Ολοκληρώθηκε η πρώτη επίσημη επίσκεψη έλληνα υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο Βατικανό, όπου ο Κυριάκος Πιερρακάκης έγινε, σήμερα, δεκτός από τον Πάπα Φραγκίσκο.
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο υπουργός χαρακτήρισε τον Πάπα «μια προσωπικότητα με διεθνή ακτινοβολία, που με τις πρωτοβουλίες και τη δράση του συμβάλλει σταθερά στην επιδίωξη της ειρήνης και της σταθερότητας».
Στη συνέχεια, ο Κ. Πιερρακάκης συναντήθηκε διαδοχικά με τον Γραμματέα για τις σχέσεις με τα Κράτη και τους Διεθνείς Οργανισμούς, Αρχιεπισκόπο Paul Richard Gallagher, με τον αναπληρωτή επικεφαλής της Υπηρεσίας για τη Διάδοση του Ευαγγελίου, Αρχιεπίσκοπο Rino Fisichella και με τον Καρδινάλιο Claudio Gugerotti, επικεφαλής Υπηρεσίας για τις Ανατολικές Εκκλησίες.
Ο κ. Πιερρακάκης εστίασε στην απαράδεκτη, όπως τη χαρακτήρισε, απόφαση μετατροπής της Μονής της Χώρας – καθώς και παλαιότερα της Αγίας Σοφίας – σε τζαμί, γεγονός που αντίκειται στην αρχή της προστασίας των μνημείων, που έχουν παγκόσμια πολιτιστική σημασία. Υπενθύμισε ότι αυτή η τακτική ξεκίνησε το 2013 με τη μετατροπή της εκκλησίας της Αγίας Σοφίας της Τραπεζούντας στον Πόντο από μνημείο σε τζαμί. Επίσης, η ελληνική πλευρά, με αφορμή ότι το 2025 συμπληρώνονται 1.700 έτη από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο και ο εορτασμός του Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών συμπίπτει, ανέφερε το καλό παράδειγμα του κοινού εορτασμού του Πάσχα Ορθοδόξων και Καθολικών στην Ελλάδα.
Οι συναντήσεις διεξήχθησαν σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα και οι δυο πλευρές αποφάσισαν να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους μέσω συγκεκριμένων δράσεων, σε ζητήματα όπως η διεύρυνση της εκπαιδευτικής συνεργασίας και η διοργάνωση κοινών δράσεων πάνω στην ηθική της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Κυρ. Πιερρακάκης συνοδευόταν από τον Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Αθηνών, κ. Θεόδωρο Κοντίδη, και τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων, κ. Γεώργιο Καλαντζή.
Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αύριο θα μεταβεί στη Φλωρεντία, όπου θα πραγματοποιήσει ομιλία στο «School of Transnational Governance» του European University Institute με θέμα τις μεταβολές της εκπαίδευσης λόγω της τεχνητής νοημοσύνης και της ψηφιοποίησης.
Πηγή: ΑΠΕ