Ήταν αναμενόμενο. Με τους δύο βασικούς διεκδικητές του τίτλου εκτός αγώνα, το βάθρο θα κατέληγε λογικά σε έναν εκ των Marquez και Rossi, με τον Crutchlow να καραδοκεί, έχοντας πλέον θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τιμητικό τίτλου του 5ου «alien».

Στο τέλος ο νεοφώτιστος Marquez κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον επιτιθέμενο αν και πονεμένο Crutchlow και να κερδίσει το γερμανικό GP, επιστρέφοντας και στην κορυφή της βαθμολογίας! Ο «μικρός δαίμονας» είχε ηγηθεί ξανά στην κατάταξη μετά τον 2ο και τον 3ο αγώνα.

Βέβαια η μέρα σημαδεύτηκε από την απουσία των Dani Pedrosa και Jorge Lorenzo που αναγκάστηκαν να αποσυρθούν με παρόμοιους τραυματισμούς: βλάβες στην κλείδα.

Ο μεν Lorenzo είναι σε χειρότερη μοίρα καθώς τραυμάτισε για 2η φορά σε 15 μέρες το ίδιο κόκαλο και πλέον αντί του τίτλου πρέπει να σκεφτεί τώρα την καριέρα του. Ο δε Pedrosa το πρωί της Κυριακής αποσύρθηκε όταν ένιωσε ζαλάδες και ναυτία, ενώ είχε πάρει το ελεύθερο από τους γιατρούς να αγωνιστεί.

Ο Lorenzo είναι αμφίβολος για τη Laguna Seca -«Θα σάς δω στην Ινδιανάπολη», είπε στους δημοσιογράφους. Ο Pedrosa όμως πιθανότατα θα τρέξει την ερχόμενη εβδομάδα στον πρώτο αγώνα των ΗΠΑ.

Ο Marquez ξεκίνησε άσχημα από την πρώτη θέση, στο τέλος του πρώτου γύρου ήταν 4ος αλλά μετά πέρασε τους πάντες και στον 6ο (από τους 30) γύρο τον προπορευόμενο τοπικό ήρωα Stefan Bradl, αναλαμβάνοντας τα ηνία του αγώνα.

Έπειτα απομακρύνθηκε, ενώ οι αναβάτες της Yamaha, ο εργοστασιακός Rossi και ο δορυφορικός Crutchlow βρήκαν πιο δύσκολα τρόπο να περάσουν κι αυτοί το Γερμανό.

Στα μισά του αγώνα ο Marquez προηγείτο του Rossi κατά δύο δευτερόλεπτα, όμως ο Ιταλός είχε περισσότερο την έγνοια του Εγγλέζου της Tech3 που φέτος πετάει. Και είχε δίκιο να ανησυχεί καθώς ο Cal κατάφερε να τον περάσει με τσαμπουκά στη στροφή Sachsen στον 16ο γύρο.

Ο Crutchlow που ξεκίνησε 2ος και καταπονεμένος από τους 2 βρόντους των δοκιμαστικών ήταν τότε 2,8 δευτ πίσω από το «μικρό δαίμονα» Marquez. Κατάφερε να ροκανίσει τη διαφορά και να πλησιάσει στο 1,6 δευτ. αλλά τότε ο Marquez που είχε συντηρήσει τα λάστιχά του ανέβασε ένα κλικ ρυθμό και κατάφερε να ανοίξει πάλι τη διαφορά.

Στους 2 τελευταίους γύρους ο Cal πλησίασε πάλι, αναζητώντας με μανία την πρώτη του καρώ σημαία, όμως ο Ισπανός κράτησε την ψυχραιμία του και πέρασε τη γραμμή πρώτος, 1,6 δευτ. μπροστά.

Αυτή είναι η 2η νίκη του Marquez φέτος και το τέταρτο βάθρο για τον Crutchlow που πλέον περνά και 4ος στη βαθμολογία, 6 βαθμούς μπροστά από τον Rossi παρότι ο ιταλός άσος κέρδισε στο Assen.

Πίσω από τον Cal ο Rossi άρχισε μετά την προσπέραση του Άγγλου να χάνει το βηματισμό του και τερμάτισε 9,6 δευτ πίσω από το Marquez. O Stefan Bradl μετά τους πρώτους 6 ηρωικούς γύρους υποχώρησε στην 4η θέση, φέρνοντας την LCR Honda του στον τερματισμό 4,3 δευτ. πίσω από το Rossi.

O Alvaro Bautista της Gresini Honda έσπασε το σερί των άσχημων αποτελεσμάτων με την 5η θέση, ενώ 6ος τερμάτισε ο Bradley Smith, ο «νέος» της Tech3. Όπως και ο Bradl, ο Alex Espargaro, κορυφαίος των CRT, έβαλε φωτιά στους πρώτους γύρους.

Ξεκινώντας 5ος, ο Alex πέρασε γρήγορα 3ος (!) με την Aprilia ART και μάλιστα απείλησε για λίγο να περάσει και τον Rossi. Όμως δεν μπόρεσε να κρατήσει αυτόν τον απίστευτο ρυθμό και υποχώρησε στην 8η θέση, μόλις και μετά βίας τον πέρασε ο Andrea Dovizioso.

Πάντως έμεινε με άνεση μπροστά από τον Nicky Hayden με τη 2η εργοστασιακή Desmosedici. Πλέον ο Espargaro μαζί με το Dovizioso είναι οι μόνοι οδηγοί που έχουν τερματίσει και βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες. Και οι πέντε πρώτοι της βαθμολογίας έχουν πλέον από ένα μηδενικό αποτέλεσμα, χάνοντας κάποιον αγώνα.

O πρώτος αναβάτης της Pramac Ducati, Ben Spies είναι ακόμη ανέτοιμος και δεν έτρεξε, ενώ ο 2ος ο Andrea Iannone δεν συμμετείχε έχοντας ξεχαρβαλώσει κι αυτός τον ώμο του σε μια πτώση του Σαββάτου.

Ο μόνος που αγωνίστηκε με τα χρώματα της Pramac ήταν ο αναβάτης εξέλιξης της ιταλικής φίρμας Michele Pirro, που αντικαθιστά συνήθως το Spies. Στην Γερμανία ο Pirro τερμάτισε 10ος. Στον επόμενο γύρο ωστόσο, στην Laguna Seca, θα παραδώσει την GP13.1, μοτοσυκλέτα εξέλιξης της Ducati, στον Alex de Angelis.

Όλο οι αναβάτες επέλεξαν το ίδιο συνδυασμό ελαστικών, σκληρή γόμα μπροστά, μαλακή πίσω.

Μετά το γερμανικό GP ο Marquez προηγείται στη βαθμολογία με 2 βαθμούς έναντι του συναθλητή του στη Repsol Honda, Dani Pedrosa. O Jorge Lorenzo της Yamaha παραμένει 3ος με 11 βαθμούς διαφορά από το Marquez. Απομένουν 10 αγώνες μέχρι το τέλος της σαιζόν.

Ο πρώτος από τους 3 αγώνες στις ΗΠΑ, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στη Laguna Seca, αποτελεί τον τελευταίο πριν τις «θερινές διακοπές» των GP.

Αποτελέσματα

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41′ 14.653
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41′ 16.212
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 41′ 24.27
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 41′ 28.645
5. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 41′ 36.428
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 41′ 39.733
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 41′ 44.680
8. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 41′ 44.977
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 42′ 0.008
10. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing (GP13) 42′ 1.795
11. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 42′ 2.477
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 42′ 3.176
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 42′ 9.081
14. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) 42′ 14.976
15. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 42′ 20.183
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT) 42′ 23.806
17. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 42′ 30.254
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 42′ 34.336
19. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) +1 γύρος

Εγκατέλειψαν

Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT)
Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT)