Στον «αέρα» είναι οι 35 άγονες γραμμές του Αιγαίου καθώς οι συμβάσεις τους λήγουν στις 31 Οκτωβρίου και σε εκκρεμότητα παραμένει και ο σχετικός διαγωνισμός εδώ και έξι μήνες.
Ο συνολικός σχεδιασμός για τις άγονες γραμμές «κρέμεται» από το κονδύλι που θα εγκρίνει ο υφυπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης.
Η απάντηση από τον κ. Σαχινίδη, αναμένεται προς το τέλος της εβδομάδας, ενώ το ύψος των επιδοτήσεων για το 2012, θα κυμανθεί συνολικά περίπου στα 93 εκατ.ευρώ, με μεταφορά χρημάτων από το περσινό έτος. Αντίστοιχα το ύψος των επιδοτήσεων για το 2010 ήταν περίπου 90 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2011 είναι 91,2 εκατ. ευρώ.
Αν έως το τέλος Οκτωβρίου δεν έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για την κάλυψη των γραμμών, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει σε παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων, η διάρκεια των οποίων δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους τέσσερις μήνες.
Ωστόσο, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους δραματική είναι η οικονομική εικόνα αρκετών ακτοπλοϊκών εταιρειών που δρομολογούν πλοία τους στις άγονες γραμμές καθώς η κίνηση των επιβατών έχει αρχίσει να μειώνεται σημαντικά, λόγω της μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, ενώ πολλές εταιρείες αντιμετωπίζουν, ήδη, πρόβλημα ρευστότητας, καθώς οι τράπεζες δεν δίνουν εύκολα δάνεια.
Επίσης, τόνισαν πως αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες διαμαρτύρονται, ότι πολλές από τις καταβολές των επιδοτήσεων καθυστερούν σημαντικά έως και έξι μήνες, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατάρρευσης για πολλές από αυτές.
Τέλος, ανέφεραν ότι για φέτος, λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, έχουν παροπλιστεί έξι πλοία, ενώ μέχρι τέλος του μήνα αναμένεται άλλο ένα.