Ο Jorge Martinez, αφεντικό της ομάδας Power Electronics, είναι όπως φαίνεται από τους πρώτους που θα συμφωνήσει με την Yamaha την ενοικίαση κινητήρων Μ1 για το 2014.

Η ομάδα του στα MotoGP χρησιμοποιεί τη μοτοσυκλέτα ART Aprilia, μια τροποποιημένη Superbike, η οποία δύο χρόνια τώρα έχει αναδειχτεί στην καλύτερη μοτοσυκλέτα ανάμεσα στις CRT, τη «Β’ Εθνική» των MotoGP.

Όμως η κατηγορία CRT πεθαίνει του χρόνου και οι ομάδες πρέπει να βρουν νέες μοτοσυκλέτες, έχοντας κυρίως να επιλέξουν ανάμεσα στην αγορά μιας ολόκληρης Honda «RCV παραγωγής» ή την ενοικίαση ενός κινητήρα Yamaha YZR M1.

Ήδη ο Martinez έχει ζητήσει πληροφορίες από την ελβετική Suter Racing για το πλαίσιο που ετοιμάζει, προκειμένου να υποδεχτεί τον ιαπωνικό κινητήρα.

Ο Eskil Suter έχει αφήσει να εννοηθεί πως μια τέτοια μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι έτοιμη τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση μιας παραγγελίας. Αυτό σημαίνει ότι η Yamaha θα πρέπει να έχει δώσει στοιχεία για τον κινητήρα στους κατασκευαστές πλαισίων το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο, αν πρόκειται να είναι έτοιμες οι νέες μοτοσυκλέτες στις δοκιμές IRTA του Ιανουαρίου 2014.

Ο Martinez απολαμβάνει των υπηρεσιών του Aleix Espargaró, που έχει αναδειχτεί στον αδιαμφισβήτητα ταχύτερο αναβάτη των CRT. Ήδη είναι τόσο γρήγορος, ώστε να πλασάρεται στην πρώτη οκτάδα των MotoGP, φτάνοντας να απειλεί και τις εργοστασιακές Ducati, παρότι υστερεί κατά 30 ίππους των εργοστασιακών.

Η θέση του Espargaro αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, όταν αρχίσει να χρησιμοποιεί τη νέα, ενισχυμένη έκδοση του κινητήρα Aprilia που σύμφωνα με δημοσιεύματα έχει παραδώσει ήδη στην ομάδα η ιταλική εταιρεία, πρωταθλήτρια Superbike.

O Espargaro έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2014, ενώ δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν θα εξαντλήσει και ο Randy de Puniet το συμβόλαιό του που λήγει επίσης το 2014. Πολλά θα εξαρτηθούν από τη σχέση του Γάλλου με τη Suzuki.

Γιατί όμως βιάζεται να κλείσει με τη Yamaha o ισπανός μάνατζερ, ενώ ακόμη η κατάσταση είναι ρευστή; Η ιαπωνική εταιρεία έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να προμηθεύσει το πολύ 4 κινητήρες σε πρώην ομάδες CRT.

Ο Martinez ξέρει ότι από την Aprilia δεν μπορεί να περιμένει περισσότερα στην εξέλιξη του κινητήρα και ότι μόνο με έναν κινητήρα M1 θα μπορέσει να πλησιάσει τα πρωτότυπα.

Δύσκολο, έχει όμως υπέρ του τους κανονισμούς που επιτρέπουν 12 κινητήρες ανά σαιζόν και 24 λίτρα ανά αγώνα, αντί των 5 και 20 αντίστοιχα για τα πρωτότυπα.

Το κόστος ενοικίασης από την Yamaha είναι 800.000 ευρώ για τρεις κινητήρες και δύο ολικές ανακατασκευές, ενώ αυτό για το πλαίσιο θα αγγίζει τις 200.000 ευρώ.

«Ναι, συζητάμε με την Yamaha, διότι αυτή μάς προσφέρει την περισσότερα υποσχόμενη επιλογή», παραδέχτηκε ο Martinez. «Μάς έχουν διαβεβαιώσει ότι η απόδοση του κινητήρα θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με του κινητήρα που οδηγεί ο Cal Crutchlow».

«Βέβαια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη στάνταρ ECU της Magneti Marelli και μαζί τον στάνταρ προγραμματισμό. Όμως με 4 παραπάνω λίτρα (+20%), οι προοπτικές είναι σημαντικές. Και βέβαια συζητάμε με την Suter για το πλαίσιο. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για εμάς».