Με ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ να στηρίζουν επί της αρχής την απελευθέρωση των ταξί, ζητώντας ωστόσο ορισμένες βελτιωτικές αλλαγές και τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη να εμφανίζεται διαλλακτικός, αλλά και να επαναλαμβάνει ότι το πώς θα ανοίξει το επάγγελμα είναι θέμα εθνικού δικαίου, συνεχίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής και αύριο θα συνεχιστεί η συζήτηση επί των άρθρων.
Τα «αγκάθια» της ρύθμισης για τα ταξί αφορούν κυρίως την αλλαγή του συντελεστή, ώστε να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και στην περιφέρεια, τη διαδικασία των μεταβιβάσεων και το άνοιγμα της αγοράς για τα ειδικά προμισθωμένα επταθέσια και εννιαθέσια οχήματα, τα οποία ο κ. Βορίδης δήλωσε ότι στηρίζει σταθερά.
Η πρόεδρος της Επιτροπής Βάσω Παπανδρέου επέκρινε όσους αναγάγουν ως εθνικό θέμα την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Συνεχίζεται ένα θέμα, που εμείς το έχουμε αναγάγει ως εθνικό. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε για να τα απελευθερώσουμε είτε όχι. Υπάρχει ειδική εξαίρεση και τα ταξί ρυθμίζονται αποκλειστικά στη βάση εθνικών κριτηρίων» είπε επισημαίνοντας πως για «οτιδήποτε πρέπει να γίνει στη χώρα προκαλούμε ή βάζουμε δικαιολογία την τρόικα». «Μην διογκώνουμε το ρόλο της εκεί που δεν υπάρχει».
Νωρίτερα, από το ΠΑΣΟΚ ο Κώστας Γείτονας αμφισβήτησε ότι βρέθηκε η χρυσή τομή στο θέμα της απελευθέρωσης των ταξί, καθώς και στο ότι πρέπει για την Αθήνα να βγουν νέες άδειες, ενώ ο Νάσος Αλευράς υπογράμμισε την ανάγκη να ξεκαθαριστεί αν τίθεται θέμα τήρησης ευρωπαϊκών οδηγιών. Από την πλευρά του, ο Μίμης Ανδρουλάκης ανέφερε ότι «δεν πρέπει να είμαστε δογματικοί, ο υπουργός να βρει τη χρυσή τομή και να αφομοιώσει τις ανησυχίες που εκφράστηκαν».
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Τσιρώνης τόνισε ότι το κόμμα του έχει συμφωνήσει επί της αρχής και θα το ψηφίσει, αλλά θα πρέπει να γίνουν ορισμένες βελτιωτικές ρυθμίσεις, καθώς -όπως είπε- επιθυμεί ένα ελεγχόμενο και όχι αλόγιστο άνοιγμα του επαγγέλματος, ώστε να μην καταστραφούν οι επαγγελματίες του κλάδου.
Την στήριξη του κόμματός του στις αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Υποδομών επισήμανε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι στο σύνολό τους δίνουν λύση σε ένα πρόβλημα που ταλανίζει τη χώρα, και εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες βελτιωτικές αλλαγές για να λυθούν τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει.
«Είναι σωστές οι πρόνοιες του νομοσχεδίου για τα ταξί και αν γίνουν δεκτές οι παρατηρήσεις του κόμματός μας θα βρούμε και τη χρυσή τομή που ο υπουργός προσπαθεί να βρει και όλοι θα είμαστε ικανοποιημένοι» ανέφερε από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης.
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος δήλωσε ότι το κόμμα του καταψηφίζει επί της αρχής, καθώς «το μόνο ωφελημένο από τη ρύθμιση θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο» και πρόσθεσε ότι «το πραγματικό δίλημμα είναι να καταστεί η επικοινωνία κοινωνικό αγαθό και να υπάρχει ένας ενιαίος κρατικός φορέας υψηλού επιπέδου».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης έκανε λόγο για κοινοπραξία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και κατηγόρησε τον κ. Βορίδη ότι για λόγους ψηφοθηρικούς θέλει να ικανοποιήσει και τα ταξί και το νέο του το κόμμα τη ΝΔ.
«Το μείζον και το σημαντικό είναι ότι και ως κυβέρνηση και ως Βουλή έχουμε συμφωνήσει πάνω σε ορισμένες αρχές. Με τη θέση του ελληνικού Κοινοβουλίου κλείνουμε ένα θέμα που έχει ανοίξει εδώ και ενάμιση χρόνο και έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση», αντέτεινε ο υπουργός Υποδομών, κλείνοντας τη συζήτηση, και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει ειδικό ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη ρύθμιση της αγοράς των ταξί. Για λόγους υπέρτατου δημόσιου συμφέροντος υπάρχουν εξαιρέσεις. Έχουμε να κάνουμε με μια ρύθμιση για να τακτοποιήσουμε έναν κλάδο. Δεν είναι το μείζον θέμα για να κάνουμε επανάσταση».