«Σήμερα με εντολή του πρωθυπουργού θα πάω στη Σόφια, προκειμένου η χώρα μας να γίνει μέλος στη συνεργασία των ευρωπαϊκών χωρών με την Κίνα, που αφορά κυρίως τις υποδομές, τις μεταφορές και άλλα αναπτυξιακά θέματα. Επιτέλους η χώρα έχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές της και αυτό το στρατηγικό σχέδιο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, καθώς και στον σχεδιασμό της διεθνούς αγοράς και των μεγάλων παραγόντων των συνδυασμένων μεταφορών».
Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο αναπτυξιακό συνέδριο που οργανώνει στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος», κάνοντας ταυτόχρονα εκτενή αναφορά στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στην Δυτική Ελλάδα.
Επίσης, ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε επίθεση στις συντηρητικές κυβερνήσεις που όπως είπε «είχαν και έχουν δυστυχώς έναν άλλο προσανατολισμό, μία άλλη στρατηγική για τη χώρα, διότι ήθελαν μία Ελλάδα που να κινείται στη λογική των τηλεοπτικών παιχνιδιών τύπου Survivor, ένα νησί δηλαδή στον ωκεανό για ναυαγούς, μία χώρα απομονωμένη χωρίς πόρους, χωρίς διασυνδέσεις και όποιος επιβιώσει».
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη, η οποία διευρύνθηκε με τη σύνδεση της Ρουμανίας, τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και τις συνδέσεις με τις χώρες κεντρικής Ευρώπης. Επίσης ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε αναφορά και στους κάθετους οδικούς άξονες στην βόρεια Ελλάδα, που διευκολύνουν πλέον την σύνδεση με την κεντρική Ευρώπη.
Στην συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα οδικά έργα της Δυτικής Ελλάδας, με πρώτο την εθνική οδό Πατρών-Πύργου, λέγοντας: «Πριν από ενάμιση μήνα πήραμε επίσημα την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυτοκινητόδρομο και όχι για μονοπάτι. Επομένως οι υπηρεσίες ζήτησαν τις αιτιολόγησεις των εκπτώσεων που έκαναν τα τέσσερα σχήματα που συμμετείχαν και έχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, έχει αξιολογήσει τις πέντε από αυτές, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογηθούν και οι υπόλοιπες τρεις, θα βγουν τα πρακτικά που θα ορίζουν τους προσωρινούς αναδόχους και μετά θα πάνε στο ελεγκτικό συνέδριο».
Ακόμη, είπε ότι έχουν προβλεφθεί 20 εκατομμύρια ευρώ, για ένα κομμάτι που έχει έντονα περιβαλλοντικά προβλήματα από τον Πύργο προς το Καλό Νερό της Μεσσηνίας, με σκοπό να γίνουν εργασίες αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας. Όσον αφορά στο οδικό δίκτυο Καλό Νερό-Τσακώνα Μεσσηνίας, είπε ότι «έχουν προχωρήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες, προκειμένου να έχουμε οικονομικό και τεχνικό σύμβουλο, ώστε να ωριμάσουν οι μελέτες που υπήρχαν και να είναι σε θέση να δημοπρατηθεί το έργο».
Σε αυτό το σημείο, ανέφερε ότι έχει ξεκινήσει διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την χρηματοδότηση των έργων Καλό Νερό-Τσακώνα και Αρχαίας Ολυμπίας-Βυτίνας.
Επίσης είπε ότι θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, έργα σύνδεσης με έργα παραχώρησης, όπως το Αγρίνιο με την Ιόνια Οδό, το Αντίρριο με την Ναύπακτο και η ολοκλήρωση του κόμβου Μενιδίου-Αιτωλοακαρνανίας, προσθέτοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση έδωσε λύση για την κατασκευή του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία.
Μένοντας στο θέμα των οδικών έργων, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «συμφωνήσαμε με τους παραχωρησιούχους να κάνουν τις μελέτες για να τρέξουν γρήγορα τα αντιπλημμυρικά έργα, εκεί που διέρχονται και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι παραχώρησης που έχουμε στη χώρα».
Κατόπιν ο υπουργός Υποδομών, μίλησε για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτου-Πάτρας. Όπως είπε, ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2018 η εργολαβία του τμήματος Κιάτο-Αίγιο και προγραμματίζονται οι δοκιμές για να τεθεί σε ντιζελοκίνηση η γραμμή.
Ακόμη είπε ότι είναι στη φάση ολοκλήρωσης το τμήμα της σήραγγας Παναγοπούλας, ενώ το τμήμα Ψαθόπυργος-Μποζαΐτικα έχει ήδη ξεκινήσει.
Όσον αφορά στην διέλευση της γραμμής μέσα από την Πάτρα, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι μέσα από τη διαβούλευση, «καταλήξαμε στη βέλτιστη λύση για την πόλη, τους πολίτες και για την τεχνική υλοποίηση»: «Εντός του 2018 προκηρύσσεται διαγωνισμός αναφορικά με διπλή ηλεκτροδοτούμενη και σηματοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή, που προϋπολογίζεται στα 130 εκατομμύρια ευρώ, από την οδό Κανελλοπούλου με βυθισμένη διέλευση του τρένου, έως τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου, όπως και οριστικές μελέτες για την υπόγεια διέλευση του τρένου από τον ‘Αγιο Διονύσιο στον ‘Αγιο Ανδρέα και σύνδεση με το νέο λιμάνι στο ύψος της Πειραϊκής – Πατραϊκής αλλά και με τη γραμμή προς Πύργο».
Στις μελέτες, θα συμπεριλαμβάνονται και μελέτες για τη σύνδεση της γραμμής με δυτικές συνοικίες της Πάτρας – ένα έργο που, όπως είπε, θα δώσει οριστική λύση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Μάλιστα σε αυτό το σημείο, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι «σε στενή συνεργασία με την Περιφέρεια έχει δρομολογηθεί το έργο της επέκτασης του προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προχωράμε στην επεξεργασία των τευχών για τη δημοπράτηση δύο έργων συντήρησης, τόσο της γραμμής Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία, όσο και της υφιστάμενης γραμμής Πάτρα-Πύργος, προκειμένου να υπάρξει συντήρηση και διασφάλιση δρομολογίων».
Σχετικά με την γραμμή Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «θα πάμε σε σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να αξιοποιηθούν, και το λιμάνι του Κατακόλου και η Αρχαία Ολυμπία, με μία σύγχρονη ηλεκτροδοτούμενη και κανονικοποιημένη σιδηροδρομική γραμμή που θα βοηθήσει και την περιοχή».
Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώνεται το φθινόπωρο η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που θα φέρει μία τεράστια αλλαγή και στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της χώρας όπως και η ηλεκτροκίνητη σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ειδομένης».
Καταλήγοντας, ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε: «Βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια, ολοκληρώσαμε τα έργα, η Δυτική Ελλάδα δεν είναι πλέον απομονωμένη, τα ατυχήματα στις εθνικές οδούς είναι μηδέν από την ημέρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία οι αυτοκινητόδρομοι, υλοποιούμε το στρατηγικό σχέδιο για τις υποδομές, για την παραγωγική ανασυγκρότηση και για τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας. Απλά εμείς το κάνουμε μαζί με την κοινωνία, μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση και ας μην είναι από το χώρο μας, μαζί με τη συνεργασία των υγιών παραγωγικών δυνάμεων – και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί είναι κρίμα που έχουμε μία τόσο άκυρη για την εποχή αντιπολίτευση».