Στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου, η βουλευτής της Α’ Θεσσαλονίκης, Έλενα Ράπτη, κατέθεσε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Πρόβλεψη για παράλληλη στήριξη & για προφορική εξέταση μαθημάτων για τα παιδιά με Σύνδρομο Down».

Η Έλενα Ράπτη ρωτά την υπουργό:

1. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα των μαθητών με σύνδρομο down να εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις;

2. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί επίσης ρητά η δημόσια παράλληλη στήριξη και για τους μαθητές με σύνδρομο down της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ανακουφίζοντας οικονομικά χιλιάδες γονείς που σήμερα καταφεύγουν σε ιδιωτική παράλληλη στήριξη;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

«ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Πρόβλεψη για παράλληλη στήριξη & για προφορική εξέταση μαθημάτων για τα παιδιά με Σύνδρομο Down»

Κυρία Υπουργέ,

Στο νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Άλλες διατάξεις», που επιφέρει αλλαγές ως προς τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίων και Λυκείων, δεν υπάρχει αναφορά σχετικά με τον τρόπο εξέτασης, ο οποίος συνάγεται πως παραμένει ο ίδιος.

Σε πολλά Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας εντάσσονται με γνωμάτευση του ΚΕΣΥ και παρακολουθούν (είτε την τυπική τάξη με παράλληλη στήριξη, είτε την τάξη ένταξης) και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κάποιες κατηγορίες εξ αυτών, με βάση ειδική νομοθετική πρόβλεψη, εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Ωστόσο η αναφορά σε αυτές τις κατηγορίες είναι περιοριστική και δεν γίνονται εξαιρέσεις ούτε με γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν περιλαμβάνονται μαθητές με νοητική υστέρηση – ακόμα και ήπιας μορφής – μεταξύ των οποίων και παιδιά με σύνδρομο Down.

Πιστεύοντας τόσο στην αρχή της ισότητας μεταξύ των μαθητών και των ευκαιριών που πρέπει να δώσουμε στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και στην ιδιαίτερη ευαισθησία σας,

Ερωτάσθε κα Υπουργέ,

3. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα των μαθητών με σύνδρομο down να εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις;

4. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί επίσης ρητά η δημόσια παράλληλη στήριξη και για τους μαθητές με σύνδρομο down της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ανακουφίζοντας οικονομικά χιλιάδες γονείς που σήμερα καταφεύγουν σε ιδιωτική παράλληλη στήριξη;».