Για τον Γιώργο Παπανδρέου η επίσκεψη στους Δελφούς δεν ήταν απλά μία… στάση, με βάση το πρόγραμμα της πρωθυπουργικής του ατζέντας, αλλά μία κίνηση έντονου συμβολισμού, με την οποία ήθελε να σηματοδοτήσει την πορεία ανατροπών που προτίθεται να ακολουθήσει.
Ο πρωθυπουργός, άλλωστε, ξεκίνησε την πορεία αυτή ανοίγοντας στους Δελφούς τον φάκελο της Παιδείας και θα το επαναλάβει «εκπαιδεύοντας την… κυβέρνηση» στους ρυθμούς των μεγάλων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στο κράτος.
«Το «μνημόνιο» και η πιστή εφαρμογή του είναι το… μισό ευαγγέλιο – το «διαβατήριο» για την έξοδο από την κρίση και την ανάκαμψη της οικονομίας», λέει κυβερνητικός παράγοντας, εννοώντας ότι το άλλο… μισό αφορά τις τομές και τις στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεις.
Ο κ. Παπανδρέου, επιστρέφοντας από το «εξοντωτικό» λόγω των συνεχών συναντήσεών του ταξίδι στην Αμερική, έχει αποφασίσει να «περάσει» στο κυβερνητικό σχήμα την πεποίθηση ότι η χώρα μπορεί και αντέχει να προχωρήσει τώρα πρωτοβουλίες σε όλα τα επίπεδα.
Ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει από τους συνεργάτες του μέχρι το τέλος του χρόνου να κλείσουν με επιτυχία τον πρώτο μεγάλο κύκλο των αλλαγών, των οποίων οι βασικοί άξονες είχαν περιγραφεί αναλυτικά και στο «φυλλάδιο» των προεκλογικών δεσμεύσεων του ΠΑΣΟΚ. Αυτή η εβδομάδα είναι, εκ των πραγμάτων, αφιερωμένη στην προετοιμασία του προσχεδίου του προϋπολογισμού. Δεδομένης μάλιστα της συγκυρίας, αποκτά ευρύτερο ενδιαφέρον, αφού στο προσχέδιο θα συμπεριληφθούν και θα αποκαλυφθούν τα επόμενα βήματα της δημοσιονομικής πορείας.
Στη Βασ. Σοφίας, από την άλλη πλευρά, εξειδικεύεται το περιτύλιγμα των στρατηγικών αποφάσεων ως προς τις ανάγκες του πολιτικού και επικοινωνιακού σχεδιασμού. Η διαχείριση των κινητοποιήσεων των μεταφορέων -»με αποφασιστικότητα και ψυχραιμία, χωρίς παλινωδίες»- κρίνεται επιτυχής και αποτελεί «πυξίδα» για την αντιμετώπιση αναμενόμενων αντιδράσεων και από άλλες επαγγελματικές ομάδες τις οποίες αφορούν άμεσα τα προωθούμενα σχέδια νόμου.
Στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου η ατζέντα είναι «πυκνή». Από την «περαίωση» μέχρι τις συγχωνεύσεις υπηρεσιών (που θα παρουσιάσει το «ντουέτο» Πάγκαλου-Ραγκούση), μέχρι την ανάπτυξη πυρόπληκτων περιοχών και την ενημέρωση για τα ναυπηγεία από τον Β. Βενιζέλο.
Ωστόσο, κεντρικό στόχο της κυβέρνησης, μετά το άνοιγμα του επαγγέλματος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, αποτελεί η εξυγίανση του ΟΣΕ, που επίσης φέρει τη «σφραγίδα» του κ. Δημήτρη Ρέππα. Η απόφαση για την ψήφιση του σχεδίου νόμου είναι ειλημμένη και παραπέμπει σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, παρότι από το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι «ο διάλογος συνεχίζεται για τις όποιες τροποποιήσεις, αλλά ο στόχος είναι συγκεκριμένος και δεν αλλάζει».
Εντός χρονοδιαγράμματος, το οποίο τώρα καθορίζουν οι συναρμόδιοι υπουργοί, επιδιώκεται να βρεθεί και η αλυσίδα των ανακατατάξεων και αποκρατικοποιήσεων στις ΔΕΚΟ. Οπως και των κινήσεων για την απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα στα υπουργεία που επιμελούνται το σχέδιο, έχει προχωρήσει αρκετά η συζήτηση για τα εναλλακτικά σενάρια που θα προκύψουν. Και αυτό γιατί το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την υλοποίηση του σχεδίου μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ωστόσο, ο πρωθυπουργός εκτιμά ότι κύριος «σταθμός» του τριμήνου είναι οι περιφερειακές εκλογές, στις οποίες έχει βάλει και ο ίδιος τα προσωπικά του στοιχήματα. Η επικράτηση υποψηφίων, για παράδειγμα, που συμβολίζουν ευρύτερες πολιτικές συμμαχίες, εντάσσεται στον σχεδιασμό και αναδεικνύεται σε προτεραιότητα της Ιπποκράτους, υπό τη «διεύθυνση» πλέον του Μ. Καρχιμάκη. Τα προγνωστικά είναι ενθαρρυντικά και συμπυκνώνονται στο… σύνθημα -που επαναλαμβάνει κορυφαίος υπουργός- «δουλειά, δουλειά, δουλειά»…
«Fast Track»
Αγώνας δρόμου για επενδύσεις
Οπως με το «Κατάρ», έτσι και με άλλες επενδυτικές «πηγές», η κυβέρνηση προσδοκά να «σύρει» τον χορό των διαβουλεύσεων, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στους ενδιαφερομένους να απεμπλακούν από τις χρονίζουσες αγκυλώσεις της δημόσιας γραφειοκρατίας.
Την Τρίτη, εκτός απροόπτου, εισάγεται στη Βουλή το «fast track», το σχέδιο νόμου για την επιτάχυνση των διαδικασιών για τις μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις. Θεωρείται το αναγκαίο «εργαλείο» που θα απεγκλωβίσει τις δυνατότητες που έχει ανενεργές η χώρα και οι οποίες μέσω του «νόμου Παμπούκη» μπορεί να προσελκύσουν επενδύσεις. Στόχος η άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου, που αρχικά θα «δοκιμαστεί» για την επένδυση στον Αστακό – βάσει του κυβερνητικού «πλάνου».
Πηγή: ΕΘΝΟΣ