Ο αντιπρόεδρος του HRC Shuhei Nakamoto μίλησε κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμαστικών MotoGP στη Sepang, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους σχετικά με την πορεία της εξέλιξης της μοτοσυκλέτας GP «παραγωγής», η οποία θα διατεθεί στα πλαίσια των κανονισμών CRT σε ιδιωτικές ομάδες από το 2014.

Ο Nakamoto ξεκίνησε με την άρνηση των φημών ότι μια πρώτη εκδοχή της μοτοσυκλέτας οδηγήθηκε στη Sepang από τον καινούργιο αναβάτη δοκιμών του HRC, τον Takumi Takahashi.

«Ο Takahashi είναι 23 ετών. Αγωνίζεται στην κατηγορία Superbike του πρωταθλήματος Ιαπωνίας, ‘All Japan Championship’. Ο Akiyoshi [ο Νο1 δοκιμαστής του HRC] είναι 34. Ήταν λοιπόν καιρός να αναζητήσουμε τον επόμενο δοκιμαστή μας».

«Ο Takahashi δεν έχει εμπειρία με μοτοσυκλέτες MotoGP. Είναι νομίζω μόλις η δεύτερη φορά που οδηγεί τέτοια μοτοσυκλέτα, γι’ αυτό φροντίσαμε να του προσφέρουμε χρόνο εδώ, με την προοπτική να αποτελέσει τον επόμενο δοκιμαστή μας στα MotoGP, όχι όμως για το ‘RC213V παραγωγής’».

Αφού το ξεκαθάρισε αυτό, συνέχισε ο Nakamoto. «Δυστυχώς το πρόγραμμα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας έχει συναντήσει καθυστερήσεις, λόγω του ότι δεν είναι εύκολο να καλύψουμε τον όρο των κανονισμών που καθορίζει το μέγιστο κόστος της στο 1 εκατ. ευρώ, ειδικά όταν περιλαμβάνονται σε αυτό η ετήσια συντήρηση και άλλα έξοδα. Γι’ αυτό αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε αλλαγές των τεχνικών χαρακτηριστικών, όσον αφορά τον κινητήρα και το πλαίσιο».

«Σε σύγκριση με τα τέσσερα εργοστασιακά πρωτότυπα RC213V, οι βασικές τεχνικές διαφορές θα έγκεινται στον κινητήρα και το κιβώτιο. Ο κινητήρας θα διαθέτει βαλβίδες κινούμενες με ελατήρια και όχι πεπιεσμένο αέρα, ενώ το κιβώτιο θα είναι συμβατικό». [Δεν θα υπάρχει δηλαδή το σύστημα seamless, αδιάλλειπτων αλλαγών].

«Ως προς το πλαίσιο, σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε αναρτήσεις της Öhlins, ενώ συζητάμε τόσο με την Brembo όσο και με τη Nissin για τα φρένα».

Η «MotoGP παραγωγής» θα χρησιμοποιεί την ενιαία κεντρική μονάδα ελέγχου ECU της Magneti Marelli που θα παρέχει σε όλες τις ομάδες η Dorna. Για τη ώρα χρησιμοποιείται μία ECU της Honda στο πρωτότυπο, καθώς όπως φάνηκε στην Sepang η νέα ECU της Marelli παρουσιάζει πολλές «παιδικές ασθένειες» και δεν λειτουργεί σωστά.

«Αυτόν τον καιρό πράγματι κατασκευάζουμε τη μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας έχει ήδη ανέβει στο δυναμόμετρο, αλλά το πλαίσιο όχι ακόμη. Όταν αναφέρομαι σε καθυστερήσεις, εννοώ σε σχέση με το δικό μας, εσωτερικό χρονοδιάγραμμα του HRC. ΄Ομως η μοτοσυκλέτα θα είναι έτοιμη στην ώρα της για του χρόνου».

«Σύμφωνα με τον αρχικό χρονικό σχεδιασμό, η πρωτότυπη εκδοχή της μοτοσυκλέτας θα έπρεπε να δοκιμαστεί τον περασμένο Αύγουστο στο Brno, όμως τελικά μάλλον δεν θα είναι έτοιμη πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην Βαλένθια της Ισπανίας. Ελπίζω πως όλοι οι αναβάτες του 2014 θα έχουν τις μοτοσυκλέτες τους στη Βαλένθια, όμως δεν έχουμε ακόμα υπογράψει συμφωνία με καμία ομάδα».

Όταν ο Nakamoto ρωτήθηκε πόσες μοτοσυκλέτες υπολογίζουν να πουλήσουν, απάντησε: «Όσες χρειάζονται για 5 αναβάτες. Μπορούμε να κατασκευάσουμε περισσότερες, αλλά νομίζω ότι το δέκα είναι ένας λογικός αριθμός».

Η ύπαρξη και διαθεσιμότητα μοτοσυκλετών CRT από την Honda και ανάλογων κινητήρων από τη Yamaha είναι απαραίτητοι όροι, για να εφαρμοστούν οι αλλαγές στον τεχνικό κανονισμό MotoGP από το 2014 και μετά.

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές θα είναι η ύπαρξη ενιαίας μονάδας ηλεκτρονικού ελέγχου στις CRT, η οποία όμως θα λειτουργεί σύμφωνα με το ιδιαίτερο, «χειροποίητο» λογισμικό της κάθε ομάδας.