«Επιτρέπουμε στις επιχειρήσεις μέσων μαζικής ενημέρωσης να μπορούν να τύχουν ενίσχυσης από τον αναπτυξιακό νόμο, όπως όλοι οι άλλοι κλάδοι της οικονομίας, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και το κοινοτικό κεκτημένο», ανέφερε παρεμβαίνοντας νωρίτερα στη συζήτηση του αναπτυξιακού νομοσχεδίου, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Στέλιος Πέτσας. Όπως εξάλλου έσπευσε να αποσαφηνίσει, τυχόν ενίσχυση του οπτικοακουστικού έργου δεν αφορά την προωθούμενη ρύθμιση του αναπτυξιακού νομοσχεδίου, καθώς μπορεί να γίνει από το ΕΚΟΜΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4487/2017.
Τυπική και υψηλή ευκρίνεια
Ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε και στην τροπολογία για τη μετάδοση προγράμματος τυπικής και υψηλής ευκρίνειας. «Προτείνουμε την εξής απλή, σαφή και δίκαιη ρύθμιση: Οι πάροχοι εξακολουθούν να έχουν την ίδια υποχρέωση που προβλέπει ο ν. 4339/2015, για μετάδοση του προγράμματος, τόσο σε τυπική, όσο και σε υψηλή ευκρίνεια, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2021. Αν ωστόσο, για τεχνικούς λόγους, είναι αποδεδειγμένα ανέφικτη η μετάδοση σε υψηλή ευκρίνεια, τότε οι πάροχοι μπορούν, μεταβατικά και μόνο, να εκπέμπουν σε τυπική ευκρίνεια», είπε ο κ. Πέτσας και υπενθύμισε ότι η διαπίστωση της ύπαρξης τέτοιων τεχνικών δυσκολιών, ανήκει στην αρμοδιότητα των ανεξάρτητων αρχών, του ΕΣΡ και της ΕΡΤ.
«Μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου που απαιτείται για την προσαρμογή του νέου χάρτη συχνοτήτων, ήτοι από την 1η Ιανουαρίου του 2022, οι πάροχοι οφείλουν να εκπέμπουν υποχρεωτικά σε υψηλή ευκρίνεια, εκτός αν αποδεδειγμένα, σύμφωνα με την ως άνω διαπίστωση, για τεχνικούς λόγους δεν είναι εφικτή η εκπομπή σε υψηλή ευκρίνεια», είπε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η ονομαστικοποίηση
Σε σχέση με το ζήτημα της ονομαστικοποίησης των μετοχών, ο κ. Πέτσας υπενθύμισε ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι ανώνυμες εταιρείες δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν ανώνυμες μετοχές, και είναι πλέον ονομαστικές.
Στις επιχειρήσεις μέσων μαζικής ενημέρωσης, ο νομοθέτης επιβάλλει καταρχήν την υποχρέωση ονομαστικοποίησης μέχρι φυσικού προσώπου των μετόχων, προβλέπει όμως τις εξής εξαιρέσεις: Οι ανώνυμες εταιρείες που λειτουργούν στην ΕΕ και τον ΕΟΧ, υπόκεινται σε υποχρέωση ονομαστικοποίησης, μόνο εφόσον το δίκαιο της χώρας στην οποία έχουν την έδρα τους επιβάλλει την ονομαστικοποίηση των μετοχών τους στο σύνολό τους, μέχρι φυσικού προσώπου, για το σύνολο της δραστηριότητάς τους ή για δραστηριότητα μόνο σχετιζόμενη με τα μμε. Επίσης, η υποχρέωση ονομαστικοποίησης μέχρι φυσικού προσώπου, δεν ισχύει για τις μετοχές των εισηγμένων στα χρηματιστήρια των κρατών-μελών της ΕΕ ή του ΟΟΣΑ.
Σχετικά με το μητρώο πραγματικών δικαιούχων, κ. Πέτσας είπε ότι δεν πρέπει να συγχέουμε την υποχρέωση τήρησης μητρώου από τις εταιρικές και άλλες οντότητες που έχουν έδρα στην Ελλάδα, ή ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα σχετικά με τους πραγματικούς δικαιούχους τους και την καταχώριση αυτών στο κεντρικό μητρώο πραγματικών δικαιούχων που προβλέπεται στο άρθρο 20 του ν. 4557/2018 για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες – και «οι διατάξεις αυτές φυσικά εξακολουθούν και ισχύουν», όπως ανέφερε.
Όσον αφορά την προτεινόμενη εξαίρεση από το «πόθεν έσχες», ο κ. Πέτσας είπε ότι αφορά μόνο τους μεριδιούχους των ΟΣΕΚΑ και όχι φυσικά τους νυν μετόχους των μέσων ενημέρωσης.