Ένα έντονο παρασκήνιο υπήρχε τα τελευταία 24ωρα στις Βρυξέλλες με τη συγκρότηση του Κολεγίου των Επιτρόπων, εκείνων δηλαδή που θα πλαισιώσουν την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, και θα καθορίσουν μαζί της την πολιτική που θα ακολουθήσει η ΕΕ για τα επόμενα 5 χρόνια.
Η Ελλάδα πήρε το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και Τουρισμού με τον Απόστολο Τζιτζικώστα να καλείται να εφαρμόσει πολιτικές που θα έχουν ως βάση τους, μεταξύ άλλων, την πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Το χαρτοφυλάκιο αυτό σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου θεωρείται ότι έχει ειδικό βάρος και, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, από την πρώτη στιγμή υπήρχε ανοικτή γραμμή ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Η θέση είχε «κλειδώσει» από καιρό και αυτό γιατί επιθυμία της κυβέρνησης ήταν να πάρει η Ελλάδα ένα χαρτοφυλάκιο το οποίο να αναδεικνύει τη γεωπολιτική σημασία της χώρας και τη στρατηγική της θέση, ως χώρας-πύλης, για το εμπόριο, την ενέργεια και τη δικτύωση τόσο προς τα δυτικά Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου.
Υπενθυμίζουν επίσης ότι η επανεκλογή της κας φον ντερ Λάιεν στη θέση της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον κομματικό της ομόσταβλο, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ερμηνεύοντας την κατανομή των χαρτοφυλακίων κυβερνητικά στελέχη υπογράμμιζαν ότι η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν ενίσχυσε σημαντικά τη θέση των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου.
Εκτός από την Ελλάδα η οποία θα έχει τη δύσκολη αλλά πολύ σημαντική αποστολή να συνδέσει τον τουρισμό με τις μεταφορές, έδωσε στα κράτη του Νότου σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της Ένωσης να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.
Τα περισσότερα χαρτοφυλάκια συνδέονται με τομείς της οικονομίας. Η Ιταλία θα είναι υπεύθυνη για τους πόρους από το ταμείο συνοχής της Ε.Ε., η Πορτογαλία θα είναι υπεύθυνη για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, ενώ η Ισπανία θα αναλάβει την εποπτεία των εργαλείων επιβολής του οικονομικού ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η δε Γαλλία, θα είναι υπεύθυνη για τη βιομηχανική πολιτική και την «ευημερία».
Πιο αναλυτικά, όσον αφορά την ανάθεση στον Απόστολο Τζιτζικώστα της θέσης του Επιτρόπου Μεταφορών και Τουρισμού, κυβερνητικοί αξιωματούχοι επεσήμαιναν ότι οι μεταφορές έχουν γεωστρατηγική σημασία για κρίσιμους κλάδους, όπως το εμπόριο, η ενέργεια και η δικτύωση.
Ταυτόχρονα εξασφαλίζουν την ελεύθερη πρόσβαση, τη μετακίνηση και τη διασύνδεση πολιτών και περιοχών. Με απλά λόγια και αυτό το χαρτοφυλάκιο έχει να κάνει με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Σημείωναν επίσης ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με εμπειρία στη ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Όσο για τον τουρισμό, η χώρα μας θεωρείται από τις πιο έμπειρες στην ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος, καθώς αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανία.