο Παιδείας και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στο ανακοινωθέν έκανε λόγο για αιφνιδιαστική αλλαγή των ημερομηνιών υποβολής δηλώσεων και χαρακτήρισε απαράδεκτη την απόφαση «να ζητείται από τους φετινούς μαθητές/-τριες να δηλώσουν μέσα σε λίγες ημέρες τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις και με κλειστά σχολεία».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία:
«Η επίσπευση των δηλώσεων συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ποιόν εκπαιδευτικό στόχο υπηρετεί;
Αιφνιδιαστικά και με τα σχολεία κλειστά, η υπουργός Παιδείας κα Ν. Κεραμέως αποφάσισε να αλλάξει τις ημερομηνίες κατάθεσης των δηλώσεων συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών και μαθητριών και αποφοίτων λυκείων (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ)!
Έτσι, ενώ στο παρελθόν οι υποψήφιοι/υποψήφιες υπέβαλλαν τη δήλωση συμμετοχής τους το Μάρτιο του έτους των εξετάσεων, θα πρέπει πλέον να την υποβάλλουν κάθε Νοέμβριο του προηγούμενου έτους.
Από τη ρύθμιση αυτή δεν εξαιρούνται ούτε οι μαθητές/-τριες υποψήφιοι της φετινής χρονιάς, οι οποίοι θα πρέπει να το πράξουν εσπευσμένα μέχρι την 30/11/20!
Δεν γνωρίζουμε αν αυτό συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση των εξετάσεων (με άγνωστους στην εκπαιδευτική κοινότητα όρους) ή αν είναι μια ακόμη απόφαση στην κατεύθυνση υλοποίησης της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ να περιοριστεί η πρόσβαση αποφοίτων Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, το να ζητείται από τους φετινούς μαθητές/-τριες να δηλώσουν μέσα σε λίγες ημέρες τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις και με κλειστά σχολεία είναι απαράδεκτο.
Σε κάθε περίπτωση, η φετινή προθεσμία δεν μπορεί παρά να είναι μεγαλύτερη και να ξεκινά μετά το άνοιγμα των σχολείων από την καραντίνα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν είναι απλά αριθμοί – ούτε «πελάτες» – κα Κεραμέως».
Υπουργείο Παιδείας: Μακάρι η εφευρετικότητα του ΣΥΡΙΖΑ να μην εξαντλείτο στην επινόηση προβλημάτων εκεί που δεν υπάρχουν
«Μακάρι η εφευρετικότητα του ΣΥΡΙΖΑ να μην εξαντλείτο στην επινόηση για επικοινωνιακούς λόγους προβλημάτων εκεί που δεν υπάρχουν, αλλά να υπέβαλε χρήσιμες προτάσεις, με προστιθέμενη αξία για την εκπαιδευτική κοινότητα». Αυτό τονίζει σε ανακοίνωση το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, σε απάντηση της αντίδρασης του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις δηλώσεις των ειδικών μαθημάτων για τις πανελλαδικές. Όπως αναφέρεται σχετικά, η αντίδραση αφορά την προετοιμασία του υπουργείου – «νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά», όπως τονίζει η σχετική ανακοίνωση – ως προς τη δήλωση των υποψηφίων για τα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στα οποία επιθυμούν να προετοιμαστούν και να εξεταστούν.
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι παραβλέπεται από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ ότι αφ’ ενός «για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θεσμοθετήθηκε πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στο δημόσιο σχολείο», (δηλαδή μουσική, σχέδιο, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά) και αφ’ ετέρου «συντρέχουν αστάθμητοι παράγοντες εξ αιτίας της επιδημίας του κορoνοϊού, που καθιστούν τον ακόμη πιο έγκαιρο προγραμματισμό απαραίτητο».
Όπως ξεκαθαρίζεται, με τις αιτήσεις – δηλώσεις οι μαθητές που δίνουν για πρώτη φορά φέτος πανελλαδικές εξετάσεις καλούνται να δηλώσουν:
– την επιθυμία τους για εξέταση σε ειδικά μαθήματα
– την πρόθεσή τους για εξέταση σε προκαταρκτικές εξετάσεις σε στρατιωτικές – αστυνομικές – λιμενικού – πυροσβεστικής σχολές
– την εξέταση για σχολές φυσικής αγωγής.
Στόχος του υπουργείου, όπως επισημαίνεται, είναι να συλλεχθούν έγκαιρα τα στοιχεία των μαθητών που θα δηλώσουν εξέταση στα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ώστε να προχωρήσει η ενισχυτική διδασκαλία των ειδικών αυτών μαθημάτων.
«Πάλι δυσαρεστημένος είναι ο ΣΥΡΙΖΑ; Πάλι προσκόμματα και δυσκολίες; Πάλι αδυνατεί να φανταστεί ότι στον 21ο αιώνα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου μπορούν να στείλουν μέσω e-mail τη δήλωσή τους για εξέταση σε ειδικά μαθήματα, όπως ακριβώς έκαναν και πέρυσι; Μήπως στην πραγματικότητα απλώς δεν επιθυμεί να υλοποιηθεί η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας για υποστήριξη της προετοιμασίας των ειδικών μαθημάτων που απαιτούνται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το δημόσιο σχολείο, καλύπτοντας με αυτήν την προσπάθεια ένα χρονίζον κενό; Μήπως, εν τέλει, επενδύει στην αποτυχία κάθε θετικής πρότασης που δρομολογείται προς όφελος των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους; Δυστυχώς, αυτοί είναι», καταλήγει η ανακοίνωση.