Στο θέμα των εκλογών αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από την Κρήτη, όπου παραβρέθηκε στην παράδοση του έργου Χερσόνησος – Γούρνες, διευκρινίζοντας πως πρόκειται για έργο που παραδόθηκε στην κυκλοφορία αλλά δεν πρόκειται για εγκαίνια.
«Εκλογές, απ’ ότι γνωρίζω, η ΝΔ παρακαλεί να γίνουν το φθινόπωρο, οπότε θα είμαστε συνεπείς στην ανταπόκριση του αιτήματός τους» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Αναφορικά με το έργο που παραδόθηκε είπε: «Σήμερα παραδίδουμε στην κυκλοφορία το έργο, όμως δεν είναι τα εγκαίνια. Τα εγκαίνια θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα μαζί με το δρόμο της Μεσαράς, τη γέφυρα στον Αποσελέμη και μαζί με ολοκληρωμένο το φράγμα, το υδραγωγείο, και τον αγωγό στον Αποσελέμη. Ο πρωθυπουργός θα είναι εδώ για να κάνει τις ευχάριστες ανακοινώσεις και για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο αλλά και τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Σε ό,τι αφορά τον δρόμο της Μεσαράς εξήγησε ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και παρά το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες δεν είναι οι βέλτιστες, το έργο θα στις 25 Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί. «Παρακολουθούμε μέρα με την ημέρα τις εργασίες και αυτές είναι σύμφωνες με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει. Επομένως θα καλέσουμε το Λευτέρη Αυγενάκη και όσους έχουν κινδυνολογήσει για το έργο και την απένταξή του στα εγκαίνια» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Το τμήμα του δρόμου που δόθηκε στην κυκλοφορία, σήμερα, είναι μήκους 9 χλμ, που αποτελεί τμήμα του ΒΟΑΚ και κατασκευάστηκε στα πρότυπα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στηθαίο και ΛΕΑ, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Είναι ένα τμήμα του ΒΟΑΚ που ταλαιπώρησε τους κρητικούς και τους επισκέπτες μέχρι την παράδοση του. Να θυμίσω ότι μέχρι το 2015 που παραλάβαμε, η απορρόφησή του ήταν μηδενική και υπήρχαν τεχνικές δυσκολίες ιδιαίτερα με τη νέα γέφυρα που έγινε» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που διευκρίνισε ότι για την ολοκλήρωση του έργου υπήρξε στενή συνεργασία με την Αρχαιολογία, ενώ και η εργοληπτική εταιρεία όπως τόνισε, συμπληρώνοντας ότι απομένει να γίνουν δύο κόμβοι και τα έργα φύτευσης.
«Είναι ένα έργο που δείχνει ότι αυτό που έχουμε δεσμευτεί σε σχέση με τις απορροφήσεις που πρέπει να έχουμε και στο ότι τιμούμε κάθε ευρώ του Έλληνα πολίτη, γίνεται πράξη» είπε ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος αναφέρθηκε και στην γέφυρα Χαμεζίου, λέγοντας ότι είναι μια ιστορική γέφυρα για τις κατασκευές της Ευρώπης. «Θα γράψουμε βιβλίο. Είναι πραγματικά για το βιβλίο Γκίνες. Μια γέφυρα να έχει κατασκευαστεί 15 χρόνια κατά το ήμισυ, να έχει πρόβλημα με δύο ή τρεις εργολαβίες και να ολοκληρώνεται τώρα μετά από πολύ μεγάλη ταλαιπωρία των κρητικών».
Ο κ. Σπίρτζης απάντησε και σε ερωτήματα σε σχέση με την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου και τις αντιδράσεις σχετικά με το αίτημα τους για τον ΒΟΑΚ από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Παχιά Άμμο και τη Σητεία: «Προφανώς οι φορείς δεν ήταν ενήμεροι γι’ αυτά που έχουμε σχεδιάσει να κάνουμε. Για εμάς ο ΒΟΑΚ και το οδικό δίκτυο της Κρήτης είναι ένα ενιαίο έργο. Αυτά που είχαμε δεσμευθεί υλοποιούνται. Είμαστε σε διαγωνιστική διαδικασία για τις δύο φάσεις, από τα Καστέλι Χανίων μέχρι την Χερσόνησο, από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Η δέσμευση που είχαμε ήταν ότι θα γίνουν οι μελέτες -και η στρατηγική μελέτη- και θα συνεχιστούν οι μελέτες και στο Νομό Λασιθίου, προκειμένου να έχουμε ώριμα έργα» πρόσθεσε ο Χρήστος Σπίρτζης που δήλωσε ότι είναι βέβαιος πως « ο Γιάννης Δραγασάκης θα καταφέρει να εντάξουμε στην χρηματοδότηση μέχρι την Παχιά Άμμο. Είναι ένας σχεδιασμός που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στην επίσκεψή του».
Σε ότι αφορά το φανάρι που είναι τοποθετημένο στα Μεγάλα Χωράφια, προκειμένου να εκτελείται η κυκλοφορία των οχημάτων σε σημείο που ο δρόμος έχει καταρρεύσει, ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες όπως με ενημέρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ. Τις παραλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα και θα τις στείλουν στο υπουργείο, οπότε στη συνέχεια οι διαδικασίες θα είναι πάρα πολύ γρήγορες, προκειμένου να ξεκινήσει η αποκατάσταση και η ταλαιπωρία που έχουν υποστεί οι πολίτες για να έχουν προσβασιμότητα», ενώ διευκρίνισε ότι:
«Δεν θα πάμε να κάνουμε πασαλείμματα, ούτε θα πάμε να κάνουμε έργα που στην επόμενη νεροποντή πάλι θα έχουμε αντίστοιχο κλείσιμο. Έχουμε μελέτες, έχουμε προγραμματίσει να είναι σε δύο φάσεις οι αποκαταστάσεις. Η μία είναι η προσωρινή για να έχουμε κυκλοφορία και στις δύο κατευθύνσεις και η δεύτερη θα είναι η μόνιμη που θα γίνει το έργο όπως πρέπει. Και οι δύο θα γίνουν άμεσα» εξήγησε ο κ. Σπίρτζης από την Κρήτη.