Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση απέστειλαν 21 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με πρωτοβουλία του Γιάννη Αμοιρίδη, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τα σημεία που, όπως λένε, θεωρούν κρίσιμα, στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου για την απελευθέρωση των ταξί.
Συγκεκριμένα οι βουλευτές προτείνουν:
1.Ως προς τον αριθμό των νέων αδειών, να εκδοθούν νέες άδειες σε ποσοστό 5%-7% επί των υπαρχόντων πανελλαδικά στο πρώτο εξάμηνο από την εφαρμογή του νέου νόμου.
Επισημαίνουν ότι ο αριθμός αυτός είναι ικανός για το διάστημα των έξι μηνών ώστε το παρατηρητήριο να έχει πλήρη εικόνα της νέας κατάστασης που θα διαμορφωθεί, ώστε να συντάξει μελέτη-πρόταση συνεκτιμώντας τα νέα δεδομένα (αριθμητικά, χωροταξικά, κυκλοφοριακό κλπ. ) ως προς τις επιπτώσεις για τις υπηρεσίες, το κόστος μεταφοράς του ταξί, αλλά και την επαγγελματική θέση των ιδιοκτητών.
2.Η αντικειμενικοποίηση της τιμής μιας νέας άδειας (ΑΠΥ) δίνει τη δυνατότητα στο κράτος:
• να εισπράξει τους φόρους (φόρο μεταβίβασης και Φ.Π.Α.) από κάθε παροχή νέας άδειας ή από οποιαδήποτε μεταβίβαση άδειας ή
• αντί για την υποχρέωση της απόσβεσης της άυλης αξίας των υπαρχουσών αδειών από το κράτος, να δημιουργηθεί εθνικό δημοπρατήριο αδειών, ώστε με εκκίνηση την ορισθείσα αντικειμενική τιμή, να αποζημιώνεται ο παλιός ιδιοκτήτης στην τιμή αυτή και το επιπλέον ποσό να εισπράττεται από το κράτος.
3. Το παράβολο έκδοσης νέας άδειας ταξί να ορισθεί σε ύψος περίπου 40.000 € όπως ήταν και η πρόταση του κ. Ραγκούση, στην Κ.Ο. του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην προηγούμενη συνεδρίαση του Κ.Τ.Ε.. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμούν οι βουλευτές, θα υπάρξουν τα εξής αποτελέσματα.
• Το κράτος να έχει αυξημένα έσοδα, κρίσιμο μέγεθος για την εποχή.
• Αποφεύγονται περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οποιοσδήποτε θα αγοράσει μία άδεια (ΑΠΥ) να χρησιμοποιεί το όχημά του για προσωπική χρήση και να απαλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, εισφορές για όχημα μεγαλύτερο των 2.000cc, αντικειμενικά φορολογικά κριτήρια κ.α.
4.Για τα ειδικά μισθωμένα οχήματα πρέπει να υπάρξει:
• Αντικειμενικοποίηση της αξίας
• Ορισμός τυπικών και ειδικών προσόντων του κατόχου της άδειας
• Δυνατότητα πρόσβασης στον κλάδο και των σημερινών ιδιοκτητών ταξί με αντικατάσταση του οχήματος και της άδειας σε συγκεκριμένο χρόνο
• Διαχωρισμός από τα κοινά ταξί με ορισμό του αριθμού των θέσεων του οχήματος χωρίς τον οδηγό.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι στόχος τους είναι να είναι «επιτυχής η προσπάθεια» ώστε «να καταργηθεί η μαύρη αγορά των ταξί» και «η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει χωρίς κοινωνικούς κραδασμούς».
Πηγή: www.24h.gr