Η Ντόρα Μπακογιάννη εξελέγη πρόεδρος της διακομματικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης, με τον Γιώργο κατρούγκαλο να εκλέγεται αντιπρόεδρος και τον Ανδρέα Λοβέρδο γραμματέα.
Στη σημερινή πρώτη συνεδρίαση αποφασίστηκε η διακομματική επιτροπή να δημιουργήσει δύο ομάδες εργασίας, μια που θα μελετήσει τα οικονομικά και συναφή ζητήματα για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και μια δεύτερη που θα μελετήσει όλα τα θεσμικά ζητήματα.
Η επιτροπή αποφάσισε επισκέψεις στη Θράκη για συναντήσεις με φορείς της περιοχής. Αποφάσισε επίσης να ζητήσει τη συνδρομή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία θα υπηρετήσει τη διαβούλευση με προτάσεις και παρατηρήσεις για την ανάπτυξη της περιοχής.
Με στόχο «να μην αφεθεί ανεκμετάλλευτη καμία πηγή έμπνευσης και γνώσης», η πρόεδρος της επιτροπής προέτρεψε τους βουλευτές να προτείνουν κατάλογο τεχνοκρατών με γνώση και άποψη για τη Θράκη. «Θέλουμε να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή πληροφόρηση και τις περισσότερες δυνατές προτάσεις», δήλωσε η κ. Μπακογιάννη και τόνισε ότι με την ολοκλήρωση των εργασιών της, η επιτροπή θα πρέπει να καταλήξει σε προτάσεις οι οποίες δεν θα είναι ευχολόγιο, να μην είναι ένα απλό άθροισμα αιτημάτων αλλά να έχει προηγηθεί επεξεργασία τέτοια ώστε οι προτάσεις να είναι υλοποιήσιμες.
«Η Θράκη αυτή τη στιγμή περιμένει πολλά από εμάς και πρέπει να ανταποκριθούμε, να βάλουμε τον πήχη ψηλά», δήλωσε στη συνέχεια σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει να δώσουμε υποσχέσεις που δεν μπορεί να υλοποιηθούν. Πρέπει όμως από την άλλη, προτάσεις όσο ριζοσπαστικές και αν είναι, να τις εξετάσουμε, να τις επεξεργαστούμε και αν κρίνουμε ότι είναι υλοποιήσιμες να τις εντάξουμε στο πόρισμα μας».
Οι ομάδες εργασίας
Η αρχική πρόταση της προέδρου της Επιτροπής Ντόρας Μπακογιάννη ήταν να δημιουργηθούν τρεις ομάδες:
- ομάδα εργασίας αναπτυξιακών θεμάτων της Θράκης (βιώσιμη ανάπτυξη, οικονομική ανάπτυξη, χρηματοδοτικά εργαλεία, επενδύσεις, επιχειρηματικότητα, πολιτικές στήριξης, ενισχύσεις, επιδοτήσεις, υποδομές κλπ),
- ομάδα εργασίας θεσμικών θεμάτων που θα επικεντρωθεί σε θέματα που αφορούν ζητήματα παιδείας, κοινωνικών ομάδων, δημογραφικού και μειονότητας (ενσωμάτωση, ισονομία, διαθρησκευτική συνύπαρξη κλπ),
- ομάδα εργασίας διασυνοριακών θεμάτων που θα επικεντρωθεί στον ακριτικό χαρακτήρα της περιοχής (μεταναστευτικό, προσφυγικό, συνοριακά ζητήματα, ασφάλεια από πλημμύρες, ζωονόσοι, ενίσχυση συνοριακών δομών).
Μετά από επιφυλάξεις που εκφράστηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με την ανάγκη δημιουργίας της τρίτης ομάδας (διασυνοριακών θεμάτων), η επιτροπή αποφάσισε τη δημιουργία δύο ομάδων εργασίας, δηλαδή ομάδα για τα θέματα ανάπτυξης και ομάδα για τα θεσμικά θέματα.
«Για την τρίτη ομάδα εργασίας, αυτή των διασυνοριακών θεμάτων, έχουμε ερωτηματικά. Τα ζητήματα αυτά μπορούν να ενταχθούν στις ομάδες εργασίας για την ανάπτυξη και τα θεσμικά ζητήματα. Το να ξεχωρίζουμε το προσφυγικό-μεταναστευτικό μόνο για τη Θράκη ή τα θέματα διασυνοριακής ασφάλειας, δεν ξέρω αν είναι θέματα της επιτροπής», είπε η Σία Αναγνωστοπούλου.
«Είμαι έτοιμη να αποδεχθώ τη δημιουργία δύο ομάδων εργασίας. Ο λόγος που είχα προτείνει την 3η ομάδα εργασίας ήταν προκειμένου να υπάρξει καλύτερος επιμερισμός, με την έννοια ότι διασυνοριακά θέματα υπάρχουν. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή αποφάσεις που δεν έχουν υλοποιηθεί, για παράδειγμα, για τα τελωνεία δεν έχουν εφαρμοστεί αποφάσεις. Δεν έχω κώλυμα να γίνουν δύο ομάδες. Προσπάθησα να διευρύνω τη θεματολογία ώστε να μην είναι δυσλειτουργικές οι ομάδες από το μέγεθός τους και μόνο. Μπορούμε να μείνουμε σε δύο ομάδες εργασίας, την οικονομική και τη θεσμική», απάντησε η Ντόρα Μπακογιάννη.
«Μια και το θέτετε έτσι, είναι ένα καλό δείγμα ότι εννοούμε οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας αυτό που λέμε ότι αυτή η επιτροπή πρέπει να ομονοήσει», ανέφερε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Θοδωρής Ρουσόπουλος.
«Αποφασίζουμε λοιπόν δύο ομάδες εργασίας», σημείωσε η κ. Μπακογιάννη και πρόσθεσε πως αν στην πορεία των εργασιών της επιτροπής κριθεί αναγκαίο, τότε μπορεί να γίνει και η 3η ομάδα εργασίας.