«Το μήνυμα που πρέπει να βγει από τις συζητήσεις, είναι, το τι πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί: Τέρμα στο παλιό στην παλιά τακτική, τέρμα στις παλιές κακές τακτικές και συνήθειες». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στην ομιλία του στην Πάτρα, στο πλαίσιο του 9ο Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.
Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε σε μία σειρά σημαντικών έργων για τη Δυτική Ελλάδα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στο νέο σύγχρονο τρένο, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι η σιδηροδρομική σύνδεση πρέπει να φτάσει έγκαιρα στο νέο λιμάνι της Πάτρας, καθώς διαφορετικά «θα υποχρεωθούμε να επιστρέψουμε πολλά χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Παράλληλα, υποστήριξε ότι έχει γίνει εξαντλητικός διάλογος με τον δήμο Πατρέων, σχετικά με τον τρόπο διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από το κέντρο της πόλης, δηλαδή μέχρι τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και μετά στο νέο λιμάνι.
«Μην αλλάξουμε όμως πάλι γνώμη και σε αυτό το κομμάτι όταν πάμε να το εκτελέσουμε, διότι όποιος έχει αντίρρηση να το πει τώρα» δήλωσε χαρακτηριστικά απευθυνόμενος στους εκπροσώπους του δήμου.
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών προανήγγειλε την ένταξη της κατασκευής του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας στο στρατηγικό σχέδιο μεταφορών.
Για τη διαχείριση του φράγματος Πείρου – Παραπείρου στην Αχαΐα, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν θέλουν να συμμετέχουν σε αυτή κι έτσι το υπουργείο προτίθεται να περάσει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν όσοι δήμοι το επιθυμούν μαζί με το υπουργείο, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο συμμετοχής της Περιφέρειας.
Σχετικά με την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, ο υπουργός Μεταφορών ενημέρωσε ότι μέχρι τις αρχές Μαρτίου αναμένεται η οριστική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ένταξη του στα μεγάλα δίκτυα, ώστε να χρηματοδοτηθεί.
Όπως ανέφερε, η οριστική απάντηση θα ανοίξει τον δρόμο, ώστε οι συμβάσεις να πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και έπειτα σε 30 μέρες οι ανάδοχοι θα πρέπει να προσκομίσουν τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές των τραπεζών για να ξεκινήσει το έργο. Μάλιστα, διατύπωσε την εκτίμηση ότι οι εργασίες για την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου θα ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στον ρόλο των τοπικών κοινωνιών, λέγοντας χαρακτηριστικά, πως «δεν μπορεί όταν θέλεις να έχεις σχεδιασμό, να σχεδιάσεις την επόμενη δεκαπενταετία, την επόμενη εικοσαετία, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τη δίκαιη ανάπτυξη -όσο χαρισματικοί και να είναι κάποιοι, όσο καλοί επιστήμονες και να είναι, όσο καλές προθέσεις να έχουν, να κάνουν αυτόν τον σχεδιασμό- χωρίς την ενεργή παρουσία και άποψη των τοπικών κοινωνιών».
Πρόσθεσε δε, ότι «θα πρέπει να ξεπεράσουμε τον παλαιοκομματισμό, τις ψευδεπίγραφες αντιθέσεις, είτε αυτές έχουν στενό τοπικιστικό χαρακτήρα, είτε έχουν κλαδικό, είτε συντεχνιακό» καθώς όπως τόνισε σε αυτό το σημείο «η Δυτική Ελλάδα έχει το δυναμικό και την ιστορία, να συνεισφέρει σε αυτή την κατεύθυνση».
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η τοπική κοινωνία μπορεί «να συνεισφέρει στην κατεύθυνση του να καταστρώσουμε, να εκπονήσουμε, ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο και να το διαμορφώσουμε μαζί, να το ιεραρχήσουμε μαζί» διότι όπως πρόσθεσε «όσο φωτισμένη και να είναι μια ηγεσία στην Αθήνα, όσο καλός και να είναι ο υπηρεσιακός μηχανισμός, δεν μπορεί αυτό το σχέδιο να γίνει σε κλειστές πόρτες με την απουσία των τοπικών κοινωνιών».