«Tο άρθρο 3 ουδόλως απεδείχθη στην πράξη προβληματικό. Αντιθέτως, η αλλαγή του στην κατεύθυνση που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ θα δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα, σε ό,τι αφορά τις σχέσεις Ελλαδικής Εκκλησίας και Οικουμενικού Πατριαρχείου και σίγουρα θα δημιουργούσε σοβαρή εσωτερική κοινωνική αναστάτωση. Και ας αναρωτηθούμε εάν τώρα που βγαίνουμε από μία δεκαετή οικονομική κρίση έχουμε την πολυτέλεια να μπούμε σε έναν νέο διχασμό εκ του μη όντος», ανέφερε κατά τη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος ο βουλευτής της ΝΔ Θοδωρής Ρουσόπουλος.
«Στον ελληνικό λαό το θρησκευτικό συναίσθημα, για λόγους ιστορικούς, είναι από τα χαρακτηριστικά τα βαθύτερα ριζωμένα της εθνικής του ταυτότητας. Η εθνική μας ταυτότητα ορίζεται από τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα και τη θρησκεία μας. Το άρθρο 3 αποτελεί ένα ζωντανό κειμήλιο της ιστορικής πορείας συγκρότησης του νέου ελληνικού κράτους», ανέφερε ο Θοδωρής Ρουσόπουλος και πρόσθεσε ότι «το αίτημα για απαλοιφή αυτού του στοιχείου της πολιτειακής ιστορίας της Ελλάδας ισοδυναμεί με αίτημα αλλοίωσης της ιστορικότητας του συνταγματικού κειμένου, που συμβολικά ορίζει στοιχεία της ταυτότητάς μας».
«Η Ελλάδα έχει πληρώσει πάρα πολύ ακριβά το τρίπτυχο “πατρίς-θρησκεία-οικογένεια”»
«Αυτή η χώρα έχει πληρώσει πάρα πολύ ακριβά και το τρίπτυχο “πατρίς-θρησκεία-οικογένεια”, βγάζοντας ως επικίνδυνους κάποιους πολίτες έξω και έχει πληρώσει πολύ ακριβά και το “Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών”. Είμαστε σε μια ώριμη στιγμή, σεβόμενοι την πορεία αυτού του έθνους, τους αγώνες, τις θυσίες και όλα αυτά που έχει κάνει, για να μπορέσουμε να πάμε σε μια άλλη κατεύθυνση», ανέφερε κατά τη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου.
Η κ. Αναγνωστοπούλου υπογράμμισε ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την τροποποίηση του άρθρου 3 που αφορά στις σχέσεις Κράτους- Εκκλησίας πρέπει να ψηφιστεί από εκείνους που πιστεύουν ότι «αξίζει σ’ αυτήν τη χώρα να μην ξαναγυρίσει σ’ ένα παρελθόν επικίνδυνων πολιτών» και να την ψηφίζουν γιατί οι προτεινόμενες τροποποιήσεις «δεν έχουν να κάνουν με τη δογματική ενότητα Πατριαρχείου-Αυτοκέφαλης Εκκλησίας».
«Ποιος είναι εναντίον της Ορθοδοξίας; Ο εξορθολογισμός των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας είναι εναντίον της Ορθοδοξίας ή είναι ένα κράτος το οποίο είναι πάνω από τις επιμέρους, ακόμη και από το πιο ισχυρό στοιχείο της εθνικής ταυτότητας;», ανέφερε και πρόσθεσε: «ένα φιλελεύθερο κράτος προστατεύει και το παραμικρό στοιχείο ταυτότητας, αγκαλιάζει, είναι συμπεριληπτικό. Αυτό είναι ιδεοληπτικό ή είναι η αρχή του φιλελεύθερου κράτους;».