Χωρίς την καθιερωμένη τελετή παράδοσης – παραλαβής και με πλήρη απουσία δηλώσεων, έγινε αργά το μεσημέρι στο κτήριο της οδού Αναστάσεως στο Χολαργό, η παράδοση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, από τον απερχόμενο Δημήτρη Ρέππα και η παραλαβή του από το διάδοχό του Γιάννη Ραγκούση.
Πρώτος έφτασε στο υπουργείο ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος αφού χαιρέτισε τους παριστάμενους δημοσιογράφους, πέρασε στο γραφείο του υπουργού, όπου μετά από λίγη ώρα κατέφθασε και ο κ. Ρέππας και παρουσία των τηλεοπτικών συνεργείων αντάλλαξαν ευχές για επιτυχία στο έργο του νέου υπουργού.
Ο κ. Ρέππας απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους ευχήθηκε καλή δύναμη, καλή συνέχεια και καλή δουλειά, η οποία, όπως είπε, «να γίνεται όχι εις βάρος μας».
Σημειώνεται ότι ο κ. Ρέππας δεν παρέλαβε από τον κ. Ραγκούση, δεδομένου ότι το μέχρι σήμερα υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μετονομάζεται σε υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, για τη σύστασή του οποίου απαιτείται το απαραίτητο προεδρικό διάταγμα, το οποίο ακόμη δεν έχει εκδοθεί.
Ο νέος υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καλείται να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα καυτά θέματα, τα οποία, εκτός των άλλων, έχουν σχέση και με την καθημερινότητα του πολίτη. Συγκεκριμένα, οι βασικότερες εκκρεμότητες είναι:
– Η εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, με το στοίχημα που έχει τεθεί, να είναι η δραστική μείωση των ελλειμμάτων τους. Στον τομέα αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μετατάξεων, αλλά και η εφαρμογή του νέου οργανογράμματος, με το αγκάθι που παραμένει να είναι η υπογραφή των νέων Συλλογικών συμβάσεων Εργασίας.
– Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και η ανάθεση του μεγάλου έργου της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο, του μεγαλύτερου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημα εκδήλωση ενδιαφέροντος, ενώ για το δεύτερο, ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν δείξει οι Κινέζοι, χωρίς, ωστόσο, να έχουν προχωρήσει οι διαπραγματεύσεις.
– Η ανάπτυξη του συστήματος της Τηλεματικής, μέσω ΣΔΙΤ.
– Η προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
– Η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ.
– Η εφαρμογή της μεταρρύθμισης για απελευθέρωση των ΤΑΧΙ.
Στον τομέα των δικτύων η βασική εκκρεμότητα είναι αυτή του μεγάλου έργου των οπτικών ινών, του λεγόμενου Faber tou the home και η ανακατανομή του φάσματος των συχνοτήτων.
Τέλος, στον τομέα των Υποδομών, ο νέος υπουργός κ. Ραγκούσης καλείται να προωθήσει την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων, κυρίως των αυτοκινητοδρόμων, ενώ σύντομα θα πρέπει να ανακοινώσει και τις μειώσεις στις τιμές των διοδίων, τις οποίες ήδη έχει προαναγγείλει ο προκάτοχός του.