«Το ΚΚΕ στηρίζει κάθε προσπάθεια των εργαζόμενων στον σιδηρόδρομο που θα έχει καθαρό μέτωπο ενάντια σε κάθε είδους ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων καθώς και κάθε προσπάθεια που θα εναντιώνεται στις αποφάσεις και κατευθύνσεις της ΕΕ για απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως έχει αποφασιστεί από την συνθήκη του Μάαστριχ» αναφέρεται σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του κόμματος το οποίο επίσης καλεί «τα συνδικάτα, τις λαϊκές οργανώσεις να καταδικάσουν τα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, να πάρουν πρωτοβουλίες αποκάλυψης και ανάσχεσης των αντιλαϊκών αυτών σχεδίων».
Στην ανακοίνωση του ΚΚΕ αναφέρεται πως ο ελληνικός λαός έχει ανάγκη από σύγχρονες ποιοτικές, φθηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές με την ανάγκη αυτή να θυσιάζεται στο βωμό της κερδοφορίας των μονοπωλίων με την πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών στις χώρες της ΕΕ που προωθεί η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και με την ίδια πολιτική να ακολουθείται σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ «παρά τη διαφορετική δημοσιονομική τους κατάσταση και τη διαφορετική ποιότητα των σιδηροδρομικών δικτύων τους».
«Βασικό στοιχείο αυτής της πολιτικής είναι ο διαχωρισμός του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών απ’ το μεταφορικό έργο, ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα εκμετάλλευσης της ενιαίας κρατικής υποδομής από διάφορους ιδιωτικούς ομίλους προς όφελός τους» επισημαίνει το ΚΚΕ.
Στην ανακοίνωση του κόμματος επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα, η εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις κοινοτικές οδηγίες απελευθέρωσης ξεκίνησε το 1997 με νομοθετικές ρυθμίσεις των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και με αποτέλεσμα τον διαχωρισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την κατάργηση μεγάλου αριθμού δρομολογίων, την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων του ΟΣΕ, την μείωση του προσωπικού του.
«Πολλά έργα σιδηροδρομικής υποδομής που χρυσοπληρώθηκαν απ’ τον ΟΣΕ έμειναν ημιτελή (πχ γραμμή Κιάτο-Ρίο-Πάτρα) και άλλα δεν χρησιμοποιηθήκαν (πχ σιδηρόδρομος Αγρινίου, σύγχρονο δίκτυο οπτικών ινών), με αποτέλεσμα το ελληνικό δίκτυο να βρίσκεται σε πορεία ουσιαστικής συρρίκνωσης» επισημαίνει το ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι «για την ελληνική αστική πολιτική δεν αποτέλεσε προτεραιότητα η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ στην συγκεκριμένη επιλογή επέδρασαν μεταξύ άλλων η δυσκολία άμεσης σύνδεσης με τα κράτη μέλη της ΕΕ μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, το μικρό μέγεθος ανάπτυξης της βαριάς ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας και ο προσανατολισμός στα οδικά έργα μεταφοράς από ισχυρά τμήματα της άρχουσας τάξης».
«Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ που προπαγανδίζει το νοικοκύρεμα του χρέους και αναφέρεται στη ζημιογόνα λειτουργία του ΟΣΕ κρύβει τις αιτίες της σημερινής κατάστασης. Το πραγματικό σκάνδαλο είναι η πολιτική της συγκυβέρνησης που παραχωρεί στο μονοπωλιακό κεφάλαιο για εκμετάλλευση αυτές τις κολοσσιαίες υποδομές, η νόμιμη και παράνομη χρηματοδότηση των μονοπωλιακών ομίλων απ’ το ελληνικό δημόσιο» αναφέρει το ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι «ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α αφήνει στο απυρόβλητο τις δεσμεύσεις της Ελλάδας ως κράτος μέλος της ΕΕ για «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών και παραπλανά ότι μπορεί να διασφαλισθεί ο κοινωνικός χαρακτήρας των σιδηροδρομικών μεταφορών μέσα στην ευρωενωσιακή καπιταλιστική αγορά».
«Η κάλυψη των λαϊκών αναγκών για καθολικές, φτηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές προϋποθέτει οι υποδομές, τα μέσα και η διεξαγωγή των μεταφορών να λειτουργήσουν με κοινωνική ιδιοκτησία, κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας» υπογραμμίζει, τέλος το ΚΚΕ.