Το πρώτο μέτωπο κυβέρνησης-τρόικας στις διαπραγματεύσεις για την τέταρτη δόση του δανείου των 110 δισ. ευρώ αφορά στις συγκοινωνίες της Αθήνας, την ώρα που η κυβέρνηση δείχνει να ανησυχεί και για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων σ’ αυτές.
Οι ελεγκτές της Ε.Ε., του ΔΝΤ και της ΕΚΤ ασκούν πιέσεις για ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιακών φορέων στο σύνολό τους, κάτι στο οποίο παρουσιάζεται αντίθετη η κυβέρνηση και διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να το δεχθεί.
Ο διάλογος των εργαζομένων με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών βρίσκεται σε εξέλιξη παρά της κινητοποιήσεις και γι’ αυτό το λόγο ο Δημήτρης Ρέππας εμφανίζεται διαλλακτικός, την ώρα που στο Μαξίμου η γραμμή «ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του» και «ο νόμος πρέπει να εφαρμοστεί» φαίνεται ότι περιλαμβάνει ακόμη και την επίταξη των απεργών ή την προσφυγή στη Δικαιοσύνη στις περιπτώσεις που σφραγίζονται τα ακυρωτικά μηχανήματα των εισιτηρίων.
Και σ’ αυτή την περίπτωση, όπως συνέβη με τη Νομική και την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου από τις πρυτανικές αρχές, το μπαλάκι πέφτει στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι καλούνται είτε να προσφύγουν δικαστικά κατά των κινητοποιήσεων είτε να προσφύγουν επίσης δικαστικά κατά της εισιτηριοδιαφυγής.