Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα στηρίξει τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ο οποίος μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του νησιού με ένα ολιστικό σχέδιο, ανέφερε ο υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο του ΟΑΚ, Φώτη Καζάζη. «Πρέπει να υπάρξει ενιαία αντιμετώπιση και σχεδιασμός αλλά και λειτουργία στη διαχείριση των υδραυλικών και αρδευτικών έργων και της συνολικής διαχείρισης του νερού” ανέφερε ο υπουργός. “Στην Κρήτη είχε παραγίνει το θέμα της αποσπασματικής αντιμετώπισης και υλοποίησης έργων, και στο εξής πρέπει να αντιμετωπιστούν ολιστικά και με σχεδιασμό, με παράλληλη ιεράρχηση στα θέματα υποδομών. Η Κρήτη δεν μπορεί με τα πλεονεκτήματα που έχει, να μην αποτελέσει το πρότυπο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Αυτό το οποίο κάνουμε, είναι οι μεγάλες υποδομές που έλειπαν από την Κρήτη να ξεκινήσουν και να δρομολογηθούν, ώστε να ολοκληρωθούν σύντομα» σημείωσε.
Ο κ. Καζάζης μίλησε για το τρίπτυχο που ακολουθεί ο οργανισμός σε συμφωνία και με τις υποδείξεις του υπουργείου – αποτελεσματικότητα, μείωση του κόστους και διαφάνεια. «Υπάρχει σημαντική βοήθεια ώστε να εξορθολογιστούν τα οικονομικά του οργανισμού, με τον ΟΑΚ να μη δημιουργεί χρέη και να βρίσκεται σε μία πολύ καλή οικονομική κατάσταση. Ο οργανισμός είναι ένα πολύ καλό εργαλείο στην ανάπτυξη της Κρήτης, σε ό,τι έχει να κάνει με την ενιαία διαχείριση και σε όλα τα αναπτυξιακά έργα». Η ενιαία διαχείριση είναι μονόδρομος, τόνισε ο κ. Καζάζης, παρότι τα πράγματα “είναι ανώριμα” – και ο στόχος θα επιτευχθεί. «Αυτό πρέπει να καλλιεργηθεί, είναι θέμα δημοκρατίας και κουλτούρας, και δεν υπάρχει περίπτωση να μην το ακολουθήσουμε, και γι’ αυτό το λόγο θα δώσουμε μεγάλο βάρος” διαβεβαίωσε. Ο πρόεδρος του ΟΑΚ, ανέφερε επίσης, πως τα μικρότερης κλίμακας οδικά έργα θα ολοκληρωθούν μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο, δεδομένης και της μεγάλης προσπάθειας που γίνεται, “έργα όπως αυτό της Αγίας Βαρβάρας, έργα σημαντικά, τα οποία σηματοδοτούν μία κατάσταση στην Κρήτη η οποία πρέπει να αλλάξει. Στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνονται και το Φράγμα του Αποσελέμη, έργα φραγμάτων που δεν είχαν τις καλύτερες πρακτικές κατασκευής όπως το Φράγμα Βαλσαμιώτη που έχει διαρροές, δύο ταμιευτήρες νερού που φτιαχτήκανε χωρίς δίκτυα στο φράγμα ποταμών και στη δεξαμενή του Αγίου Γεωργίου. Σε μία δύσκολη οικονομική κατάσταση, εμείς προσπαθούμε, με το υπουργείο να έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι μελετών στη Νότια Ιεράπετρα, με πολύ σημαντικό γεγονός ότι υπάρχουν 800.000 ευρώ για την εκπόνηση του ενιαίου διαχειριστικού σχεδίου υδραυλικών έργων, ώστε να ετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα με μία ενιαία στρατηγική που θα εξυπηρετήσει συγκεκριμένες ανάγκες» ανέφερε ο κ. Καζάζης.
Ο Χρ. Σπίρτζης, σύμφωνα με τον ανταποκριτή του Αθηναϊκού πρακτορείου Ειδείσεων, δήλωσε επίσης: «Δεν γίνεται να μην υπάρχει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του ΒΟΑΚ και τους κάθετους άξονες, όπως δεν γίνεται να μην υπάρχει μία ανάπτυξη που δε θα βασίζεται μόνο στον τουρισμό, αλλά θα τονωθεί, τόσο η πρωτογενής παραγωγή, όσο και η μεταποίηση, μαζί με άλλες πρωτοβουλίες όπως οι νέες δυναμικές μέσω της τεχνολογίας και της έρευνας». Η θέση της Κρήτης είναι πλεονεκτική είπε ο υπουργός: «Βρίσκεται ανάμεσα στις βαλκανικές χώρες, και την Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, που αυτό προσφέρει στο νησί πλεονεκτήματα και στον παραγωγικό και εμπορικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στο μέλλον».