Κανονικά προχωρούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής, όπως το τμήμα του μητρώου βουλευτών, το τμήμα προσωπικού και το λογιστήριο, όλες τις απαιτούμενες προπαρασκευαστικές ενέργειες για την υποδοχή των τριακοσίων βουλευτών που εξελέγησαν στην αναμέτρηση της 6ης Μαΐου, αλλά και των συνεργατών που έχουν δικαίωμα να επιλέξουν, όπως και της αναζήτησης χώρων στο κτίριο του Κοινοβουλίου, στους οποίους θα φιλοξενηθούν οι επτά διαφορετικές κοινοβουλευτικές ομάδες, που αναδείχθηκαν από τις κάλπες.
Ως ημερομηνία σύγκλησης της νέας Βουλής μετά τις εκλογές 2012 σε πρώτη συνεδρίαση, έχει προσδιοριστεί, με το Προεδρικό Διάταγμα διάλυσης της προηγούμενης Βουλής, η 17η Μαΐου, ημέρα, κατά την οποία, εφόσον τελικώς ισχύσει και δεν επισπευστεί η σύγκληση της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, αναμένεται να γίνουν ο καθιερωμένος αγιασμός και η ορκωμοσία των βουλευτών.
Ενώ όμως όλα προχωρούν κανονικά στο Κοινοβούλιο, τα τελευταία 24ωρα έχει ανακύψει ζήτημα με το αν είναι επιβεβλημένη η ορκωμοσία των νέων βουλευτών, εφόσον απαιτηθεί να προκηρυχθούν εκλογές, επειδή, ενδεχομένως, δεν θα καρποφορήσουν οι διερευνητικές εντολές για το σχηματισμό κυβέρνησης, ούτε θα επιτευχθεί συμφωνία των κομμάτων στη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τους αρχηγούς που προβλέπεται να γίνει ακολούθως.
Το ερώτημα αν μπορεί να διαλυθεί η Βουλή, χωρίς νωρίτερα να έχει συγκροτηθεί σε σώμα, διχάζει τους συνταγματολόγους, όπως επεσήμαναν κοινοβουλευτικές πηγές, με τις οποίες επικοινώνησε το ΑΜΠΕ. Ορισμένοι συνταγματολόγοι εκτιμούν ότι η Βουλή που αναδείχθηκε από τις εκλογές της περασμένης Κυριακής, θα πρέπει πρώτα να συγκληθεί και να ορκιστούν οι βουλευτές, ώστε αμέσως μετά, με Προεδρικό Διάταγμα, να διαλυθεί και να προκηρυχθούν οι νέες βουλευτικές εκλογές.
Αντιθέτως, άλλοι ερμηνευτές του καταστατικού χάρτη της χώρας, διατυπώνουν την άποψη ότι εφόσον καταλήξουν σε αδιέξοδο όλες οι διαδικασίες, που προβλέπει το Σύνταγμα για τη διακρίβωση της δυνατότητας σχηματισμού κυβέρνησης, τότε θα πρέπει να εκδοθεί άμεσα το Προεδρικό Διάταγμα διεξαγωγής εκλογών και σύγκλησης της επόμενης Βουλής χωρίς να απαιτείται προηγουμένως σύγκληση της Βουλής που προέκυψε από τις εκλογές της 6ης Μαΐου και ασφαλώς χωρίς ορκωμοσία βουλευτών, με το πλαίσιο που διέπει τη βουλευτική ασυλία.
Ο προβληματισμός για τη διάλυση της Βουλής έχει, όπως αναφέρουν κοινοβουλευτικοί κύκλοι, ευθεία διασύνδεση με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και το ενδεχόμενο παραγραφής αδικημάτων που τυχόν έχουν τελεστεί από μέλη της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως και με υποθέσεις άρσης βουλευτικής ασυλίας που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 86 του Συντάγματος, η Βουλή μπορεί να ασκήσει την αρμοδιότητα πρότασης άσκησης δίωξης κατά υπουργών ή υφυπουργών μέχρι το πέρας της δεύτερης τακτικής συνόδου της βουλευτικής περιόδου που αρχίζει μετά την τέλεση του αδικήματος.
Αντίστοιχος προβληματισμός διατυπώνεται για το θέμα της βουλευτικής ασυλίας, καθώς ως βουλευτική περίοδος λογίζεται το διάστημα από τη διενέργεια των εκλογών ως τις επόμενες εκλογές, ενώ ειδικώς η βουλευτική ασυλία επεκτείνεται μέχρι την ορκωμοσία της νέας Βουλής.