«Κρίση ταυτότητας» αποδίδει η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, στη ΝΔ, στην οποία ασκεί συνολική κριτική για τη στάση της, κατηγορώντας την ότι σηκώνει τη σημαία του λαϊκισμού και των ακροδεξιών αντιλήψεων.
Ως προς το ζήτημα του κοινωνικού κράτους σημειώνει ότι «ακόμα και σε αυτό το ασφυκτικό δημοσιονομικό πλαίσιο, προσπαθούμε να ανασυγκροτήσουμε το κοινωνικό κράτος, το οποίο έχει ισοπεδωθεί από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων».
Ειδικότερα, σε συνέντευξή της στον ΣΚΑΪ, η κ. Σβίγκου ανέφερε ότι «η ΝΔ, αυτές τις δύο ημέρες, έχει σηκώσει τη σημαία του λαϊκισμού και των ακροδεξιών αντιλήψεων, που καμία σχέση δεν έχουν με την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και με τον παιδαγωγικό ρόλο που οφείλει να επιτελεί το σχολείο, ειδικά σε τόσο ευαίσθητες ηλικίες».
«Θεωρώ», πρόσθεσε, «ότι η σημαία δεν πρέπει να είναι ένα βαθμολογικό τρόπαιο, αλλά θα πρέπει όλοι οι μαθητές να έχουν δικαίωμα να την κρατήσουν και να συμμετάσχουν στην παρέλαση, να έχουν το ίδιο δικαίωμα με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους». Όπως τόνισε, «η συζήτηση που θα έπρεπε να γίνεται σε μία σύγχρονη δημοκρατική χώρα έχει να κάνει με τον χαρακτήρα των εθνικών εορτασμών στα σχολεία, πώς οι μαθητές θα μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με την ιστορία και με τους αγώνες του ελληνικού λαού».
Αναφερόμενη, ευρύτερα, στην αντιπολιτευτική τακτική του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η κ. Σβίγκου είπε ότι η ΝΔ έχει κρίση ταυτότητας, εξηγώντας ότι «τη μία μέρα θυμάται τη Βενεζουέλα, την άλλη μέρα θυμάται τον κ. Βαρουφάκη, την τρίτη τη σημαία κ.ο.κ. Και κάθε μέρα ζητάει Εξεταστική». «Μου κάνει εντύπωση που δεν ζητάει Εξεταστική και γι’ αυτά που γίνονται στα δημοτικά σχολεία» σχολίασε σκωπτικά.
Με αφορμή και τα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν και ψηφίζονται αυτές τις ημέρες (Παιδεία, Υγεία, ν/σ Παππά) και όσα ακούγονται στη Βουλή, η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι «συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι», όπως «έγινε εμφανές και από τις τοποθετήσεις του πρωθυπουργού, σε αντιπαράθεση με την τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη»: «Από τη μία υπάρχει η νεοφιλελεύθερη αντίληψη για την Παιδεία, την Υγεία και γενικότερα για τα δημόσια αγαθά, που θέλει τους λίγους και τους έχοντες να έχουν πρόσβαση σε επαρκείς δημόσιες δομές, και από την άλλη υπάρχει η δική μας αντίληψη για την αναβάθμιση των δημόσιων αγαθών, για την καθολική πρόσβαση των πολιτών».
Η κ. Σβίγκου υπογράμμισε ότι «ακόμα και σε αυτό το ασφυκτικό δημοσιονομικό πλαίσιο, προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τους οικονομικά ασθενέστερους και για να ανασυγκροτήσουμε το κοινωνικό κράτος, το οποίο έχει ισοπεδωθεί από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων». Έφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τη διαγραφή των οφειλών των ανασφάλιστων των προηγούμενων χρόνων στα δημόσια νοσοκομεία, τη δυνατότητα πρόσβασης 2,5 εκατομμυρίων ανασφάλιστων πολιτών στη δημόσια υγεία, για να συμπληρώσει ότι «θα πρέπει και το επόμενο διάστημα να πολλαπλασιαστούν τέτοιες ακριβώς τομές, οι οποίες αγγίζουν τον πυρήνα του κοινωνικού κράτους».
Σχετικά με την υπόθεση του Ανδρέα Γεωργίου, τόνισε ότι «η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν παρεμβαίνουν στο έργο της ελληνικής Δικαιοσύνης», ότι «γνωρίζουμε την υπόθεση του κ. Γεωργίου και, ως ΣΥΡΙΖΑ, όταν εξελισσόταν αυτή η υπόθεση, είχαμε εκφράσει τη θέση μας» και πως «θα πρέπει να κρατήσουμε την πολιτική ουσία του πράγματος, που ήταν ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ εκτίναξαν το δημόσιο έλλειμμα της χώρας».
Ερωτηθείσα σχετικά με τη δήλωση του Δημήτρη Καμμένου για τους σημαιοφόρους, απάντησε ότι ο κ. Καμμένος «έχει βαθιές πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές με τον ΣΥΡΙΖΑ και δεν χάνει και ο ίδιος ευκαιρία για να το υπενθυμίζει αυτό». Όπως σημείωσε, δεν είναι η πρώτη φορά που προβαίνει σε αντίστοιχες δηλώσεις και πως πολλές φορές διαφοροποιείται και από το κόμμα του ως προς την ψήφιση συγκεκριμένων διατάξεων. «Αλλά, προφανώς, είναι δική του άποψη και την ακούμε όπως ακούσαμε και τις προηγούμενες. Από εκεί και πέρα, οι ΑΝΕΛ εξέφρασαν μία άλλη θέση στο Κοινοβούλιο, και εμείς συνεργαζόμαστε ως κόμμα με τους ΑΝΕΛ, των οποίων είναι βουλευτής ο κ. Καμμένος» συμπλήρωσε όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.