Μέσα από ερασιτεχνικές λήψεις και ηχογραφήσεις των δοκιμών της Yamaha στο Brno, επιβεβαιώθηκε πως στην τσέχικη πίστα οι μοτοσυκλέτες των Lorenzo και Rossi φορούσαν το νέο seamless κιβώτιο που περιμένουν πως και πως από την αρχή της χρονιάς.
Ανάλυση των ηχογραφήσεων των μοτοσυκλετών έδειξε ότι πράγματι οι αλλαγές γίνονταν πολύ ταχύτερα από ό,τι συνήθως, πράγμα που αποκάλυψε την ύπαρξη κάποιου συστήματος αδιάλειπτων αλλαγών στο κιβώτιο.
Σύμφωνα με τις -ερασιτεχνικές- μετρήσεις, οι αλλαγές σχέσεων στις Yamaha M1 απαιτεί τώρα μόλις 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου, έναντι 38 χιλιοστών προηγουμένως. Μετρήθηκε δηλαδή μια μείωση χρόνου κατά 143% σε σχέση με το υπάρχον κιβώτιο που λειτουργεί με shifter.
Το σύστημα της Yamaha δεν είναι εξίσου γρήγορο με το αντίστοιχο της Honda. Σύμφωνα με παρόμοιες μετρήσεις στις δοκιμές της Jerez, οι αλλαγές των Honda γίνονται σε 9 χιλιοστά, δηλαδή σχεδόν στο μισό χρόνο.
Ωστόσο αυτό δεν θεωρείται μειονέκτημα. Το σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει ένα seamless κιβώτιο δεν έγκειται στο χρόνο που κερδίζει η μοτοσυκλέτα, όταν στη διάρκεια ενός αγώνα δέχεται 3 ή 3.500 αλλαγές.
Το μέγα όφελος από τη χρήση του αφορά στη σταθερότητα που προσδίδει στη μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια των αλλαγών υπό κλίση με το γκάζι ανοιχτό. Οι μοτοσυκλέτες χωρίς τέτοιο κιβώτιο παρουσιάζουν υπό τις συνθήκες αυτές ταλαντώσεις σε κάθε αλλαγή. Δηλαδή γίνονται ασταθείς, πράγμα που σημαίνει κυρίως απώλεια ταχύτητας αλλά και κατευθυντικότητας.
Έτσι η αποτελεσματικότητα του κιβωτίου της Yamaha εξαρτάται κυρίως από το πώς έκριναν οι δύο εμπειρότατοι αναβάτες της ομάδας τη λειτουργία του στις στροφές και όχι από αυτήν καθαυτή τη ταχύτητα των αλλαγών.
Όμως το πότε θα χρησιμοποιηθεί το νέο κιβώτιο είναι άγνωστο. Ο Rossi βιντεοσκοπήθηκε στο Brno να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το κιβώτιο. Και έχει επανειλημμένα δηλωθεί πως αν το σύστημα δεν θεωρηθεί απόλυτα αξιόπιστο, η ομάδα δεν πρόκειται να ριψοκινδυνεύσει τη χρήση του.
Έπειτα, είναι άγνωστο αν το κιβώτιο, μεγαλύτερο σε όγκο από το υπάρχον, μπορεί να προστεθεί στους ήδη σφραγισμένους από την Dorna κινητήρες της Μ1. Ίσως η Yamaha να προνόησε μεγαλώνοντας τις κάσες από την αρχή της χρονιάς. Στην περίπτωση αυτή πράγματι το νέο σύστημα θα χωρά πίσω από τον κινητήρα.
Αν όχι, η χρήση του θα αρχίσει την επόμενη σαιζόν, ειδικά όταν ξέρουμε ότι οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας έχουν ήδη σφραγίσει τους 4 από τους 5 επιτρεπόμενους κινητήρες, καθώς φέτος οι κινητήρες από το Iwata παρουσίασαν ένα ανεξήγητο (σε εμάς…) μικρό πρόβλημα αξιοπιστίας.