Το «σύνθετο, επείγον και συνεχές» έργο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε ο νέος υπουργός Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής, που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα, Τετάρτη.
Ο κ. Φίλης, στην ομιλία του, τόνισε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου θα συνεχίσει «το έργο της κυβέρνησης εθνικής σωτηρίας» και ανέφερε ότι θα οργανωθεί «εθνικός κοινωνικός διάλογος» για την Παιδεία, ώστε να αναδειχθούν οι προοπτικές, τα προβλήματα, αλλά και οι «δρόμοι για τις λύσεις τους». Ακόμη, χαρακτήρισε «αφανείς κοινωνικούς εργάτες» τους εκπαιδευτικούς και έθεσε στόχο «να αποτελέσει η εκπαίδευση τον προπομπό, ώστε να βγει η χώρα στο ξέφωτο της ανάπτυξης και να αποκτήσει μια νέα, ισότιμη θέση στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα».
Νωρίτερα, η απερχόμενη υπηρεσιακή υπουργός Ευφροσύνη Κιάου είχε αναφερθεί στο υπουργείο ως τον χώρο που «χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας», με ένα αντικείμενο «δύσκολο, αλλά γοητευτικό». Επιπλέον, η κ. Κιάου αναφορικά με το ζήτημα των κενών στα σχολεία, επισήμανε ότι «τελικά, πετύχαμε την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς».
Τον λόγο πήρε και η αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου, η οποία ανέφερε ότι γνωρίζει το αντικείμενο της Παιδείας, καθότι η ίδια εκπαιδευτικός. Η κ. Αναγνωστοπούλου χειροκροτήθηκε από τους υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς του υπουργείου, όταν αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν τον μοχλό για τη συνοχή της ελληνικής κοινωνίας. «Αν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια δεν αλώθηκαν από τη Χρυσή αυγή, αυτό οφείλεται στους εκπαιδευτικούς», είπε χαρακτηριστικά.
Ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης, επισήμανε το βασικό ρόλο της έρευνας, η οποία πρέπει να αποτελέσει «ανάχωμα στην πνευματική και υλική φτωχοποίηση της κοινωνίας» και μοχλό ανάπτυξης και υπογράμμισε ότι θα πρέπει η έρευνα «να πάψει να είναι ο φτωχός συγγενής».
Τέλος, ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης τόνισε: «Δεν υπάρχει έργο αυτή τη στιγμή για να μας κρίνετε. Όταν παραλάβουμε έργο, σας καλώ να βρεθούμε ο ένας απέναντι στον άλλον και να μιλήσουμε».