Στην αντεπίθεση περνά η κυβέρνηση παρά τους αρχικά χαμηλούς τόνους που είχε τηρήσει αναφορικά με το πολιτικό αφήγημα «λατινοαμερικάνικης κοπής» που εκτιμάται ότι υιοθετεί η Νέα Δημοκρατία, έχοντας στρώσει το έδαφος με τις παλαιότερες αναφορές στη Βενεζουέλα.
Του Νίκου Ανδριόπουλου
Θρυαλλίδα εξελίξεων στην αλλαγή στάσης του Μαξίμου απέναντι κυρίως στο κίνημα «Παραιτηθείτε», το οποίο μέχρι χθες χαρακτήριζαν απλά «γραφικό», ήταν η τετρασέλιδη επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, με την οποία κατηγορούσε την κυβέρνηση για αντιδημοκρατικές τακτικές. Πίσω από την κίνηση αυτή στο κυβερνητικό επιτελείο διαβλέπουν προσπάθεια της Συγγρού, μετά το στρατηγικό αδιέξοδο με το κλείσιμο της αξιολόγησης που έφερε το αμήχανο τέλος της γαλάζιας ρητορικής περί αδιεξόδου, να δημιουργήσει ένα πολιτικό αφήγημα με βασικούς πυλώνες την οικονομική δυσπραγία και την καταγγελλόμενη αντιδημοκρατική εκτροπή, οι οποίες από κοινού έρχονται να «αγκαλιάσουν» το σημερινό συλλαλητήριο ως ένδειξη λαϊκής κατακραυγής.
Ενδεικτικά είναι τα όσα ανέφεραν κυβερνητικοί κύκλοι για τη στάση της ΝΔ, τονίζοντας ότι «το φύγετε και το αίτημα για εκλογές εκφυλίστηκε σε πολιτικό ανέκδοτο, με αποτέλεσμα να απομένει μονάχα η φυγή προς τα εμπρός μέσα από την κοινωνική ένταση».
Γεγονός είναι πάντως ότι αρχής γενομένης από τις δηλώσεις Φίλη και Κυρίτση, πλέον η κυβέρνηση έχει διολισθήσει στην ατζέντα που «βολεύει» τη ΝΔ γύρω από το σημερινό συλλαλητήριο, με αποτέλεσμα να αποτελεί εν δυνάμει «πονοκέφαλο» τυχόν μεγάλη προσέλευση που θα σημειωθεί το απόγευμα στην πλατεία Συντάγματος. Και παρά το γεγονός ότι στο Μαξίμου τονίζουν ότι η πλειοψηφία των πολιτών τηρεί στάση αναμονής για το έργο της κυβέρνησης, όπως αυτό προωθείται μέσα στο καλοκαίρι και εγκαλούν την αξιωματική αντιπολίτευση για υποκίνηση του «Παραιτηθείτε», δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί εκλαμβάνεται εν πολλοίς ως μία καταμέτρηση δυνάμεων. Στο Μαξίμου πάντως τονίζουν ότι «με τη στάση που τηρεί η ηγεσία της ΝΔ, σε περίπτωση μίας αξιοπρεπούς διαδήλωσης ο κ. Μητσοτάκης θα τονίσει την κοινωνική αγανάκτηση, ενώ σε περίπτωση χαμηλής προσέλευσης δεν έχει τίποτα να χάσει γιατί θα επικαλεστεί πως δεν είχε ουδεμία οργανωτική σχέση».
Στο μέτωπο της διακυβέρνησης πάντως και των επόμενων κινήσεων της κυβέρνησης, μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής για την «επούλωση» των πληγών στο brandname της χώρας, προσδοκώντας σε τουριστικά, επενδυτικά και κοινωνικά ωφέλη, όλο το βάρος στρέφεται στο μανιφέστο της «δίκαιης ανάπτυξης» που θα παρουσιάσει την Πέμπτη στο Μουσείο της Ακρόπολης ο Αλέξης Τσίπρας και για το οποίο γίνονται πυρετώδεις προεργασίες.
«Χτίσιμο» του ελληνικού brand
Αναφορικά με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, η οποία μέχρι στιγμής είχε συνοδευθεί από τη δαμόκλειο σπάθη του Grexit και της διαρκούς διαπραγμάτευσης, στόχος της κυβέρνησης είναι να προβεί σε κινήσεις αναστροφής του κλίματος αντίστοιχες με αυτές που προωθούνται στο εσωτερικό μέσα από τα νομοσχέδια «αριστερού προσήμου». «H φήμη και η εικόνα μιας χώρας αποτελούν ένα άυλο κεφάλαιο που επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές καθώς και κάθε άλλη πτυχή της οικονομικής και πολιτικής ζωής της ίδιας της χώρας και των κατοίκων της. Σε αυτή την ιστορική στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να ξαναφτιάξουμε την εικόνα και τη φήμη της Ελλάδας και να προκαλέσουμε εκούσια ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων», σημείωσε χαρακτηριστικά στην εισήγησή του ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι η στρατηγική διαχείριση της εικόνας της χώρας δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα εθνικής σημασίας.
Σε αυτό το πλαίσιο ήδη τέθηκαν επί τάπητος βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση αυτή. Σε αυτούς συγκαταλέγονται:
– Διπλασιασμός των διαφημιστικών δαπανών στον τομέα του τουρισμού.
– Εφαρμογή επικοινωνιακών προγραμμάτων και δράσεων όλων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
– Συνεργασία και σύνδεση των γραφείων Τύπου των υπουργείων με την ΓΓΕΕ με στόχο την ενιαία προβολή του κυβερνητικού έργου στο εξωτερικό και εσωτερικό της χώρας.
– Πρωτοβουλίες επικοινωνιακού χαρακτήρα ανά υπουργείο, διοργάνωση fame trips, δράση διακεκριμένων και καινοτόμων προσωπικοτήτων (ambassadors).
– Διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη στις δράσεις κάθε υπουργείου, με σαφή και κοινή επικοινωνιακή ταυτότητα.
– Την ανάληψη και επικοινωνιακή υποστήριξη μικρών και μεγάλων πρωτοβουλιών οι οποίες θα λειτουργήσουν ως πόλος έλξης του διεθνούς ενδιαφέροντος.
– Η προώθηση της Αθήνας μπορεί να αποτελέσει μια από τις στρατηγικές για τη βελτίωση της εικόνας της χώρας. Η αξιοποίηση εμβληματικών πόλεων στις στρατηγικές διαχείρισης της εικόνας μιας χώρας αποτελεί συχνό φαινόμενο στη διεθνή πρακτική. Η «δημιουργική Αθήνα» το σύμβολο της δημιουργικής Ελλάδας που θα στηρίζεται σε 3 άξονες: α) στον πολιτισμό, β) στην επιχειρηματικότητα και γ) στις πρακτικές αλληλεγγύης και τα πολύ σημαντικά γεγονότα που πρόκειται να συμβούν στην Αθήνα το αμέσως επόμενο διάστημα στον χώρο του πολιτισμού: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Documentα 14.
– Τη διεξαγωγή μιας πιο διευρυμένης και εις βάθος μελέτης της εικόνας της Ελλάδας σήμερα τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, την οποία θα αναλάβει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας σε συνεργασία με τα Γραφεία Τύπου του κάθε υπουργείου.