Στα δύο τροχαία με τα λεωφορεία και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον Νίκο Ευαγγελάτο και την εκπομπή «LIVE NEWS».
Ο κ. Σταϊκούρας αρχικά είπε ότι γνωρίζει και τα δύο περιστατικά με τα λεωφορεία, ενώ τόνισε ότι η κυβέρνηση προχωράει σε μια γενναία ανανέωση του στόλου.
«Υπάρχουν τα οχήματα, στα οποία προχωράμε σε μια γενναία ανανέωση του στόλου και υπάρχει και η ατομική ευθύνη. Και τα δύο περιστατικά τα γνωρίζω. Το πρώτο περιστατικό δεν αφορά άμεσα τον οργανισμό συγκοινωνιών, τον ΟΣΥ, αφορά τα ΚΤΕΛ, δηλαδή τις συμβάσεις που έχουν γίνει με ιδιώτες. Το δεύτερο περιστατικό έχει να κάνει με κάτι το οποίο ερευνάται και με ένα τουριστικό λεωφορείο».
Μάλιστα, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Στο κομμάτι που αφορά την ευθύνη, την ατομική και τη συλλογική, είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει όλοι μας, όσοι εμπλεκόμαστε στην αλυσίδα του μεταφορικού έργου, να επιδεικνύουμε ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη. Το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν έχει προσβασιμότητα για ΑμεΑ. Έχουμε 400 λεωφορεία στην Αθήνα και τρόλεϊ, 22 ετών, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 13 έτη».
250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
«Ως προς τον στόλο, έχουμε κάνει αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Τις επόμενες εβδομάδες θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Έχουν ήδη ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Είμαστε σχεδόν έτοιμοι. Τέλος Απρίλη θα ξεκινήσουν τα πρώτα. Ταυτόχρονα, έχουμε δύο συμβάσεις 300 λεωφορείων φυσικού αερίου στην Αθήνα. Θα παραλάβουμε αυτά τα λεωφορεία το αργότερο μέχρι το τέλος του 2025».
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μέχρι το 2025 οι οργανισμοί συγκοινωνιών θα έχουν καλύτερη ποιότητα.
«Το υπόλοιπο έργο θα το εκτελέσουν οι ιδιώτες, όπως το εκτελούν σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε, με καλύτερο στόλο, τις ανάγκες του πολίτη σε ό,τι αφορά τα ΜΜΜ. Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε καλύτερη ποιότητα και περισσότερα ΜΜΜ. Το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται, γιατί έχουμε την κίνηση».
«Σε όλη την Ευρώπη γίνεται μια προσπάθεια, για να μετακινείται ο πολίτης με τα ΜΜΜ, με εναλλακτικούς τρόπους, αλλά δεν αντιμετωπίζονται αυτά από τη μία μέρα στην άλλη».
Όσον αφορά τα έργα υποδομής, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2024 και να παραδοθούν στους πολίτες, σημείωσε:
«Πράγματι, πολλές φορές, σε πολύ μεγάλα έργα υπάρχουν καθυστερήσεις για διαφορετικούς λόγους».
Όσον αφορά το δυστύχημα των Τεμπών και τη δυσαρέσκεια των πολιτών στους χειρισμούς της κυβέρνησης ανέφερε:
«Να περιμένουμε τη Δικαιοσύνη, έτσι ώστε να αποφανθεί. Σε ό,τι ζητήσει η Δικαιοσύνη να είμαστε απολύτως διαφανείς. Πολύ πρόσφατα, στελέχη της Πολιτείας, της Δικαιοσύνης πήγαν στους χώρους του ΟΣΕ και ζήτησαν επιπλέον υλικό, που παραδόθηκε στο σύνολό του.
Το τρίτο που έχουμε να κάνουμε και είναι δική μου, προσωπική ευθύνη, είναι ο ΕΔΟΣΑΑΜ (φορέας υπεύθυνος για αεροπορικά και σιδηροδρομικά συμβάντα). Έχουμε βρει εμπειρογνώμονες, έχει συσταθεί η Επιτροπή, να βγάλει πόρισμα το συντομότερο δυνατόν. Αν κάνουμε κάτι άλλο, είναι σαν να παρεμβαίνουμε. Θεωρώ ότι σε ό,τι αφορά την υπόθεση των Τεμπών, οφείλουμε να κινηθούμε πάνω σε αυτούς τους άξονες, που έχει θέσει και ο πρωθυπουργός, με απόλυτη εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και μια άλλη ευθύνη. Η ευθύνη είναι να περιορίσουμε τις πιθανότητες να επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον».
Ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των τρένων
«Εγώ ταξιδεύω με τρένο. Από τις 16 Δεκεμβρίου, όταν ξαναλειτούργησε το τρένο, περίπου 160.000 συμπατριώτες μας έχουν ταξιδέψει με τρένο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Την προηγούμενη εβδομάδα, όταν επισκέφτηκα τις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο, βρέθηκα με τον ευρωπαϊκό μηχανισμό σιδηροδρόμων, ο οποίος μου είπε ότι τα τρένα σας στην Ελλάδα είναι ασφαλέστερα από τους οδικούς άξονες. Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι δεν πρέπει να κάνουμε ακόμα περισσότερα, για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Κάνουμε αυτό που μπορούμε. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Υπάρχουν προβλήματα, επιδιώκουμε το καλύτερο», είπε κλείνοντας.