Οι ευχές του Jarvis και οι προσευχές του Ezpeleta αρχίζουν να εισακούονται από τις δυνάμεις του σύμπαντος, ή έστω από τους κατέχοντας τη δύναμη στη νοτιοανατολική Ασία.
Η Ταϋλάνδη θα μπορούσε να είναι η πρώτη χώρα μεταξύ των «ασιατικών τίγρεων» που θα φιλοξενήσει το θίασο των MotoGP, μετά τη Μαλαισία. Μάλιστα ο πρώτος αγώνας θα μπορούσε κάλλιστα να διεξαχθεί εκεί σε μόλις ενάμιση χρόνο!
Η γιγάντωση της μοτοσυκλετοβιομηχανίας στη νοτιοανατολική Ασία τα τελευταία χρόνια και η αυξημένη δημοφιλία των διτρόχων δεν έχει εκφραστεί ακόμη με αγώνες παγκοσμίου επιπέδου. Όμως η κατάσταση είναι παραπάνω από ώριμη, καθώς και κοινό υπάρχει και το χρήμα για τη δημιουργία υποδομών.
Στην πραγματικότητα η προσθήκη αγώνων στην περιοχή αποτελεί διακαή πόθο τόσο της Dorna όσο και της Yamaha που φιλοδοξεί μέσω της προβολής ενός τέτοιου αγώνα να βρει το χορηγό τίτλου που της λείπει 3 χρόνια τώρα.
Πριν λίγες εβδομάδες αντιπροσωπεία μιας νέας πίστας που ονομάζεται Buriram International Circuit (BRIC) επισκέφθηκε το Mugello στη διάρκεια του εκεί GP και συζήτησε με το αφεντικό της Dorna, Carmelo Ezpeleta.
Η πίστα βρίσκεται σε απόσταση 250 χλμ. βόρεια της Μπακόνγκ και ήδη κατασκευάζεται πάνω σε σχέδια του γερμανού Hermann Tilke, του ίδιου ανθρώπου που σχεδίασε την πίστα Circuit of the Americas στο Τέξας, τη Sepang στη Μαλαισία και το Istanbul Park στην Τουρκία.
Τα έργα εξελίσσονται εντός χρονοδιαγράμματος και σύμφωνα με όσα είπε ο Ezpeleta στη MCN, θα μπορούσε ήδη από το 2015 το αγωνιστικό ημερολόγιο να περιλαμβάνει και ένα GP Ταϊλάνδης.
Η Ινδονησία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας, για πολιτικούς όμως λόγους η αναγκαία ανανέωση της πίστας Sentul δεν προχωρά. «Ακούγονται πολλές τοποθεσίες για πιθανή δημιουργία μιας νέας πίστας στην Ινδονησία, όμως τίποτε το σίγουρο», είπε ο Ezpeleta.
Επικριτικός της σημερινής χαμηλής διασποράς των αγώνων είναι τα τελευταία 2 χρόνια ο επικεφαλής της Yamaha στα MotoGP, Lin Jarvis. Το 50% των αγώνων διεξάγεται σε 3 μόνον χώρες επισημαίνει, ενώ οι 2 από αυτές είναι βυθισμένες στην ευρωπαϊκή οικονομική κρίση: 4 αγώνες στην Ισπανία, 3 στις ΗΠΑ και 2 στην Ιταλία.
Ο Jarvis πιστεύει ότι ο θεσμός πρέπει να γίνει πιο παγκοσμιοποιημένος, προκειμένου να επιβιώσει και αναπτυχθεί. Η Dorna προσπαθεί, αλλά τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι πενιχρά. Οι συζητήσεις με παράγοντες στην Ινδία έχουν παγώσει, αλλά ο αγώνας στην Αργεντινή είναι σχεδόν βέβαιος για το 2014 και ίσως ένας ακόμα στη Βραζιλία το 2015.
Όμως ο Jarvis πιστεύει πως αυτό δεν αρκεί, καθώς η μεγάλη μάζα των νέων, ενθουσιωδών μοτοσυκλετιστών βρίσκεται στην Ασία. Ινδία, Ινδονησία, Ταϊλάνδη και Μαλαισία έχουν να προσφέρουν πολλά εκατομμύρια στη μοτοσυκλέτα, τόσο σε αναβάτες, όσο και σε ευρώ. Και τα εργοστάσια δεν μπορούν παρά να ορέγονται τις προοπτικές αυτές…