«Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας είναι στις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου. Πρόθεσή μας είναι το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας στα εμπορικά πλοία να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή άμεσα, αν μπορεί και εντός Δεκεμβρίου», δήλωσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης.

Αναφερόμενος στο σχετικό νομοσχέδιο, ο υπουργός δήλωσε ότι θα ήταν πράξη ακραίας ανευθυνότητας από τη ηγεσία του υπουργείου, να μην υιοθετήσει τη ρύθμιση και να αφήσει τη χώρα μας πίσω από άλλες χώρες που την ανταγωνίζονται και έχουν ήδη υιοθετήσει συγκεκριμένα μέτρα, για την αντιμετώπιση της πειρατείας.

Ο κ. Γεωργιάδης, μιλώντας για την πρόσφατη επίσκεψή του στο Λονδίνο και τις επαφές του με τον ΙΜΟ (Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας) και την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, γνωστή και ως Committee, τόνισε ότι το θέμα που κυριάρχησε ήταν η επανασύσταση του πρώην ΥΕΝ, κάτι που του το ζήτησαν όλοι.

«Χάνουμε χρόνο λύνοντας προβλήματα που δημιούργησαν πολιτικές τακτικές στο υπουργείο» δήλωσε ο υφυπουργός και χαρακτήρισε λάθος να ληφθεί απόφαση για μετακόμιση των υπηρεσιών ναυτιλίας από το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη, ενώ απουσίαζε.

Αποκάλυψε επίσης την πρόθεσή του να υποστηρίξει πρόταση προς τον πρωθυπουργό για αξιοποίηση μετά το πέρας της θητείας του στον ΙΜΟ του Ε. Μητρόπουλου «για το καλό της ναυτιλίας».

Επίσης ανέφερε, ότι πολλοί εφοπλιστές ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αλλά όπως του τόνισαν ο τρόπος λειτουργίας τη συγκεκριμένη περίοδο, καθιστά αδύνατο κάτι τέτοιο.

Ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας επίσης για νομοσχέδιο του θαλάσσιου τουρισμού, που στόχο, όπως είπε, είναι να κάνει το τουριστικό προϊόν πιο ελκυστικό, ανακοίνωσε τη γρήγορη προώθησή του, λόγω έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Για την πρόσφατη συνάντησή του με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, είπε ότι την πολιτική ηγεσία του υπουργείου την απασχολούν τα σοβαρά προβλήματα στο χώρο της ακτοπλοΐας και πρόσθεσε ότι οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων του τόνισαν, ότι πολλές εταιρείες ήδη, έχουν συσσωρευμένες ζημιές που την τελευταία τριετία φθάνουν περίπου τα 350 εκατ. ευρώ και υπάρχει κίνδυνος πολλά νησιά να μείνουν χωρίς πλοία.

Είπε μάλιστα ότι το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο για το πώς μπορεί να υπάρξει υποβοήθηση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες και ανέφερε ως παράδειγμα τη λύση μια φόρμουλας μεταξύ ακτοπλόων και διυλιστηρίων, ώστε τα καύσιμα που προμηθεύονται να είναι κατά το ήμισυ μετρητοίς και το υπόλοιπο με επιδότηση που παίρνουν από το κράτος, εντός του έτους.

Υπογράμμισε επίσης, ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση τη συγκεκριμένη στιγμή από πλευράς υπουργείου για απελευθέρωση της αγοράς στην ακτοπλοΐα και ότι το νομικό καθεστώς που τη διέπει δεν είναι κάτι απασχολεί το ΥΠΑΑΝ τη συγκεκριμένη στιγμή.

Για την κρουαζιέρα ανέφερε ότι μέσα στο Δεκέμβριο αναμένεται να είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για πλήρη άρση του καμποτάζ και δήλωσε ότι στην περίπτωση που πετύχουμε την αύξηση του home porting (το λιμάνι αναχώρησης για την κρουαζιέρα) το κέρδος για τη χώρα θα είναι κολοσσιαίο.