Η αναβάθμιση των επαγγελματικών λυκείων, με τη στήριξη των αποφοίτων στον εργασιακό τομέα μέσω του προγράμματος της τάξης μαθητείας, τη διεύρυνση της πρόσβασής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την υλοποίηση νέου προγράμματος σπουδών, ώστε να γίνουν μία ισότιμη επιλογή για τους μαθητές και να μην αποτελούν λύση ανάγκης, είναι η κύρια στόχευση του υπουργείου Παιδείας στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, δήλωσε από την Αλεξανδρούπολη ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Στο περιθώριο της συνάντησής του με διευθυντές και σχολικούς συμβούλους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού στο 2ο ΕΠΑΛ της πόλης, με θέμα τις αλλαγές που υλοποιούνται στην επαγγελματική εκπαίδευση, ο κ. Μπαξεβανάκης χαρακτήρισε την τάξη μαθητείας, ως το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα του υπουργείου το οποίο δίνει την ευκαιρία στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ «μίας πρώτης επαφής με την αγορά εργασίας, με τη βοήθεια του σχολείου, με αμοιβή με πλήρη ασφάλιση και εργασιακά δικαιώματα».
Ένα πρόγραμμα διάρκειας εννέα μηνών, που όπως είπε απαντά στο αγωνιώδες ερώτημα των νέων για την απόκτηση της απαιτούμενης προϋπηρεσίας και εμπειρίας κατά την αναζήτηση εργασίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ διευκρίνισε πως η χρηματοδότηση του προγράμματος μαθητείας έχει εξασφαλιστεί και το 2021, εκφράζοντας την αισιοδοξία για την περαιτέρω επιτυχία του καθώς «ήδη 1200 παιδιά συμμετέχουν και από τον επόμενο Σεπτέμβρη οι αριθμοί αυτοί θα είναι πολύ μεγαλύτεροι με ελάχιστο τους 3.000 μαθητές, γιατί το έχουν αγκαλιάσει οι εκπαιδευτικοί μας, οι μαθητές μας και οι επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται τα παιδιά».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανα ο υφυπουργός Παιδείας και στην καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης . Όλα τα παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων μέχρι τα 18 τους χρόνια θα είναι υποχρεωτικά στο σχολείο.
Η αλλαγή αυτή είναι στην ουσία, καθιερώνεται ως υποχρεωτική εκπαίδευση και η λυκειακή βαθμίδα, τα τρία χρόνια του λυκείου με διατήρηση όλων των τύπων λυκείων που λειτουργούν σήμερα. Ήταν μια απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας πολλών ετών και νομίζω ότι σε βάθος τριετίας, όπως εξήγγειλε και ο πρωθυπουργός θα είναι πραγματικότητα».
Ερωτηθείς για την αναγραφή, στο βιβλίο της ιστορίας της Κωνσταντινούπολης ως Ινσταμπούλ, χαρακτήρισε λάθος τον εντοπισμό κάποιων ζητημάτων σε ορισμένα μαθήματα, συμπληρώνοντας πως επιδίωξη είναι όλη η εκπαίδευση να μπει σε νέες σύγχρονες βάσεις και η αντιμετώπιση της ιστορίας να είναι μ’ έναν επιστημονικό τρόπο. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δεις την ιστορία παρά ο επιστημονικός.
Το ζήτημα αφορά τους ιστορικούς δεν αφορά τους πολιτικούς και πολύ περισσότερο δεν αφορά αυτούς που θέλουν να καπηλεύονται τον πατριωτισμό. Είναι πολύ πιο σοβαρό το θέμα για να το αφήσουμε στους εθνοκάπηλους», κατέληξε ο κ. Μπαξεβανάκης.