Την έκθεση «Η Μαρία Κάλλας και η Σκάλα του Μιλάνου» εγκαινίασε σήμερα το βράδυ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η έκθεση αυτή, καρπός της πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ του Μεγάρου Μουσικής και της Σκάλας του Μιλάνου, περιλαμβάνει είκοσι θεατρικά κοστούμια από δώδεκα διαφορετικές παραστάσεις της Κάλλας στη Σκάλα, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός Ιταλίας, αλλά και πολύτιμο υλικό ηχογραφήσεων και λήψεων από τις παραστάσεις, σε μία παράλληλη παρουσίαση της ιστορίας του παγκόσμιου ναού της λυρικής μουσικής.
Τα εγκαίνια της έκθεσης – που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιταλίας στην Αθήνα με την ευκαιρία του εορτασμού των 150 χρόνων από την ένωση της Ιταλίας – χαιρέτησε ο Ιταλός Πρέσβης , Francesco Paolo Trupiano, o οποίος ευχαρίστησε τους διοργανωτές και την διοίκηση του Μεγάρου Μουσικής για «την προσπάθειά τους να δώσουν πνοή σε μία πρωτοβουλία που θα επιτρέψει στο αθηναϊκό κοινό να απολαύσει την ομορφιά των βαρύτιμων κοστουμιών που φόρεσε η, κατά γενική, ομολογία, μεγαλύτερη λυρική τραγουδίστρια της εποχής μας, της οποίας την ιστορία μοιράζονται οι δύο χώρες μας».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο Μέγαρο παρουσιάζονται δώδεκα κοστούμια που φέρουν την υπογραφή του εξαιρετικού σκηνογράφου και ενδυματολόγου Νικολά Μπενουά: για τη Λαίδη Μάκβεθ στην όπερα «Μάκβεθ» του Τζουζέππε Βέρντι (1952), Ελισάβετ του «Βαλουά» από τον Ντον Κάρλο του Βέρντι (1954), Φεντόρα Ρομάζοφ από τη «Φεντόρα» του Ουμπέρτο Τζορντάνο (1956), Αννα Μπολένα από το ομότιτλο έργο του Γκαετάνο Ντονιτσέτι (1957), Ιφιγένεια από την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ (1957), Αμέλια από τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» του Βέρντι (1957) και Παυλίνα για τον «Πολύευκτο» του Ντονιτσέτι (1960).
Στην έκθεση υπάρχουν και κοστούμια άλλων σχεδιαστών όπως το μεταξωτό ζωγραφισμένο στο χέρι, κοστούμι της Μήδειας από τη «Μήδεια» του Κερουμπίνι (1953) από τον ενδυματολόγο Σαλβατόρε Φιούμε, κοστούμια του Πιέρο Τζούφι για την Άλκηστη, από την «Άλκηστη» του Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ (1954), για την Ιουλία από την «Εστιάδα» του Γκάσπαρε Σποντίνι (1954) και την Ιμογένη από τον «Πειρατή» του Βιντσέντσο Μπελλίνι (1958).
Την έκθεση ολοκληρώνουν δύο υπέροχα κοστούμια του Φράνκο Τζεφιρέλλι, για τη Φιορίλλα από τον «Τούρκο στην Ιταλία» του Τζοακίνο Ροσσίνι (1954).
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Μαϊου και πραγματοποιείται με χορηγία της οικογένειας Λαμπράκη.