Γενικό και αφηρημένο χαρακτηρίζει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής το περιεχόμενο της διάταξης για το κοινωνικό μέρισμα. Και αυτό διότι, όπως υπογραμμίζει στην έκθεσή του, ζητήματα όπως οι κατηγορίες των δικαιούχων, τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια και το ακριβές ποσό του διανεμόμενου κοινωνικού μερίσματος ανά δικαιούχο, προβλέπεται ότι ρυθμίζονται με υπουργική απόφαση και ανατίθενται στους υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας αν και θα έπρεπε να προβλεφθεί η έκδοση προεδρικού διατάγματος.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο διατυπώνει, εξάλλου, τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι με το πολυνομοσχέδιο δεν τίθεται χρονικός περιορισμός ως προς την προτεινόμενη μείωση του επιδόματος προϋπηρεσίας για τη διάταξη με την οποία μειώνεται το ύψος του καταβλητέου επιδόματος προϋπηρεσίας για υπαλλήλους άνω των 25 ετών που είναι μακροχρόνια άνεργοι.
«Δεν τίθεται χρονικός περιορισμός ως προς την προτεινόμενη μείωση του επιδόματος προϋπηρεσίας, οπότε αυτή θα ισχύει καθ΄ όλη τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης, όσο και αν αυτή διαρκέσει. Για το λόγο αυτό δημιουργείται προβληματισμός ως προς το κατά πόσον η προς ψήφιση ρύθμιση είναι σύμφωνη προς τη συνταγματική επιταγή της ισότητας στο βαθμό που η μείωση, ως διακριτική μεταχείριση, δεν περιορίζεται στο αναγκαίο προκειμένου να αποτελέσει επαρκές κίνητρο για την πρόσληψη μακροχρονίως ανέργου μέτρο, αλλά εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της εργασιακής του σχέσης», αναφέρει το Επιστημονικό Συμβούλιο.