«Καταστροφική» χαρακτηρίζει η ΝΔ την απόφαση της κυβέρνησης και του Γ. Ραγκούση για την ανεξέλεγκτη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, καθώς όπως επισημαίνει «δεν υπάρχει καμία ευρωπαϊκή οδηγία που να καθορίζει τον τρόπο απελευθέρωσης», ενώ «αντίθετα το κάθε κράτος θεσμοθετεί το δικό του τρόπο λειτουργίας των ταξί».
Σύμφωνα με τη ΝΔ, αν περάσει η ανεξέλεγκτη απελευθέρωση του Ραγκούση θα δημιουργηθούν σειρά προβλήματα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά, ενώ θα ευνοηθεί και η δημιουργία καρτέλ. Δηλαδή, θα έχουν τη δυνατότητα ελάχιστες μεγάλες εταιρείες να ελέγχουν την αγορά, προσλαμβάνοντας οδηγούς με χαμηλές αμοιβές.
Παράλληλα, θα δημιουργηθεί μία νέα γενιά ανέργων υπερχρεωμένων, ενώ θα εξαθλιωθούν οι ήδη υπάρχοντες αυτοκινητιστές.
Η ΝΔ είναι κατά της ανεξέλεγκτης χορήγησης νέων αδειών καθώς ο χρόνος αναμονής του επιβατικού κοινού, σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας, είναι από 3 έως 4 λεπτά.
Η αξιωματική αντιπολίτευση στηρίζει την απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες και προϋποθέσεις:
1. Πληθυσμιακά κριτήρια (επιβατικό κοινό). Κριτήριο που όπως επισημαίνεται ισχύει, σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2. Τοπικά κριτήρια για τα περιφερειακά ταξί (τουριστικός, βιομηχανικός, αγροτικός νομός κ.λπ.)
3. Αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών από τα ΤΑΞΙ με τη θεσμοθέτηση νέου κανονισμού λειτουργίας, ώστε να οριοθετηθεί το έργο τους και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
4. Θεσμοθέτηση οικονομικών παραμέτρων για την αγοραπωλησία των αδειών ΤΑΞΙ (καθορισμός αντικειμενικών αξιών, φορολόγηση των μεταβιβάσεων κ.λπ.)
Μάλιστα, η ΝΔ δεν είχε καμία επίσημη ενημέρωση και δεν μετείχε σε καμία διαβούλευση για το περιεχόμενο του Προεδρικού Διατάγματος του Δ. Ρέππα, αλλά με βάση τα όσα δημοσιοποιήθηκαν από την πλευρά της Ομοσπονδίας των οδηγών ταξί υπήρχαν σημεία, στα οποία το κόμμα συμφωνούσαμε, αλλά και σημεία με τα οποία διαφωνούσε, και χρειάζονταν σημαντικές βελτιώσεις όπως οι κανόνες που πρέπει να ισχύουν για τα ταξί της Περιφέρειας.