Λίγες μέρες πριν να ριχτεί στον ηράκλειο αγώνα Dakar 2014, οι μηχανικοί της ΚΤΜ αφαίρεσαν την αγωνιστική ενδυμασία του νέου racing 450 και πρόσφεραν φωτογραφίες του γυμνού, «όπως το γέννησε η μάνα του».
Ταυτόχρονα ανέβασαν και ένα βίντεο με τους πρωταγωνιστές της εργοστασιακής ομάδας και δηλώσεις της τελευταίας στιγμής. Θα έλεγε κανείς ότι διακρίνεται η αγωνία και το «παραγωγικό άγχος» πριν την εκκίνηση του υπερ-μαραθωνίου. Η πολύμηνη προετοιμασία έρχεται να συνδυαστεί με τα «απεριόριστα» ψυχικά αποθέματα που απαιτεί αυτός ο αγώνας.
Η μάχη της επικοινωνίας σε μια χρονιά όπου τα νέα δεδομένα μπορούν να φέρουν την ανατροπή οποιαδήποτε στιγμή. «Μαραθώνιες» ειδικές -χωρίς τεχνική υποστήριξη σημαίνει αυτό-, είσοδος σε νέα χώρα (Βολιβία) για πρώτη φορά και κίνηση σε μεγάλο υψόμετρο είναι οι παράγοντες που θα πρέπει να διαχειριστούν οι ομάδες.
Η σωστή προετοιμασία αποτελεί προϋπόθεση, αλλά καλύπτει τις «μισές» απαιτήσεις. Το υπόλοιπο για την επίτευξη του στόχου έρχεται από την εμπειρία σε τέτοιου είδους αγώνες. Και η ΚΤΜ έχει την περισσότερη σε αυτό τον τομέα.
Όμως το Νο1 της (Ciryl Despress) μεταπήδησε στη Yamaha και η Honda κατεβαίνει αποφασισμένη για τη νίκη με πολυπληθή ομάδα. Στοιχεία που κάνουν το φετινό «Dakar» το πλέον αμφίρροπο των τελευταίων 13 ετών, τόσα είναι τα χρόνια όπου κυριαρχεί η ΚΤΜ…
Το βίντεο δίνει μια γεύση από τη σφριγηλότητά του, τη δύναμη, την ευελιξία και την αποφασιστικότητα της κατασκευής της. Και οι φωτογραφίες αποτελούν μια πρώτης τάξης ματιά στο πώς είναι σήμερα μια υπερσύγχρονη μοτοσυκλέτα που έχει επί τούτου σχεδιαστεί για το δυσκολότερο αγώνα του κόσμου.
Ο στόχος της KTM με το νέο 450 Rally ήταν να «χτίσει» μια ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα με λεπτότερη σιλουέτα που όμως να έχει καλύτερη συμπεριφορά από την προηγούμενη 450 Rally, η οποία ήταν βασικά μια μεγαλύτερη, κατασκευασμένη για το 690 και 640 που απλά είχε φορέσει τον 450άρη κινητήρα όπως επέβαλαν οι κανονισμοί από το 2011. Καλύτερη συμπεριφορά σημαίνει μεγαλύτερη ταχύτητα και/ή ασφαλέστερη ταχύτητα.
Σε πρώτη ματιά ξεχωρίζει το πορτοκαλί χωροδικτύωμα του πλαισίου. Όχι για το χρώμα, το σχήμα ή την τεχνολογία του, όχι. Εντυπωσιάζει το γεγονός πως η ΚΤΜ θεωρεί ότι το «παλιό-καλό» χωροδικτύωμα ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις του αγώνα.
Συγκινεί και παραξενεύει ταυτόχρονα η «ρομαντική» αυτή επιλογή που καθόλου βέβαια τέτοια δεν είναι: προφανώς, παρά την εξέλιξη των ελαφρών κραμάτων, η «σκάλα» προσφέρει ακόμη το καλύτερο μείγμα αντοχής, ελαστικότητας και χαμηλού βάρους.
Συνοπτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ανανέωσης του KTM 450 Rally είναι:
– Επανασχεδιασμένος μονοκύλινδρος υπερτετράγωνος 4χρονος κινητήρας
– Κυβισμός : 449,3cc, διάμετρος διαδρομή 97 Χ 60,8mm
– Τροφοδοσία μέσω ψεκασμού Keihin FCR MX 41 και Kokusan ανάφλεξη
– Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης, κιβώτιο 5 σχέσεων, μίζα
– Νέο πλαίσιο χωροδικτύωμα μικρού πλάτους, άκαμπτο από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα
– Τιμόνι αλουμινίου Magura Ø 28 / 22 mm
– Νέο πιρούνι WP USD με καλάμια 48 mm & αμορτισέρ WP με νέο σύστημα μοχλισμού
– Τροχοί Excel 1.60 x 21’’ / 2.50 x 18’’
– Δισκόφρενα, μπροστά 300mm, πίσω 240mm
– Νέο πιο στενό ρεζερβουάρ, επιπρόσθετο ρεζερβουάρ πίσω
– Ύψος σέλας 980mm, χωρητικότητα ρεζερβουάρ 35 λίτρα
– Βάρος (χωρίς καύσιμα) 145kg
– Νέος πιο στενός πύργος roadbook
– Πίνακας οργάνων κατασκευασμένος από ανθρακονήματα
Δείτε το βίντεο…