«Τα MotoGP χρειάζονται περισσότερους αγώνες στη Νοτιοανατολική Ασία και επίσης να επιστρέψουν στην Αφρική και τη Νότια Αμερική».
Αυτή είναι η άποψη του «αφεντικού» της Yamaha Motor Racing, ο οποίος πιστεύει ότι έτσι όπως είναι διαμορφωμένο το αγωνιστικό ημερολόγιο, με ιδιαίτερο βάρος στους ευρωπαϊκούς αγώνες, δεν αντικατοπτρίζει σωστά την εμπορική πραγματικότητα της παγκόσμιας αγοράς μοτοσυκλετών.
Ωστόσο περίσκεψη για τη δήλωση αυτή του Lin Jarvis δημιουργεί η αδυναμία του ίδιου και των στελεχών του να βρουν χορηγό τίτλου για την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha αφότου έφυγε ο Rossi. Παρότι από το 2010 και μετά έχει πάρει τους 2 από τους 3 τίτλους στα MotoGP το γεγονός φανερώνει ότι η ομάδα έχει κορυφαία αγωνιστική αλλά όχι και εμπορική στρατηγική.
Ας παρακολουθήσουμε όμως το σκεπτικό του Jarvis. Από τους 18 αγώνες των MotoGP στο ημερολόγιο του 2013, οι 11 θα διεξαχθούν στην Ευρώπη. Οι υπόλοιποι είναι μοιρασμένοι ως εξής: τρεις (;) στις ΗΠΑ κι από ένας σε Κατάρ, Ιαπωνία, Αυστραλία και Μαλαισία. Ο αγώνας στην πίστα της Σεπάνγκ (Μαλαισία) είναι ο μόνος στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας με την έντονη οικονομική ανάπτυξη.
«Θα ήθελα να δω το σπορ μας να κινείται προς κάποιες άλλες αγορές της υφηλίου, οι οποίες αναπτύσσονται. Ειδικά στη Νότιοανατολική Ασία, τα MotoGP είναι πολύ σημαντικά και όμως εκεί έχουμε μόνον έναν αγώνα, στη Σεπάνγκ. Ενώ η δυνατότητα διεξαγωγής περισσότερων αγώνων είναι πολύ μεγαλύτερη», δήλωσε ο Jarvis.
«Θα ήθελα να δω το πρωτάθλημα να αναπτύσσεται, ώστε να γίνει πραγματικά ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Θα ήθελα να το δω στη Νότια Αμερική, θα ήθελα να το δω να επιστρέφει στην Αφρική, θα ήθελα να το δω με δύο αγώνες στη Νοτιοανατολική Ασία. Πιστεύω ότι αν κινούμαστε περισσότερο προς αυτές τις περιοχές, όπου η οικονομία δεν υποφέρει όσο στην Ευρώπη για παράδειγμα, θα συναντούσαμε καλύτερες χρηματοδοτικές δυνατότητες».
«Πιστεύω πως υπάρχει εκεί ένα κοινό πολύ «πεινασμένο» για τα MotoGP. Πιστεύουμε στις δυνατότητες του αθλήματος, αλλά για να τις αναπτύξουμε πρέπει να εργαστούμε με τις άλλες ομάδες, τη Dorna και τη FIM, μαζί να προσπαθήσουμε να το προωθήσουμε περισσότερο».
Όταν όμως ρωτήθηκε γιατί δεν υπάρχει αγώνας στην Ινδονησία, παραδέχτηκε ότι το θέμα κολλάει στην πολιτική ηγεσία της χώρας που δεν θέλει να εμφανιστεί ως υποστηρικτική ενός αγώνα μοτοσυκλετών. Ο κοσμάκης, είπε, είναι φοβερά παθιασμένος με τα MotoGP όμως οι πολιτικοί δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα το πόσο δημοφιλές είναι το σπορ εκεί, εννοώντας μάλλον πως δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα τα «πολιτικά οφέλη» ενός αγώνα.
Τον περασμένο Ιανουάριο η Yamaha έστειλε τους Rossi και Lorenzo σε περιοδεία «γοητείας» στην Ινδονησία. Ήταν η πρώτη επίσημη παρουσίαση του Rossi με την Yamaha, μετά την επιστροφή του. Το «απολωλός πρόβατο» πέταξε επίσης στη Βραζιλία για περισσότερες «PR» εμφανίσεις, υπογραμμίζοντας τις παγκόσμιες προτεραιότητες της Yamaha.
O αγώνας στη Νότια Αφρική, τον οποίο ο Rossi είχε κερδίσει κάνοντας το ντεμπούτο του με τη Yamaha Μ1, αποσύρθηκε ταυτόχρονα με εκείνον της Βραζιλίας στα τέλη του 2004. Η Αργεντινή μάλλον επιστρέφει το 2014, για πρώτη φορά μετά το 1999.
Πάντως η άποψη του Jarvis ενισχύεται και από τις επιλογές της Formula 1 όπου η στρατηγική μάρκετινγκ είναι «πιο μπροστά» από των MotoGP. Στη F1, μόνον 7 αγώνες από τους 19 του ημερολογίου διεξάγονται στην Ευρώπη…